{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens bedste Højttalere!
  • #2   20. jan 2013 Holger W's fra H4A.

• #3   20. jan 2013 Det ligner noget katten ikke gad slæbe med hjem..

• #4   20. jan 2013 Vil nu sige verdens grimmeste højtaller

• #5   20. jan 2013 Det er noget af en påstand smiley

• #8   20. jan 2013 ALLE kan jo komme og proklamere at de har verdens bedste højttaler.

det er jo let, da der ikke er nogen officiel målestok for det.

den focal har jeg hørt. ikke imponeret må jeg sige.

• #9   20. jan 2013 en ht i den str. kan dog sagtens være pæn.

det er dog ikke tilfældet ved ovenstående, men her

profilbillede
  • #10   20. jan 2013 og de er da voksne

profilbillede
  • #11   20. jan 2013 Ja waf har de ikke.. ;0)

• #12   20. jan 2013 Lyd er individuelt - Der findes ikke noget der hedder verdens bedste..
    Nogen kan lide Cerwin Vega, andre har bare god smag smiley

• #13   20. jan 2013 få kan lide snell mange kan lide cerwin vega smiley

• #14   20. jan 2013 Mange har råd til CV. ;0)

Deeee gaaaas

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #16   20. jan 2013 Griner, det var faktisk i sjov og for at provokere lidt, men straks bliver jeg svinet til af folk...de ér nu meget vellydende, og jeg byder jo, som altid ;-), på en kop kaffe og et lyt ;-);-). Her er, hvad en besøgende fra hifi4all skrev:

Fuldt medlem

Bruger siden: 11 August 2007
    Lokalitet: Stor-København
    Status: Offline
    Indlæg: 1642 Sendt: 24 August 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret

Ja - der er blå lysdiode.. og undskyld det lange indlæg Holger4.

Præcis ved - og kun ved - HD-CD afspilning lyser husets eneste blå "T-hansen-agtige" lysdiode op.
    ( -det er gas - i kan tage det - jeg har fx. bodyshakers fra Thansen under min sofa.. så deet..)

Ellers var det mest hypnotiske Vincent-effektens effekt-tal der skiftede løbende og dynamisk - nederst til højre på dette pic..)

Jeg ankom Lørdag samtidig med Sund, som også havde laddet sig indbydde til "spil-op og dans" i Holgers lytterum. Senere kom (?).. en tredje med-lytter - har lige glemt navnet - må være blevet blæst "katharsis-ren" som Sund kalder en god gang dB-rensning af hjernen!

Det regnede, og derfor havde jeg valgt at medbringe klassikeren Pågen Kanelsnegle - hvilket faldt i alles smag - de 2 poser forsvandt i løbet af sessionen..

Herudover blev vi budt på kaffe, The, Sodavand, sågar øl havde vi ønsket dette.(vi drak vist mest cola.. zero.light

Dejligt med "velforberedte og velvilligt demo-indstillede" mennesker.

Holger4 startede med at "liige vise" en kort omgang "THX-intro".. blot for at vi kunne få regnen blæst ud af håret og ørerne lagt i de rette folder.
    Her blev det klart, at der var et potentiale ud over det sædvanlige i dette højtalersystem og det bagvedliggende (stående) setup.
    Herefter spillede Holger "lidt musik" i et par timer, så vi fik bredt rammerne og grænserne (eller manglen på samme) for systemets formåen afdækket som han mente det kunne gøres.

For mig at se er der et par pointer omkring disse store højtalere:

(Hamselv - sagde hunden!)

1: Deres dynamiske potentiale i samspil med velvalgte og kraftige forstærkere
    Disse højtalere spiler højt - brølende højt.
    Jeg havde til lejligheden medbragt mit "good old trusty" radio Shack analog SPL-meter.
    Vi lyttede med niveau fra 75 dB og op til 125 - 130dB. (Peak - c.weight, fast)

Jeg skal hilse at sige, at 125 dB er HØJT, og at der samtidig IKKE var tegn på kompression eller manglende headroom. Efterfølgende spurgte jeg Holger4 om det var "fuld rulle" - og det var tæt på, men der var stadig lidt at give af - men "der er ikke noget der har godt af at blive presset helt ud"..
    Nå nej - heller ikke vores kroppe, som fik en gang gymnastik ud over det sædvanlige.
    Fuld dynamik fra 15 Hz. (? eller lavere - Holger4?) og opad ved 125dB kan mærkes - uden at blive ubehageligt som sådan, men blot HØJT.

