{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.035 visninger | Oprettet:

mads s
mads s
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 10

audiovector avantgarde kontra SA ranger {{forumTopicSubject}}

hejsa!

jeg har for nylig været ude og lytte til et par højtalere. Her faldt jeg over system audios ranger der var utrolig lækker! åben, dynamisk og følte at musikken var rundt om mig og ikke "bare" inde i højtaleren. Nu er jeg så blevet tilbudt et sæt audiovector avantgarde, et mærke der skulle passe godt til min primare forstærker ligesom system audio. Jeg kender dog ikke denne højtaler, har dog fundet ud af at den er en del dyre end ranger ( er blevet tilbudt et brugt sæt avantgarde hvorimod rangeren skal købes fra ny). Er de bedre end ranger? altså endnu mere åben, dynamisk og dybe? eller ligger den helt anderledes lydmæssigt end ranger? kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser på nettet så jeg kan danne mig et billede af den og se om det er en højtaler jeg skal ligge øre til eller blot droppe. Håber der er nogen der vil give mig lidt hjælp smiley

af andre jeg har lyttet til kan nævnes:
dali mentor 6
elac fs247
system audio Mantra 60
dali ikon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  audiovector avantgarde kontra SA ranger
  • #1   23. maj 2013 Hvad hedder de mere end Avantgarde?

Umiddelbart ville jeg selv foretrække Audiovector´en men okay, den eneste af System Audio´erne jeg synes er interessant er Explorer Master, de andre er simpelthen for tyndbenede til min smag og selv Explorer synes jeg bør suppleres med en sub (helst 2).

I sidste ende er det dog dig der skal afgøre det, eftersom lyd er individuel, så ud og lyt smiley

• mads s
    mads s Tilmeldt:
    dec 2006

#2   23. maj 2013 mange tak smiley ja det er rigtigt, det er dog heller ikke fordi jeg søger en "facitliste" det er mere hvis nu at folk kun havde dårlige erfaringer med modellen, ja så ville jeg ikke bruge tid på at tage ud og lytte men istedet søge andre veje. modellen hedder Mi3 Avantarde, jeg kan simpelthen ikke finde nogle tests eller noget i den stil lavet på den model overhovedet smiley

• #4   24. maj 2013 Vær lige opmærksom på at der sidder bånddiskant i Avantgarde Mi3, hvorimod der i Lasse´s link er tale om den "almindelige" Mi3.

• #5   24. maj 2013 Hvilke Primare system har du.?

• mads s
    mads s Tilmeldt:
    dec 2006

#6   24. maj 2013 Ja og det er netop den båndiskant jeg er meget intra i, elacs fs247 har noget lign og den syntes jeg lød mega godt! Eneste grund til jeg valgte den fra var fordi rangeren havde mere dybde og virkede mere dynamisk. Elac blev lidt for klinisk, kan selvfølgelig også være pga primare forstærkeren. Jeg har en i21. Senere vil jeg gerne supplere med en effektforstærker også fra primare.

• #7   24. maj 2013 Okay den passer super godt til en ranger, mega fedt match, og ellers med en effekt i røven kan du ligeså godt spare lidt ekstra sammen og købe en Explorer, den har meget mere af det hele sammenlignet med en ranger, jeg var selv hele møllen igennem og endte med Explorer, næste skridt bliver en processor og en primare A32 eller 2 stk A34.2 som mono:) jeg hørte selv kort på audiovector og har en kammerat som netop har købt audiovector, så i sidste ende er det jo en smagssag:)

Kort sagt jeg er super glad for at have primare parret med system audio:)

• #9   24. maj 2013 Nu kender jeg SA's Explore, og jeg syntes det er en rigtig lækker højttaler (uden at have noget andet i samme prisklasse at samligne med)

Men tilgengæld, så de AudioVector M3 standart jeg har, har en HELT anden dybde og kontrol i den nedderste del af registeret.

En Mi3 standart skulle så være endnu bedre og Avantgarde er jo så toppen i den serie. Jeg kunne forstille mig (Dette er ikke noget jeg er sikker på, men noget jeg tror) At De AudioVector Mi3 Avantgarde, har en langt bedre bundt, så de færreste føler behov for en Sub, hvor SA sikkert vil have svært ved at undvære een.... De Explore fungere også bedst med mindst een Sub ^^ smiley

• mads s
    mads s Tilmeldt:
    dec 2006

#10   24. maj 2013 tak for jeres svar smiley

Jeg tager ud og giver dem et lyt idag, det er jo trods alt en højtaler til 38.000 så den fortjener da helt sikkert et lyt! og er bange for at jeg ville fortryde det hvis ikke jeg prøvede at sætte rangeren op imod noget der KUNNE være bedre smiley

foresten! hvor meget ville det kunne mærkes og høres at jeg koblede en effektforstærker på min i21? ville det give en bedre lyd, eller kan det slet ikke betale sig ? smiley

igen tusind tak for jeres hjælp! det er rart at få nogle gode råd når man er lidt i vildrede smiley

• #12   24. maj 2013 M3 er nu også en væsentlig større/kraftigere højttaler smiley
    Jeg vil tro du får en mere solid og kontrolleret bund + diskanten måske bliver mindre anstrængt når du spiller lidt højt, MED en effekt blok på + den integreret som bi-amp smiley

• #13   27. maj 2013 Daniel, nu har jeg en god kammerat som har audiovector jeg er enig de har en god bund. Men at du skriver en SA Explorer mangler bund og skal have hjælp fra en sub er jo helt afsporet.. Kom hjem til mig! Jeg kan love for de ikke mangler bund smiley

• #14   27. maj 2013 Nu har jeg en rigtig god ven, der har et sæt SA Explore, og de er nu klart bedst med en sub til. Vi har prøvet i hans stue at have mine AV sat ved siden af, og der manglede vi betydligt mindre en sub... smiley smiley

• mads s
    mads s Tilmeldt:
    dec 2006

#15   27. maj 2013 for lige at slynge en helt ny højtaler på banen, er der så nogen der har erfaring med elac fs 257? smiley hørte fs 247 på et primare anlæg og syntes den blev for klinisk, hvilket er lidt træls for ellers kunne jeg nu godt lide lyden. er fs 257 lige så klinisk i lyden eller er det en helt anden sag? undskyld det pludselige skift! smiley

• mads s
    mads s Tilmeldt:
    dec 2006

#17   28. maj 2013 jeg er ikke så meget til dynaudios lyd og jeg er ikke interesseret i et sæt stander højtalere smiley men tak for buddet! derimod har jeg kigget lidt på et sæt gamut phi 7 og dali helicon 400 mk1. men syntes det er svært, jeg kan finde noget hos mange af de højtalere jeg har lyttet til som jeg godt kunne lide, og ligeledes ting jeg ikke var så vilde med. at vælge en der her hele pakken er sku svært smiley men jeg må vel bare fortsætte med at lytte indtil det helt rigtige kommer.

• #18   29. maj 2013 Hvad er det helt nøjagtigt din pengepung den tillader dig?
    Der findes jo også, eks. Rega.. smiley RS3 og RS5, kan måske være noget for dig, når nu du nævner det ikke må blive for klinisk smiley

Kommentér på:
audiovector avantgarde kontra SA ranger

Annonce