1.551 visninger
|
Oprettet:
Sub til billige penge {{forumTopicSubject}}
Kan det lade sig gøre? At finde et subwoofer der matcher dali ikon 6 nogle Lunde? Mit værelse er 10 m2 og mit buget ligger på 1800 kroner. Jeg søger en præcis og velspilende Sub frem for en bulder kasse. Håber i kan hjælpe. Har set på asw600, 500 og dali concept 12
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
http://danstv.dk/shop/xtz-99w-8-3797p.html
apr 2012
Følgere: 188 AV-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 1.047
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 25
nov 2013
Jeg syntes at de mangler lidt punch når musikken dykker ned. Når bassen skal markere mangler de lige det sidste. Jeg høre meget rap samt jazz. Til jazz og andet stille musik gør de det skal glimrende. Mangler også lidt bulder til film osv.
nov 2013
En harman/kardon 3490 120 w
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Men det er ikke sikkert du længere føler behovet for en sub så..
Jeg vil anbefale dig en Densen Beat B-100.
Det er en stereoforstærker med Pre-Out, hvor du kan sætte en evt. sub til.
Den har et lækkert punch, og går dybere.
Mellemtonen er mere fyldig, utrolig blød og lækker.
Diskanten bliver løftet til nye højder, mere præcis og stadig lækker blød og varm i lyden
MEN !
En fed højttaler, med en god CD afspiller, eller hvad du bruger, en god forstærker, det fortjener også gode kabler.
Signalkabler er ikke det som gør en verden til forskel, men højttalerkabler gør efter min, og MANGE andre mening en forskel som ikke er til at oversé.
- Der vil altid være skæptikkere !
Men hvordan er hele dit setup?
Hvad bruger du af enheder og kabler?
Hvor i landet bor du, så du evt. kunne mødes med nogen og opleve en forskel
nov 2013
Mit phono stik er et argon fra hifi klubben til 200 kroner som jeg har tilsluttet min ipad.
Jeg har også overvejet en ny forstærker. Eller en dac converter. Men tror ikke pengene rækker til det.
Jeg bor i hovedstadsområdet området
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
http://danstv.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html
nov 2013
Det kunne lyde som noget. Men det kommer helt an på prisen. Har fået nogle super gode tilbud på nogle b&w subwoofer. Hvad havde du i tankerne med hensyn til pris?
jul 2013
nov 2013
jul 2013
nov 2013
jul 2013
aug 2011
Og en Ipad som afspiller er nok heller ikke det mest optimale, måske du skulle have dig en ordentlig kilde før du skifter forstærker
nov 2013
Det ved jeg godt
aug 2011
Jeg og andre jeg kender, har oplevet at Apple's produkter OGSÅ bliver slået af et onboard lydkort i en alm. PC eller eks. en HTC ONE mobil....
Det korte af det lange er at jeg og en masse jeg kender, ikke er imponeret over Apple's lydkvalitet
nov 2013
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Andre: Smag og behag. Jeg syntes 6510 har en ganske ok kontrol og i prisklassen et ekstremt overskud. Fungere perfekt til film, hvilket jeg bestemt ikke syntes xtz gør. Omvendt syntes jeg xtz fungere bedre til musik, da den er en anelse mere præcis og slår lidt hårdere.
Der er en monitor audio asw 100 på dba til 1900. Men alt kan jo forhandles ned på brugtsider. Så mon ikke du kan få den ned i en 16-1700.
nov 2013
Jeg bor på Sjælland. Så der er lidt lang vej uden bil.
mar 2013
3490 er også en ganske fornuftig forstærker og i mine øjne skal du noget op i prisklasse, for at finde et bedre match.
aug 2011
Den billirerede mildest talt sammen med det første sæt htt, første gang jeg nogensinde hørte Densen, på System Audio Explorer (De er da ikke særligt mørke eller varme i lyden? Og her syntes jeg Densen tilføjede en lækker blødhed til de ellers meget firkantede højttalere)
Den er også prøvet med mine AudioVector, som heller ikke er en synderligt mørk højttaler.
Så det med at en Densen skulle være for lys, måske til en Ikon, men har endnu ikke hørt den sammenhæng endnu (gør jeg dog snart når jeg skal hjem til ejeren af denne Densen, som ejer et sæt Ikon 2)
Mht. Harman Kardon har jeg endnu til gode at blive "blown away" med samtlige surround receiver jeg har hørt...
Har altid syntes de var lidt for død-mørke / død-bløde i lyden, og hæmmer den ellers fine diskantfremstilling fra Ikon serien...
Men vi er heldigvis forskellige i vores opfattelse af musik og lyd...
nov 2013
nov 2013
mar 2013
Hvor jeg umildbart skulle mene at en forstærker som Densen ville fungere fint. Sammensætningen har jeg dog aldrig hørt.
De "billigere" Dali højtalere syntes jeg altid er lyst klingende, hvorfor jeg netop aldrig ville anbefale en forstærker med en lys klang, da diskanten så i mine øre bliver en smule metalisk og lytte træthed opstår meget hurtigt.
Men som du siger, vi er jo heldigvis forskellige.
Sub til billige penge