En ret vild oplevelse, som ikke engang meget dyre højtalere normalt skilter med at kunne præstere.

(Jeg har i en HomeTheater-tråd her på forummet læst om nogle der mener at HighDefinition i en hjemmebio inkluderer en dynamisk spændvidde på 130Db. ifht. lyden.
    Dette sæt højtalere og Holger4´s sub (bag ved / under effekter og signalkilder) er det ENESTE system jeg har hørt det spiller op til 130 dB - og stadig være rent og klart og ukomprimeret - og fysisk.)

2: Deres evne til at gengive såvel højt som lavt lytryk med mange - mange detaljer.
    Jeg hørte under Holger4´s demo af sine "babyer" at par numre med saxofon - og som Janils også skriver i hans lytteindtryk - man kan høre spyttet på bladet i saxen, om saxofonisten har stoppet næse i højre eller venstre side etc.. om der er ridser i bladet etc.
    Virkeligt flippet med så mange detaljer

Undervejs bad jeg et par gange Holger4 om at spille et nummer igen men ved anden lydstyrke.
    Et godt system spiller "lineært" ved en given lydstyrke. Et virkeligt godt system spiller "lineært" ved alle lydtryk - og min umiddelbare oplevelse er, at Holger4´s setup spiller med den fastlagte indstilling ("lineært" ?) ved stort set alle lydtryk. ("?" fordi det jo ikke er målt!)

Jeg må så godt nok også indrømme, at med den kontrol og lethed over lyden der var at finde, lyttede vi meget af eftermiddagen og aftenen oppe omkring 90 dB eller mere (ofte mere) - da der simpelhen kommer mere luft til ALLE detaljer - og det der er "stille" er stadig stille - relativt - bortset fra at det bliver tydeligere og de fine detelajer kommer frem fra baggrunden hvor man ved
    lavere lydtryk måske overhører dem.
    Simpelthen fremragende klaret - denne evne til detaljeren selv ved højt lydtryk.

Sund var også på lytteren - og han henviste til en "real-life" / Live lytteoplevelse af et grand Piano. Det spiller højt såsan et - og ethvert forsøg på "High Fidelity" som i "High Credibility" eller livagtighed - er umuligt med mange instrumenter med en 6½" og 1" stander-HTér. Der er simpelthen ikke mulighed for at flytte nok luft.
    På noget af det piano vi hørte var vi oppe og snuse til en live-agtighed der gjorde, at når vi lukkede øjnene så var der klaver i stuen - stort klaver.. Piano faktisk!.

Det samme med en Saxofon og 5 strygere.. de fylder - og det gengiver Holger4´s "babyer" så troværdigt som sjældent hørt udenfor DR-byens nye koncertsal!.

Ved et tromme-nummer kunne man i den 4+ meter brede stue med lethed og indenfor få centimeter høre hvor koklokken var placeret i forhold til hihatten i forhold til... ja hele vejen rundt omkring trommeslageren, op og ned, fra side til side - fuld detaljering og nuancer - alt kunne placeres med største selvfølgelighed. Virkeligt flot.

3: Deres evne til at forblive ukomprimerede i lyden - så man på trods af 9 timers intens lytten ikke får hverken susen for ørerne eller anden form for lytte-træthed.
    Vi hørte musik i mindst 8 timer - kun afbrudt af lækker aftensmad.
    Uden mindste susen for ørerne kunne vi køre hjem, og ærgres (I hvert fald Sund - der liige skal have bygget "noget" færdigt ) over manglende mulighed for lignende indtryk hjemme, samt manglende mulighed for at sforsøge - da vi så ville vække naboerne. Klokken var blevet lidt over 24 inden vi var bare lidt "mætte" - og det siger ikke så lidt

Det ukomprimerede og det dynamiske headroom er for mig at se med til at gøre enhver gengivelse livagtig. Der hvor headroom og dynamik svækkes grundet mekaniske og fysiske begrænsninger i enhedernes bestykninge, membranareal og "motor" (Læs: resten af anlægget - Watt/effekterne, signal etc.) er der hvor lyden bliver trættende og kedelig at lytte til - og hvor jeg plejer at vælge at lade være med at skrue mere op.

