7.928 visninger
|
Oprettet:
Dali Concept 6 vs Concept 8 {{forumTopicSubject}}
Hej i Hifi-stuerne!
Overvejer kraftigt at skifte mine CV papkasser ud med et Dali Concept 5.1 højttaler sæt. Men da jeg i øjeblikket kun ejer en Stereo reciever på 2x100w, så kunne det også være en mulighed og købe et sæt Dali Concept 8 gulvhøjttalere og forblive i stereo verdenen.
Så spørgsmålet er, hvilken af disse 2 løsninger synes i der betaler sig bedst nu og her, men også i fremtiden?
Ps. Jeg ny i "Hi-Fi verdenen", så ret endelig på mig og mine spørgsmål, hvis der noget i ikke forstår
aug 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
Hvad har Zensor som Concept ikke har?
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
Blev nok startet af at der var så mange der oprettede Concept anlæg herinde, og at de blev solgt som varmt brød i hifiklubben, og det var der nogle der ikke kunne tåle.
De spiller lysår bedre end det CV jeg har hørt. Og dem som siger de har en skinger diskant har formentlig parret dem med en alt for lille NAD eller Denon skrammel forstærker
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
feb 2010
En af testens billigste højttalere kommer fra Dali og er en fin all-rounder, men måske bedre egnet til de, som lytter meget til akustisk musik, jazz og klassisk. En meget god og billig all-round højttaler.
Samlet vurdering: 5 af 6 mulige stjerner
Plus:
Varm og velafbalanceret lyd
Fyldig bas/mellemtone
Minus:
Mangler lidt vildskab/slagkraft
Lidt forsigtig/afrundet diskant
Kigger man på udenlandske test er de endnu mere positive. Den negative kritik/omtale finder man primært på danske forums, især hifigalleri's.
aug 2009
Jeg går ikke meget efter de forskellige test for de siger snart at de alle sammen er gode ( ikke ment kun dali men generelt) så jeg søger helst andre's erfaringer og selvfølgelig er det bedst også selv at lytte for at danne sin egen mening
feb 2010
Men i forhold CV og Zensor, syntes jeg de gør det ok. Kan spille meget højere end Zensor, og er betydeligt mere detaljeret og musikalske end CV.
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 18 AV-enheder: 6 Emner: 4 Svar: 31
aug 2009
feb 2010
aug 2009
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.934
Kender ikke zenzor serien, så kan ikke udtale mig om den.
Men køb for Guds skyld brugt, du for meget meget mere for pengene.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 196
Også korrekt som Thomas skriver at Hi-Fi klubben har og får stadig nogle klø for at det er en skod butik de har, men de sælger altså meget godt og Dali er altså et godt navn der laver rigtig gode højttalere.
Det bedste er at låne et par med hjem i din egen stue og lyt til dem der. I butikken kan de godt lyde rigtig fede og så kommer du hjem og så lyder de ikke som i butikken. Bare et forslag. Men igen, Concept 8 rykker virkelig godt i action filmene, og da går ned på 41hz så slipper du "næsten" for en sub;-)
Held og lykke
Dali Concept 6 vs Concept 8