{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.216 visninger | Oprettet:

Dennis M
Dennis M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvilke af disse højttalere passer bedst til min forstærker? {{forumTopicSubject}}

Vi skal holde en mindre fest og kan ikke rigtigt tage mine indbygningshøjtalere med.
Har derfor været på udkig efter et par brugte højttalere der skal sættes til Onkyo TX-NR 515 til vores fest. De skal spille et lokale og ca. 20 mennesker op.

Senere skal højttalere måske/måske ikke (kommer lidt an på om jeg bliver forelsket i dem)... Bruges til en Yamaha RX-V540RDS som rene stereohøjttalere. Lige umiddelbart er udgangseffekten på Onkyo TX-NR 515 dobbelt så stor som Yamaha RX-V540RDS. Bliver det et problem?

De højttalere jeg har kigget på er:

Dali 909
Dynavoice Definition DF-6
System Audio SA 1250
Infinity Delta 60
Dali Blu3 3003

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke af disse højttalere passer bedst til min forstærker?
  • #1   1. aug 2012 dali 3003 og sa 1250 er ikke ligefrem hvad man kan kalde festhøjtalere.
    Ville nok nærmere gå efter et sæt dali 808 eller 909 til en fest.

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2012

#2   1. aug 2012 Hvad med infinity højttalerne... Da jeg var ung mand var det infinity alle ville have... inkl. mig. Men ved ikke om de er for gamle? Hvornår er en højttaler for gammel?

• #3   1. aug 2012 dali 909 eller 808 der er jo et par sæt til salg herinde, personlig havde jeg nok taget 808

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2012

#4   1. aug 2012 Både yamaha og Onkyo forstærkeren vil ikke have et problem med at spille dem op?

• #5   1. aug 2012 Hvis du nærlæser watt opgivelserne, for de to modeller, er der altså ikke den store forskel.

Onkyo'en opgives til 1x130w v/ 1 kHz, 6 ohm, 1% THD.
    Yamaha'en 2x95w v/ 1 kHz, 8 ohm, 0,06% THD.

Jeg kunne ikke finde opgivelser på, hvad den Yamaha præstere i en kanal, og ved 1% THD, men det kan sagtens være mere end Onkyo modellen.

Men watt opgivelserne siger ikke alt, når man skal bedømme hvilken forstærker, der har flest muskler...

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2012

#6   1. aug 2012 Hvad hvis man købte et par cerwin vega til 2002-4000? de taber vel ikke alverden over en enkelt nat?

• Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2012

#7   2. aug 2012 Dynavoice Definition DF-6 eller Dali 808... Hvad vile i vælge? De koster ca. det samme vær opmærksom på de skal bruges som alm. stue/lytte højttaler efter 6-7 timersfest.

Kommentér på:
Hvilke af disse højttalere passer bedst til min forstærker?

Annonce