Og som en sidste detalje. Forskellen på mine 117 dB på en god dag hjemme i min stue, og de 130 dB i Holger4´s er en faktor 12 ifht krævet kraft.

Fra 117dB til 120 dB er der x2 effekt-krav 140W x 2= 280.
    Fra 120 til 130dB er der x 10 mere effekt... 280 x 10 = 2800W.

Uden at overdrive er det vist ca. hvad der spilles ind i HVER SIDE af Holger4´s højtaler-setup.. (eller hur - Holger4?)

( It takes 2 times the power from an amp to change the volume 3dB.
    It will take 10 times the power to increase the SPL by 10dB!
    In other words, if your amp was producing 50 watts of power you would need to increase it to 500 watts to achieve a 10dB increase. (fig A&B) As you can see it takes a lot of power to get a small increase in volume. link)

Så altså - hvis man har membran-areal nok og motor nok, og mekanisk headroom nok - så kan man såment nok spille højt - det kræver bare omtanke og velvalgte enheder, som her især kan håndtere effekten der kræves, og levere lytryk nok.

Det er DET Holgers system kan - hvor de fleste - aller aller fleste - andre systemer går på kompromis ifht. dynamisk spændvidde og headroom.
    At have oplevet dette, samtidig med at systemet er i stand til ikke at lyde som PA-systemer på et ungdoms-discotek - det er ret udtroligt.

4: Ukritisk og bred evne til at gengive det forelagte signal.
    Her vil jeg skrive lidt om hvad jeg havde medbragt af forskellige musik-stumper til at forsøge at både presse og lokke lyd ud af Holger4´s setup.

Efter den 2-3 timer lange introduktion af Holger4s musik (han lod sig lokke til at blive ved med at nuancere hvad han ville vise ) fik vi lov at "slå os løs" -

spil hvad i vil, så længe i vil, ved det lydtryk i vil.

Det er en invitation kun få tør give når det drejer sig om deres Stue-HiFi setup.

Jeg spillede bl.a. følgende - af følgende grunde:

Metallica - S&M - Live med The San Fransisco Symphony Orchestra.
    Disc 1 . nummer 1 : Call of Ktulu.:
    Et nummer der vikeligt formår at gengive "symfonisk rock" - velindspillet og velspillet - med respekt for både Metallica og et symfoni-orkester - på samme tid. Virkeligt fedt at opleve de sprøde blæsere og de klassiske slagtøjs-lyde, sideordnet med rock-trommer og el-guitar.
    Det er et live-nummer der kan være svært at spille højt, da der er 2 lag perspektiv inde over - selve symfoniorkestrets store bredde og detaljerede pinpointing af instumenter, blæsere etc. Og samtiig Metallica med deres trommesæt (Lars!), guitar og vokal i centrum. Det fede blend af de 2 perspektiver, rock og klassisk orkesters spænvidde og dynamik var utroligt. Og det kunne spiles højt uden at systemet mistede overblikket - hverken effekter eller enheder i hjtalerne blev presset ud over fornuften. Simpelthen lækkert. Og live-produceret så det klodser.
    Nummer 1 på disc 2 - da må lydmanden have været på toilet -
    mudret bas - gengivet mudret.

Spring videre til nummer 6 på Disc 2 - fast bas igen - lydmanden er tilbage!... simpelthen flot og naturtro gengivelse af kilden.

