{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.648 visninger | Oprettet:

niklas p
niklas p
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22

Dali eller cerwin vega {{forumTopicSubject}}

Har kikket på højtalere længe nu og synes dali og cerwin vega er hvad der ser bedst ud har så bare kun hørt dali concept serien smiley

Men vil gerne have højtalere der selvfølgelig skal kunne spille højt til fest, være godt til når man ser film og så skulle man også gerne kunne bare høre stille og roligt musik engang i mellem smiley

kikker på 5.1 sæt men køber højst sandsynligt først de 2 små så de 2 store når jeg flytter hjemmefra.

1: dali 2002 nu og dali 8008 senere?

2: CV XLS-6 nu og CV XLS 28 eller CLCS 12 senere?

Hva mener i? smiley
og har i andre højtalere må i meget gerne linke dem men synes bare de fleste højtalere ser kedelige ud smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali eller cerwin vega
  • #1   1. feb 2014 Jeg ville mega gerne købe et sæt dail ikon 6 mk2 smiley

• #3   1. feb 2014 Det er jo religion ....

Personligt ville jeg vælge Dali frem for Cerwin, Klipfisk og de andre nævnte mærker.
    I mine ører der Dali en bedre all-round og Cerwin er geniale hvis du skal høre noget "tampe trampe" musik.

Du har kun hørt Concept serien ..... Det er nok Dali´s mest krittiserede højtaler serie.
    Prøv at lægge øre til et par 109 eller 909.

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 39
    #4   1. feb 2014 Som X3M^^ prøv at lyt til nogle 109 og/eller 909... Tror du bliver træt af Vega, det er jeg selv nemlig, og har for nyligt solgt mine...

Jeg vil tro du nøjes med stereo når du får fat i sådan et sæt smiley

Jeg bruger pt. et sæt Dali 107 som jeg har renoveret, og de spiller fint... Fik ny, og kraftigere forstærker i går, og tænker på at gå op til 109 eller 909 selv..

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    mar 2013

#5   1. feb 2014 http://www.youtube.com/watch?v=nxgqu8_ifus

Her spiller det inden ny forstærker

• niklas p
    niklas p Tilmeldt:
    sep 2011

#6   1. feb 2014 Har læst andre også har nævnt de dali 107,109 og 909 men synes bare de er grimme smiley

Ja Whazz jeg køber højst sandsynligt brugt smiley

synes monitor audio bx2 ser lidt underlige ud og de system audio saxo1 siger mig hellere ikke så meget smiley men klipsch rb-15 er fede nok dem vil jeg ihvertfald lige kikke lidt på

• #7   1. feb 2014 Du synes de gamle Dali'er er grimme men vil gerne købe CW? i don't get it...

• niklas p
    niklas p Tilmeldt:
    sep 2011

#8   1. feb 2014 Ja? de ser jo grimme ud efter min smag smiley

profilbillede
  • niklas p
    niklas p Tilmeldt:
    sep 2011

#9   1. feb 2014 Så ser CW meget federe ud efter min smag smiley

profilbillede
  • niklas p
    niklas p Tilmeldt:
    sep 2011

#10   1. feb 2014 synes også cw VE modellerne ser grimme ud men det jo forskelligt fra person til person

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    mar 2013

#12   1. feb 2014 Cerwin-Vega! ligner noget der hører til på et diskotek...

Dali ER og BLIVER pænere end CW.

Undskyld for det sure opstød bare min mening smiley

• niklas p
    niklas p Tilmeldt:
    sep 2011

#13   1. feb 2014 Vil helst have noget der ser godt ud og lyder godt jo smiley

helt iorden jesper vi har bare ikke samme mening så smiley

• #14   1. feb 2014 ja fordi s1 12tr 1215 ligner jo os noget der står på et hvert diskotek ?? ja det er pisse nemt at generalisere smiley det fint nok du er til dali fanboy men jeg nedgør ik dali fordi jeg godt lide cerwin vega det er for lavt hvad man er til er hver sin smag…

at de modeller du nævner ville xls28 være et godt valgt men vent til april der kommer den nye sl serie så prøv at se om de ik er noget for dig smiley vil du havde dali højtaler der lyder godt og har et pænt design og en godt lyd ville dali 8 eller dali 18 måske være en mulighed smiley

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    mar 2013

#16   1. feb 2014 Den evige diskurtion om det skal være CW eller Dali..

vil ikke vildlede dig Niklas p, jeg har bare min mening og andre har deres og det er fair nok..

og ja michael t beklager den generalisering.. Bare ikke min smag!

• #17   1. feb 2014 Der er da ingen der laver en generalisering !
    Cerwin ER og bliver en "Trampe-trampe-Plukker-æbler" højtaler".
    Det ved alle da .....

• #18   1. feb 2014 Att: Jesper

Lad da endelig være med at undskylde for din ærlige minig !
    Du mener at det ligner en disco-højteler , og det er fair.
    Jeg er personligt også mere til Dali, men alle har jo ret til at have en mening.

