1.118 visninger
|
Oprettet:
Diskant til jamo s606 {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Er ny her i Forum.
Jeg har fået foræret et par jamo s606 højttalere.
De spiller egentlig fint med mit setup. Spiller kun stereo. Men syntes der mangler lidt liv i diskant/mellemtone området. Er der nogen der har rodet med samme problem og måske Opgraderet diskant/mellemtone eller delfilter til det bedre. Og hvis nogen har? Hvilke enheder har i sat i højtaleren.
Jeg spiller ik super højt. Mere moderat volume hvor man stadig kan tale sammen. Engang imellem får den lidt mere at leve af.
Mvh Allan.
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Så tror det er spild af penge at bruge tid på dem, men skulle man, så vil det kræve måle udstyr for at tilpasse andre enheder i et nyt delefilter.
sep 2022
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
Har prøvet at skrue fronten af. Og der er plads til en meget større diskant.
Bagved baflen sider der en lille plastik kop og så en noget der skulle minde om en diskant. Ligner mere et knapselle batteri med en støvhætte.
Hvordan måler jeg ohm og watt på en diskant. For der står intet på dem der sidder i.
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Enhedens impedans er ikke konstant hen over frekvensområdet så selv om du tager en 4 ohms diskant og monter en anden på 4 ohm så vil det i 99,9% af tilfældene ikke være brugbart, der er mange faktorer der spiller ind.
Så hvis ellers enhederne er i orden så vil jeg anbefale at lade dem være som de er eller udskift dem med noget du syntes er bedre.
Diskant til jamo s606