Eagles: Long road out of eden:
    Disc 1 - nummer 1: No more walks in the wood: Et super flot produceret nummer med alle "eagles-drengene" i en "nær-acapella"-sang. Super flot lyd på mandestemerne, og super flot adskillelse af dem. Lækkert.
    Disc 2 - nummer 1: Long road out of eden. Et nummer med en vind-svævende intro -- igen super super flot produceret - mange flotte mikr-detaljer og eksotiske instrumente der står som skåret i granit i lydbilledet - klippefast og skarpt definert. Igen - meget megt overbevisende - også ved højt lydtryk. Særlig bassen står fast og stopper som den skal. Og de stille passager inderstreger den utrolige dynamiske spændvidde vi her var vidne til

Diana Krall - Live in Paris:
    Igen en live-indspilning. Hørte flere numre - kunn ikke lade være
    Utrolig lækker stemning fra den cafe der spilles i - man kan næsten "høre" røgen, og den øl der drikkes af trommespilleren når de andre musikkere tager teten. Og stemmen. Diana Krall kan noget med stemmen - og det kommer fuldt ud igennem Holger4´s spille-dåser.
    Meget varme og mikrodynamik - mange oplysninger om rummet der spilles og synges i .
    Lige til gåsehud - og ved "live-niveau" naturligvis ifht. dB!

GRP Super LIVE in Concert :
    Dave Grusin, Lee Ritenour, chick Corea, Diane Schuur, Tom Schott.
    Mega lækker lyd, total "boogie Faktor" (Vi lavede koncensus om dette begreb ud fra Sunds snak om hvad der skal være ifht. musikformidling og følelsen af dette).
    CDén har Mikro timing og dynamisk udslag i verdensklasse. Ikke den mest polerede indspilning - men hvilken nerve - hvilken sjæl og stemning.
    Puha - der var gang i musikalske heksegryde. Damn der bliver jammet og overlappet og spillet..

Timing og sjæl er kilden til den sublime musikoplevelse- og hvis jeg ikke kan udtale mig om fasefejl på 4 meters afstand, kan jeg i hvertfald udtale mig om timingen og dynamikken og perspektivet og lydbilledets / rummets definition - og den er til stede med disse højtalere - drevet af Holger4´s system - spillende i hans rum.

Alt det som Sund og Holger4 valgte at spille vil jeg lade dem selv nævne efter behov - vi hørte som sagt 9 timers musik ved godt niveau - uden at blive trætte eller få nok.

Om muligt ville jeg sige: "I`ll be back" som en anden terminator..
    og næste gang skal der høres endnu mere musik, og udfordres om muligt endnu mere.

Jeg har med det ovenfor nævnte musikudvalg forsøgt at spænde over utrolig dynamik (Metallicea, GRP) og Live-live-indpsilninger (Metallice, GRP, Diana Krall.) til det ultra-supremt producerede million-projekt som Eagles´"Long road out of eden" må siges at være.
    Der er ikke nogen lyd ellerr baggrundsstøj, hvis det ikke er meningen - punktum. "."

Kort sagt.
    Holger4´s højtalere spiller musik - som musikken har lydt på de instrumenter der er brugt..
    og hvis det er elektronisk - så er lyden det også.. med fuld smæk hvis det ønskes.

Og fuldt smæk er vildt smæk - fysisk vildt - og fedt.

"Det med småt" - tør vi sige noget til ham der Holger4?

En ting vi (Sund og jeg - og Holger4) diskuterede var det roomgain der var i sweet-spot-lytte-sofaen, som stod op ad bagvæggen.
    Med "laid-back" attituden og ryggen i puden var bassen stor, men lidt - bare lidt -løs .
    Når man så lænede sig frem og tog en kanelsnegl fra Pågen - så var lyden perfekt.

Fast, stram - ultra stram.
    Faktisk sagde Sund at "sofaen stopper lige som den skal" - dvs. at vibrationerne fra bassen stoppede når bas-lyden fra kilden stoppede, og enhederne (bas) stoppede.
    For det gjorde de - på trods af 4 x 18" enheder. WOW
    (Og en subwoofer til lige at tage bunden under 40 Hz.. )

Dar var på intet tidspunkt mangel på niveau i noget frekvensområde - der var ingen slinger i valsen ved ethvert lydtryk, og alligevel fornår højtalerne at udtrykke mikrodetaljer "én masse".

Sikke et hit.

