{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.055 visninger | Oprettet:

Subwoofer indstillinger {{forumTopicSubject}}

Jeg har temmelig svært ved at få indstillet min subwoofer så jeg syntes det lige i øjet..

Jeg har den stående i højre hjørne under min højre front speaker.
Bagpå kan jeg indstille en knap der hedder phase, på enten normal eller reverse. Jeg syntes ikke jeg kan høre den store forskel. Hvad ER forskellen.?

Samtidigt syntes jeg ikke det er en speciel skarp lyd jeg får der fra, der er en hårfin grænse for hvornår den spiller godt og til det blir en mere brummene lyd..

Den stor ca 20-25 fra begge vægge.

Der er tale om en HKTS 210SUB Powered Subwoofer
Den står direkte på sine fødder på en lamelparket gulv, ligger der noget i det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer indstillinger
  • #1   26. aug 2012 første fejl er at stille den i et hjørne, ryk den ind imod midten af dit setup

• #2   26. aug 2012 Det har jeg desværre bare ikke mulighed for:(

• #3   26. aug 2012 Er det forstået rigtigt at "bløde" fødder er til bløde gulve og spikes er til beton/klinker?

• #4   26. aug 2012 Når den står i normal så spiller bassen ligesom på dine højtalere det giver mest lyd som man kan høre. Reverse der bliver bassen nærmest suget indad i stedet for frem og giver ikke meget lyd men mere rysten og rungen i rummet.
    Du kan osse se forskellen på bassen bevægelse når du spiller højt:)

• #5   26. aug 2012 Ahhh ok:)...

Basboost? ja det er vel bare mere power på bassen eller?? Jeg undrer mig bare fordi jeg spiller med sub´en indstillet på halvvej - ikke boost og har heller ikke justeret på den på eq

• #6   26. aug 2012 prøv at tjek den her video der forklare de det meget godt hvordan man instiller sin subowoffer optimalt

(link fjernet)

• #7   27. aug 2012 Reverse er vel en fasedrejning på 180 grader?

• #9   27. aug 2012 Lasse - Det er meget fornemt:), men jeg har ikke en ide om hvad jeg skal gøre med dem:).. Har du mod på en guide??

Lige noget andet og sikkert meget nybegynder - but here it goes:

Jeg har ændret en masse op og ned for at indstille mit surround så jeg efterhånden syntes det lyder godt og har her til slut ændret frem og tilbage på treble og bass på forstærkeren..
    Jeg har hele tiden haft et indtryk af bass her påvirkedesubwooferen, hvorfor jeg ikke har kunnet forstå den oven i købet har en bassboost funktion, hvis jeg ikke engang bruger halv volumen, men så slår det mig at bass level på forstærkeren, vel indikere hvor meget bas de 5 satteliter yder?
    Nogen der kan af eller bekræfte dette for mig??
    For så gir det go mening for mig at subwooferen har sit eget bas niveau. Jeg har ikke på subwooferen mulighed for at bestemme hvor lavt den skal gå ned..
    Det er Harman Kardon BDS 870 system jeg har, hvis det er vigtig info ift oplysninger..
    Og tak for jeres gode svar..

PS. Jeg læste et sted at reverse på en sub ofte bruges hvis sub´en står ved baghøjtalerne - rigtigt eller forkert?

• #13   27. aug 2012 Hvilke af de toner skal der bruge og hvad er det jeg skal lytte efter?? Ja sorry, men det er en ny verden for mig:)..

Har også slået basboost fra, har ikke haft det til.. Sub´en på halv styrke og så sat niveauet 2 trin og på bass instillingerne på eq..
    Bekræfter du så at bass niveau på EQ er indstillinger på satteliterne?

• #14   27. aug 2012 Har din sub en afskæring til sattelitterne?
    Har du et billede af bagsiden med knapperne på din sub?

Kommentér på:
Subwoofer indstillinger

Annonce