{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.575 visninger | Oprettet:

Dennis E
Dennis E
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 26

Elac vs System audio {{forumTopicSubject}}

Elac f-247 vs System audio ranger master. Disse to har jeg i kikkerten og håber på der nogen som kan hjælpe mig lidt med at vælge mellem disse to skønne højtalere smiley

Elac 16.000.kr (nye) System audio for 15.000.kr (brugt)

Søger: Detaljeret lyd, høj dynamik, Og high end kvalitetter.

Håber der nogen som kan hjælpe som evt. har hørt disse to spille live.

Alle kommentare er velkomne.

Anlæg de skal spiller på: Forforstærker Denon 4310 (får anden Holfi) Effektforstærkere 2 x Advance acoustic maa 1000. Afspiller Logitech squeezebox touch, spiller mest Flac 16-24 bit musik. Højt. Kabler Van den hul inspiration hybrid, Phono kabler CSN Custom Sølv.

Mvh. Dennis

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elac vs System audio
  • #1   2. jan 2013 Inden jeg købte mine havde jeg osse elac i kikkerten deres Black edition.. Som er SA's svar på Master... Mine øre faldt for SA.! Jeg har hørt både elac'en og rangeren og jeg syntes bestemt ranger spiller bedre.. Det er utroligt hvad de små enheder præsterer.! Den overrasker generelt bare på alle måder:)

Hvor i landet er du fra.? SA holder jo til i Roskilde, de er bestemt et besøg værd.. Og ja Csn ved Næstved hvis du skal lytte på elac

• #2   2. jan 2013 ELAC helt klart, de SA de spiller bare mærkeligt....

• #3   2. jan 2013 Af de 2 ville jeg klart vælge Elac men tag dog ud og hør begge sæt før du bestemmer dig når det alligevel er ret mange penge der skal smides.

• Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2013

#4   2. jan 2013 Jack: Okay, syns nemlig også Ranger lyder som en god højtaler. Men har ikke selv hørt på Master og ej heller Elac'en. Jeg må ud og lyt :):)

Ronnie: Hvordan lyder de mærkeligt? Jeg ved godt de spiller en smule anderledes end bla. Dali eller B&W ikke fordi disse to skal samenlignes men det er nogen mærker vi alle kender he he.

FFDP: Jeg skal helt klart ud og høre dem spille! Men jeg måtte lige høre hvad andre mening havde og sige om dem, godt og dårligt, før jeg skal og ud danne mig et indtryk.

Til alle tak for hurtigt svar smiley

• #5   2. jan 2013 jamen jeg sammenligner dem ikke med dali og B&W, derimod med alt andet, men de ha bare ikke nogen form for liv og nærhed i musikken. de virker ligefrem ligegyldige i deres spillemåde

• #6   2. jan 2013 Der er et sæt GamuT Phi 7 til salg på hifi4all mener jeg, de er bestemt osse et lyt værd.

• #7   2. jan 2013 bestemt

• #8   2. jan 2013 Jeg var selv ude og lytte på elac i forbindelse med at skulle have nye højttalere, de spiller kanon godt men de havde ikke helt så godt kontrol over bassen som den audiovector model jeg også havet lyttet på så endte med at vælge audiovector modellen de kan klart anbefales så hvis du alligevel skal ud og lytte så giv dem også lige en lytter

• Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2013

#9   2. jan 2013 Hej alle sammen jeg er kommet hjem med et par Elac f-247 og hold k... De spiller godt!! Wauw... smiley Forresten så har jeg lyttet til et par Phi7 og ja de spiller en tand bedre end Elac'en men bare med mindre bas, men med bedre mellemtone. Smag og behag, er stadig super glad for mit valg..! He he... Og så de heller ikke længere til salg de Phi7 ellers havde jeg haft købt dem, han brandte mig af og gav en dårlig undskyldning med at han havde noget arbejde i Norge så han var nød til at pille annoncen fra, Bla bla bla... Meen Elac spiller forrygende glæder mig til at få en Holfi preamp det skulle gøre forskellen...! Og igen mange tak for svar...

• #10   2. jan 2013 det lyder da godt du er tilfreds

• #11   2. jan 2013 Jeps så længe du er tilfreds smiley jeg må lægge øre til nogle elac engang.

• #12   2. jan 2013 jeg hørte elac på messen i gøteborg, det var faktisk i top 10 af bedste lyd deroppe, og det faktum at de højttalere vi hørte kun kostede 8000kr stykket, så var det tæt på den bedste lyd for pengene deroppe

• #13   2. jan 2013 vi troede seriøst det var de store der spillede, vi tabte kæben

profilbillede
  • Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2013

#14   2. jan 2013 Ja jeg er meget tilfreds smiley og til alle som ikke har hørt Elac i bliver næppe skuffede! iøvrigt en lille hemmelighed fra forhadler selv, Elac's jet diskanter er faktisk "lånt" af Audiovector, som koster tripel så meget som Elac'erne gør. Man betaler for mærket mange gange fik jeg afvide. Ikke fordi Elac er ukendt meen ifht. så mange andre kendte mærker ligger de jo ikke No 1. smiley Men The Man ud og lyt på et par Elac! Det mit råd:-)

• #15   2. jan 2013 og de kan købes i tyskland for 13000kr parret

• Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2013

#16   2. jan 2013 Ronnie: Det vil jeg gerne tro på! De tag godt nok også fusen på mig da jeg lukkede sluserne op Wauw siger jeg bare smiley

• Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2013

#18   2. jan 2013 Nårh..! Ej hvor vildt... He he... Jeg fik afvide det var den anden vej rundt, nårh der kan man bare se... smiley

• Robert A
    Robert A Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #19   2. jan 2013 Jeg hørte både Elac og Audiovector før jeg skulle købe højttalere.

Jeg synes der er noget mere styr på lydbilledet hos audiovector, som jeg synes spiller noget mere raffineret og kontrolleret.

Men lyd er jo ofte en subjektiv vurdering

• Dennis E
    Dennis E Tilmeldt:
    jan 2013

#20   3. jan 2013 De eneste Audiovector jeg har lagt øre til er et par S3 super og øv hvor blev jeg skuffet smiley jeg følte diskanten skyggede for bas/mellemtone. Hvor imod mine nyindkøbte Elac f247 spiller i perfekt balance med bas/mellemtone registret smiley men intet dårligt om Audiovector, kunne selvføgelig også have været grejet som bare ikke passede sammen med de S3 super.

Kommentér på:
Elac vs System audio

Annonce