Holger4 nægter at flytte sin sofa - den står hvor den står. Respekt for det - så vi sad og lænede os frem når vi orkede - og snuppede en Pågen

Jeg kommer gerne igen. Glæder mig til at genlytte noget af musikken, for at kunne sammenligne, og høre om mit eget kan gengive tilnærmelsesvis det samme ved det lydtryk jeg nu engang kan præstere i ukomprimeret stand .

På et tidspunkt snakkede jeg med mig selv (de andre kunne ikke hære mig alligevel ! ved 100dB) om der manglede lidt diskant i toppen.
    Men efte 3 numre mere kom det frem - det er netop kilden og indspilningen, og ikke højtalerne der bestemmer her. Mit eget setup har ved Max lydtryk tendens til frembusende diskant. Det sker ikke hos Holger4 hvis det ikke er meningen. (Af samme grund bruger jeg min pioneers "x-curve", som er en kurve der sænker diskanten med 1 dB ved høje lydtryk, udregnet efter hvor stort rummet er. Ved store rum tenderer diskanten til at stige mere end bassen ved høje dB - derfor kan man dæmpe med denne "x-curve" i pioneers snurre-rundt-DSP-receivere!)

Noget andet vi snakkede om var, hvor meget et room-perfect system ville lave om. Og forskellen på EQ elektronisk og EQ via delefiltre ..
    der er ikkeforskel i praksis - og kun lidt i teorien - det er ændringer af enhedernes signal og niveau der tales om - elektronisk, aktivt, passiv, spoler etc. eller ej -

EQ, delefilter, highpass eller lowpass.. alle filtre og indgreb laver "fasefejl" og andet "grisseri" på papiret.
    (Igen - tager det ikke så tungt - jeg bruger selv EQ og synes det virker i en A_B sammenligning - derfor vælger jeg at leve med det der er skidt ved det, da det gode mere end opvejer det.) Og B&W har også lavet delefilter i deres højtalere.. og jeg mener at huske at diskanten spiller i modfase for at passe med bas/mellemtonen )

Men måske kan det måles 1 meter fra, i aksen udfor enheden.. eller noget..Men 4 mete væk, med 2 højtalere i stereo, i et lytterum.. Der spiller det.

Og bedre og mere rigtigt på alle måder end det meste (alt) jeg har hørt - samlet set.

Måske har jeg hørt lige så godt perspektiv andre steder - men med manglende niveau.
    Måske har jeg hørt niveau andre steder, men med manglende detaljer.
    Måske har jeg hørt detaljer andre steder - men med manglende bund.
    Måske har jeg hørt bund andre steder, men med manglende luft i topen
    Måske har jeg hrt luft i toppen, men igen - manglende niveau.

Samlet set gør Holger4´s HTére så meget rigtigt, og så lidt forkert - at ethvert såkaldt "hylekor" eller blot ærlige skeptikkere blot mangler at komme forbi selv og forsøge at finde kanten af disse "babyers formåen selv - prøv bare - jeres maver giver formodentligt op før enhederne eller effekterne.

Jeg har en klar fornemmelse af, at ethvert seriøst indspark er velkomment - Holger tør som tidligere nævnt invitere til test på en sjældent fordomsfri måde: "Slå jer løs" - jeg spiller lige lidt, og så kan i gøre hvad i vil mht. musikvalg og niveau. Og gå rundt, op og ned, som i lyster.
    Bare i deler hvad i finder ud af, så bliver jeg glad, og måske lærer jeg lidt.

Det er en cool indstilling - og uden tøven giver jeg kredit til Holger4´s selv-opfundne tittel til lytterummet: "house of A-B-testing".
    Der er et grundigt afprøvet valg bag enhver enheds placering, frekensområde, fase, kabinet, kabling og forstærkning.

Det med at gøre noget rigtigt - Det er lidt ligesom B&O´s filosofi - gøre alting "godt", intet forkert - (men måske heller intet totalt sublimt) - så kan de fleste lide lyden da der ikke er noget der stikker ud.) Dog er dynamikken her totalt sublim. Basta.

