audiovector avantgarde kontra SA ranger {{forumTopicSubject}}
hejsa!
jeg har for nylig været ude og lytte til et par højtalere. Her faldt jeg over system audios ranger der var utrolig lækker! åben, dynamisk og følte at musikken var rundt om mig og ikke "bare" inde i højtaleren. Nu er jeg så blevet tilbudt et sæt audiovector avantgarde, et mærke der skulle passe godt til min primare forstærker ligesom system audio. Jeg kender dog ikke denne højtaler, har dog fundet ud af at den er en del dyre end ranger ( er blevet tilbudt et brugt sæt avantgarde hvorimod rangeren skal købes fra ny). Er de bedre end ranger? altså endnu mere åben, dynamisk og dybe? eller ligger den helt anderledes lydmæssigt end ranger? kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser på nettet så jeg kan danne mig et billede af den og se om det er en højtaler jeg skal ligge øre til eller blot droppe. Håber der er nogen der vil give mig lidt hjælp
af andre jeg har lyttet til kan nævnes:
dali mentor 6
elac fs247
system audio Mantra 60
dali ikon
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 118
Umiddelbart ville jeg selv foretrække Audiovector´en men okay, den eneste af System Audio´erne jeg synes er interessant er Explorer Master, de andre er simpelthen for tyndbenede til min smag og selv Explorer synes jeg bør suppleres med en sub (helst 2).
I sidste ende er det dog dig der skal afgøre det, eftersom lyd er individuel, så ud og lyt
dec 2006
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 10
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 118
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 6 AV-enheder: 1 Emner: 18 Svar: 300
dec 2006
jul 2011
Kort sagt jeg er super glad for at have primare parret med system audio:)
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Men tilgengæld, så de AudioVector M3 standart jeg har, har en HELT anden dybde og kontrol i den nedderste del af registeret.
En Mi3 standart skulle så være endnu bedre og Avantgarde er jo så toppen i den serie. Jeg kunne forstille mig (Dette er ikke noget jeg er sikker på, men noget jeg tror) At De AudioVector Mi3 Avantgarde, har en langt bedre bundt, så de færreste føler behov for en Sub, hvor SA sikkert vil have svært ved at undvære een.... De Explore fungere også bedst med mindst een Sub ^^
dec 2006
Jeg tager ud og giver dem et lyt idag, det er jo trods alt en højtaler til 38.000 så den fortjener da helt sikkert et lyt! og er bange for at jeg ville fortryde det hvis ikke jeg prøvede at sætte rangeren op imod noget der KUNNE være bedre
foresten! hvor meget ville det kunne mærkes og høres at jeg koblede en effektforstærker på min i21? ville det give en bedre lyd, eller kan det slet ikke betale sig ?
igen tusind tak for jeres hjælp! det er rart at få nogle gode råd når man er lidt i vildrede
aug 2011
Jeg vil tro du får en mere solid og kontrolleret bund + diskanten måske bliver mindre anstrængt når du spiller lidt højt, MED en effekt blok på + den integreret som bi-amp
jul 2011
aug 2011
dec 2006
dec 2006
aug 2011
Der findes jo også, eks. Rega.. RS3 og RS5, kan måske være noget for dig, når nu du nævner det ikke må blive for klinisk
audiovector avantgarde kontra SA ranger