{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Søren M
Søren M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

SA AURA 1 {{forumTopicSubject}}

Hej Forum.

Er der nogen der kender SA Aura og har nogle erfaringer som jeg kunne opsnappe. Overvejer dem mod "almindelige" B&W og Dali i prislejet til helt almindelig stereo i stuen.
Er vild med størrelsen nemlig. Hold kæft de er små. Omvendt er jeg revnende ligeglad med størrelsen hvis de ikke kan konkurrere på lyden.
Jeg lytter via en gammel HK 3470 som jeg er meget glad for og som foreløbig (indtil sin naturlige død) vil være kraftværket i mit anlæg.
God lyd er super individuelt og jeg er IKKE feinsmecker. Mine ører er simpelthen ikke gode nok. Jeg har svært ved at høre forskel på kabler eller på om frontgrill er monteret eller ej. Til gengæld kan jeg høre at mine oldschool B&O (4 vejs) bliver meget skarpe i mellemtone og diskant når jeg spiller halvhøjt. Så det gør jeg ikke så tit. Bas er mildest talt udflydende i mine højtalere og selvom der til det meste musik er fin MÆNGDE er den ikke defineret tydeligt og præcist. Dance er det værste du kan smide efter mine højtalere, hvorimod smooth jazz og akustiske linier er fortrinlige i moderat styrke. Norah Jones er vildt lækker hos os men jeg vil have et system der også magter dance/uptempo electronica da denne genre også er en del af reptoiret... vi er efterhånden helt holdt op med at lytte til rock og electronica til fordel for downtempo lounge og akustiske musikere... ene og alene pga lyden.

Jeg kan i visse lyttesituationer blive meget i tvivl om jeg "bytter" fordele og ulemper ved at skifte mine gamle højtalere. Eks: bytter (upræcis) dynamikken fra de store basdrivers ud med mindre dynamik til fordel for renere lyd. Altså at luftmængden der flyttes bliver mindre til fordel for mere præcis lyd..så ville jeg jo føle mig ligevidt, men jeg ved ikke så meget om det venner.
Præcis lyd, ja tak, men jeg kan sørme også godt lide punch.

Håber i har en lækker lørdag hvor vejret stadig ikke inspirer til meget andet end at nyde sine hifi laster indendøre.

Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SA AURA 1
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   10. feb 2014 Jeg havde fornøjelsen af en god fremvisning af disse på en lukket messe i 2011 og selvom det ville være fantastisk at skrive både side op og side ned om disse højtalere. Vil jeg skåne dig smiley

Jeg syntes det er en glimrende højtaler. Jeg vil faktisk gå så vidt, at sige at du ikke finder en bedre højtaler i prislejet, når der snakkes nye produkter. Utrolig hurtig og præcis bass gengivelse, lidt blød men overbevisende mellemtone og en balanceret og behageligt diskant område. Jeg ville dog ALDRIG fodre dem med Harman Kardon - Lyden vil simpelthen blive for mørk! I hvertfald til mine øre.

Jeg forstår udemærket ideen bag at beholde noget man har været glad for, til det er udtjent. Jeg vil dog alligevel anbefale dig at forsøge at finde et godt kompromis, nemlig at sælge den. Der findes mange rigtig fine alternativer og Aura 1 er helt utrolig nem at drive. Jeg selv var faktisk utrolig tæt på at købe en af de små ds stereo boxe fra Pro-ject. Den "store" Kostede 3500,- Og sammen med aura 1, var der vellyd i en prisklasse helt op mod 10.000.

Med et sådan valg skal du selvfølgelig ikke forvente torden høj lyd eller bass der slår hul i gulve og vægge. Men til personen der udelukkende ønsker god lyd og godt musik (Du nævner selv fru Jones!) Vil et sådan mix være perfekt.

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   17. feb 2014 Hej Peter, tak for svaret.

Dagens nyhed for mig er klart at den mikro æske fra Pro-ject faktisk er et stereo-anlæg. Jeg havde indtil lige nu OVERHOVEDET ikke taget dem seriøst og faktisk var min umiddelbare reaktion da jeg læste dit svar at du måtte tage totalt pis på mig... haha.

Det er godt nok noget der virker meget besnærende for mig nu hvor jeg omsider er hoppet med på downsizing bølgen. Skal ud og lytte til de små Aura 1 senere denne uge..
    Skriver her hvad det ender med. Hvis de lyder til min "liking" så tager jeg dem og så må jeg arbejde på at få fat i anden forstærker hvis jeg ikke bliver tilfreds herhjemme.. er du gal jeg er bidt af tanken om at have sådan en lille bitte forstærker sag nu..haha

Iøvrigt havde jeg regnet med at kombinere med en sub, formentlig fra SA´s egne rækker.

Bedste hilsner

Søren.

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #3   17. feb 2014 Søren: Du er ikke alene i verden! Jeg måtte også grine en smule af System audio's konsulent, de han efter en overbevisende lytte sesion valgte at spænde dem for disse helt små kasser.

Det var forelskelse på ny! De fortjener et lyt, ikke alene fordi det er imponerede at HI-FI kan klemmes ned i den størrelse. Men fordi det spiller så imponerende.

Jeg må af gode grunde ikke sidde og fortælle vidt og bredt om hvad der sammenlignes med, men den dag var der to store mærker, det måtte bide i det sure æble. smiley

Kommentér på:
SA AURA 1

Annonce