Det gør det ikke mere rigtigt eller forkert.

Jeg har også fabrikater som jeg mener burde være forbeholdt Harald Nyborg at sælge. ( klipsch f.eks ). Og der er heldigvis personer der ikke er enige.

Men det ændrer ikke min mening.

• #19   1. feb 2014 X3M,

"Cerwin ER og bliver en "Trampe-trampe-Plukker-æbler" højtaler".
    Det ved alle da ....."

Okay så det eneste du lige har bevist er at du ikke ved noget om cv.

Jesper o, hvad har du ellers ejet af cv ud over et sæt at-100 med uoriginale basser? I mine øre lyder at serien ikke særlig godt så hvis det er det eneste sæt du har haft jamen så forstår jeg godt din holdning men stadig med mangel på erfaring.

Jeg ligger gerne mine s1'er eller et sæt 12tr til en test mod 909, 107 eller 109 og så kan vi da hurtigt finde ud af om de har en pænere lyd end nogle af cv's modeller for det virker lidt som om at mange folk herinde hører en model eller 2 uden at kende til de forskellige og uden at vide hvilke der egentligt spiller godt og så generalisere de ud fra det.

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    mar 2013

#20   1. feb 2014 Du kan sgu da godt høre et par højttalere uden at eje dem Rene!

Ja jeg havde et sæt AT-100 med uoriginale basenheder, og de spillede som en sæk lort. Fair nok, dem havde jeg ikke hørt som original, men synes at diskanten var for kraftig og det lød som om at mellemtonen holdte ferie.. Ikke imponerende højttalere.

Jeg har hørt nogle forskellige CV, og føler ikke det er nødvendigt at skrive hvilke jeg har hørt, og da jeg snakker ud fra dem jeg har hørt, må jeg gerne sige min mening.. Og jo jeg har hørt andre end mine egne...

• #21   1. feb 2014 Ja det kan man sagtens Jesper.

Har samme mening som dig hvad angår at-100.

Tja kommer an på hvilke du har hørt for har du f.eks hørt vf, ve og andre af de nyere serier jamen så er det klart at du stadig har samme holdning. Der er stor forskel på årgange med hvordan de spiller lige så vel som der er større forskel på flere af serierne.

Siger ingen steder at du ikke må sige din mening for det skal vi alle have lov til.

• #22   1. feb 2014 Som sagt Rene ….

Jeg syntes at det er FEDT at vi alle har hver vores smag og holding.
    Lyd er som religion …. Hvad der lyder godt i dine ører betyder ikke at det det er en åbenbaring for alle …. Og omvendt.

Jeg mener bare at man kan få en bedre "all-round" højtaler i samme prisklasse.

F.eks har jeg ejet adskillige Dali højtalere, men har nu fået smag for B&W.
    Højtalerne har sq altid været de samme, men MIN opfattelse har ændret sig.

Lyt til nyt …

• #23   2. feb 2014 X3m, Jeg kommenterede heller ikke din holdning men det at du siger at cv er "Trampe-trampe-Plukker-æbler" højttalere som i at lige meget hvad andre mener og hvad der er korrekt så er det lov.

Og det om man kan få en bedre all around højttalere i samme prisklasse kommer an på pris samt om man har kendskab til det produkt som bliver nævnt, ment med det er at du kender alle de gode modeller fra cv og ved hvordan de spiller.

Nu vil jeg heller ikke sidde og gøre som som at cv er de bedste for det er de langt fra men jeg kan sagtens tillade mig både at rose dem som kritisere dem med de modeller jeg efterhånden har hørt fra dem.

Som før nævnt så er s1 nok min sidste model fra cv som jeg kommer til at eje da jeg er på udkig efter det der er bedre men til 1500 kr som de har kostet mig kan jeg IKKE finde nogen bedre all around højttalere så næste køb bliver en hel del dyrere og det bliver ikke dali selvom dali 18mk2 skal prøves men dog ikke for at beholde dem.

Alt i alt så det jeg mener er at du måske undervurdere et produkt selvom du udtaler dig om det uden måske at have den rigtige kendskab til mærket og måske jeg tager fejl og du rent faktisk har givet de gode modeller en lytter.

Gør skam hvad jeg kan for at lytte til noget nyt og havde jeg pengene til det så stod der et sæt xtz divine 100.33 her i stedet for cv smiley

Dette er ikke ment som noget negativt men er ved at være træt af folk som udtaler sig om noget som de ikke har den rigtige kendskab til. ( ved jeg selvfølgelig ikke om du har).

• #24   2. feb 2014 Sjovt som klipsch er udskældt her i dk når amerikanerne godt kan lide det...

Hvilke modeller har du hørt x3m siden du syntes du kan tillade dig at aige de høre til i harald Nyborg?? Når det kommer til stykket har du nok aldrig hørt et sæt, du har nok egentlig kun hørt dali, b&w, og cv da det er hvad hfk sælger...

Kommentér på:
Dali eller cerwin vega

Annonce