Og hvilken finish - pudse pudse.. Den mindste (min? ) fedtfinger ses i den sorte pianolak. Lækker finish på velgjort selvgjort

Og det virker. Små forslag og justeringer modtages med åbent sind.
    Og i den sidste ende - efter vores små "tricks" for at søge grænser og lede efter svagheder - endte vi med 4 timers musik-lytten ved højt niveau - bare fordi det var fedt - og fordi vi kunne

Tak for "turen i centrifugen" med dine spilledåser / babyer - Holger4.

Mvh. Offcourse

• #17   20. jan 2013 michael t:
    få kan lide snell mange kan lide cerwin vega..
    Jeg retter lige på dig
    få har råd til snell, mange har råd til cerwin vega

Ej det var nu mest for at provokere, for lyd er jo som sagt individuelt, og jeg har sku ikke noget imod det.. Bare folk er tilfredse med sit eget udstyr, så er alt andet vel ligemeget..

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#18   20. jan 2013 Helt enig - Snell og Cerwin Vega er sikkert for to forskellige målgrupper. Jeg personligt har respekt for begge, og jeg kan se begges fordele. Jeg har jo bare prøvet at opnå både at kunne spille højt (ikke bare kedelig Cerwin Vega-højt - men rigtigt FYSISK HØJT), men samtidig at kunne spille al slags musik i super high-end kvalitet. Af frygt for at blive svinet til igen, synes jeg, at det er lykkedes okay ved at bygge selv.

• #19   20. jan 2013 ja jeg ville da gerne have et lyt hvis det var muligt

• #20   20. jan 2013 Christian J: Ja nemlig, som du selv siger, så handler det om hvad man går efter.. Men ved at bygge selv kan man indstille og bygge efter sine egne behov og målsætninger smiley Men jeg kunne sku også godt tænke mig at hører de højtalere du har lagt op smiley

• #21   20. jan 2013 Men det er absolut ikke ringe enheder der er brugt, de esotar disser er fede smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#23   20. jan 2013 Ja, jeg ér frække Holger4 inde fra hifi4all ;-).
    Jeg bruger jo en hel stak af amps, da alt (5-vejs, inkl sub, er delt elektronisk). Jeg har et forældet billede af anlæg, men det er stadig aktuelt, bortset fra at jeg har fået to stk. Crown MA5000VZ, som kører brokoblet i 4 ohm til bassen.
    Et lyt kunne da sagtens arrangeres en hygggelig dag :-).

profilbillede
  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#24   20. jan 2013 Griner, og selv om jeg helt sikkert for høvl for denne kommentar, mener jeg da faktisk, at go lyd IKKE er en individuel størrelse...wow, ta den LOL ;-).

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#26   20. jan 2013 René S: Ja, de påstår jo, at deres egne er verdens bedste, og til en pris på en mill. for et sæt, kunne man godt tro det...men de lyver...griner...det gør jeg ikke, fnis, og jeg har "kun" givet ca. 80.000 (udsalgspris) i materialer for at bygge mine, tsk tsk.

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#27   20. jan 2013 15 min. fra Frederikssund.

• #29   21. jan 2013 opretter du ikke verdens bedste højtaler herinde ? smiley

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#30   23. apr 2014 Så har jeg fået en helt masse ny elektronik (billeder kommer), men højttalere er stadig de samme...og stadig verdens mest vellydende ;-).

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jan 2013

#32   24. apr 2014 André S.: Jeg synes, at du skulle undlade at håne andre folks projekter, når du ikke engang selv kan finde ud af at skrive dansk. Måske du skulle overveje et danskkursus?????????? I øvrigt skrev jeg ikke, at mine højttalere var verdens flotteste (men det er vel en smagssag), men de mest vellydende!!!!!!!

• #33   24. apr 2014 Mon ikke det bare er tør humor fra André ?

• #35   24. apr 2014 Haha Andre s smiley

Og så vil jeg lige tilføje, hvad har danskretskrivningmed folks holdninger og meninger at gøre. Vi kan vel alle lave grammatiske fejl.
    Og så tror jeg såmen ikke, at du skal tage det så højtidligt. smiley

Kommentér på:
Verdens bedste Højttalere!

Annonce