{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Sub til billige penge {{forumTopicSubject}}

Kan det lade sig gøre? At finde et subwoofer der matcher dali ikon 6 nogle Lunde? Mit værelse er 10 m2 og mit buget ligger på 1800 kroner. Jeg søger en præcis og velspilende Sub frem for en bulder kasse. Håber i kan hjælpe. Har set på asw600, 500 og dali concept 12

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sub til billige penge
  • #1   29. apr 2014 Nu hænger pris og kvalitet jo stadig sammen så det bliver ikke nemt at finde en god sub til de små penge.

• #2   29. apr 2014 Nu ved jeg ikke hvor godt et match det er sammen med Ikon 6 men xtz 99w 8.16 hvis man tænker størrelsen af rummet samt at du får meget for pengene
    http://danstv.dk/shop/xtz-99w-8-3797p.html

• #3   29. apr 2014 Altså man kan få en 8" xtz sub til omkring 1600kr. Men hvor god den er kan jeg ikke sige noget om. Har nemlig ikke selv hørt den, men skulle vist være omtalt som god til prisen. Mener at have læst om dem et sted herinde.

• #4   29. apr 2014 Nu vil jeg meget gerne ha så meget som muligt for de små penge jeg har. Så hvis jeg ikke venter med at købe en lide dyre sub. Så vil jeg meget gerne se på noget brugt. Har fået tilbudt en jamo 6510 til 1700 kroner

• #6   29. apr 2014 Kan ikke lige finde en xtz på dba. Men skal nok tage den til overvejelse.

Jeg syntes at de mangler lidt punch når musikken dykker ned. Når bassen skal markere mangler de lige det sidste. Jeg høre meget rap samt jazz. Til jazz og andet stille musik gør de det skal glimrende. Mangler også lidt bulder til film osv.

• #9   29. apr 2014 Okay. Jeg kigger på den.

En harman/kardon 3490 120 w

• #10   30. apr 2014 Jeg tror du vil opleve et stort løft hvis du skifter din forstærker ud, og så evt. supplere med en sub.
    Men det er ikke sikkert du længere føler behovet for en sub så.. smiley
    Jeg vil anbefale dig en Densen Beat B-100.
    Det er en stereoforstærker med Pre-Out, hvor du kan sætte en evt. sub til.
    Den har et lækkert punch, og går dybere.
    Mellemtonen er mere fyldig, utrolig blød og lækker.
    Diskanten bliver løftet til nye højder, mere præcis og stadig lækker blød og varm i lyden smiley
    MEN !
    En fed højttaler, med en god CD afspiller, eller hvad du bruger, en god forstærker, det fortjener også gode kabler.
    Signalkabler er ikke det som gør en verden til forskel, men højttalerkabler gør efter min, og MANGE andre mening en forskel som ikke er til at oversé.
    - Der vil altid være skæptikkere !
    Men hvordan er hele dit setup?
    Hvad bruger du af enheder og kabler?
    Hvor i landet bor du, så du evt. kunne mødes med nogen og opleve en forskel smiley

• #11   30. apr 2014 Jamen jeg køre skam med halvdyre kabler smiley købte nogle fra en online shop til 500 kroner pr. Meter. Virkelig tykke og lækker kvalitet.

Mit phono stik er et argon fra hifi klubben til 200 kroner som jeg har tilsluttet min ipad.

Jeg har også overvejet en ny forstærker. Eller en dac converter. Men tror ikke pengene rækker til det.

Jeg bor i hovedstadsområdet området smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   30. apr 2014 Hvis det har interesse har jeg en sprit ny XTZ 99W10 jeg skal have solgt, den er 2mdr. gammel og aldrig pakket ud, jeg skal til Næstved i morgen og hente mine nye Højtalere, så måske vi kunne finde ud af noget med at mødes?

http://danstv.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html

• #13   30. apr 2014 Hej Kenneth smiley

Det kunne lyde som noget. Men det kommer helt an på prisen. Har fået nogle super gode tilbud på nogle b&w subwoofer. Hvad havde du i tankerne med hensyn til pris?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    jul 2013

#14   30. apr 2014 Altså jeg har også et helt ny 5m kabel til den så du kan tilslutte den osv. hvad siger du til 2000,- for det hele?

• #15   30. apr 2014 Det er lidt dyrt i forhold til hvad jeg kan få på dba. Har fået tilbudt en b&w asw600 til 1600 kroner uden en ridse. Der ligger ny prisen på over 4500. 2000 lyder lidt i overkanten selvom den er helt ny. Hvis du kan matche prisen på 1600 har vi en aftale smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    jul 2013

#16   30. apr 2014 Hmm, har du mulighed for at hente den i Næstved?

• #17   30. apr 2014 Jeg har lang vej fra fårevejle hvor jeg går i skole til Næstved. Og uden bil bliver det svært.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    jul 2013

#18   30. apr 2014 okay, jamen så har det ikke interesse da jeg køre fra den dansk/tyske grænse til næstved og gider ikke køre hele dk rundt for at tabe xxxxkr.

• #19   30. apr 2014 Hvad for nogen kabler er det så du har købt dig? smiley
    Og en Ipad som afspiller er nok heller ikke det mest optimale, måske du skulle have dig en ordentlig kilde før du skifter forstærker smiley

• #20   30. apr 2014 Jeg kan ikke helt huske det hvis jeg skal Være ærlig.

Det ved jeg godt smiley tror også det bliver til en ny forstærker samt en god dac når jeg får skaffet mig et sommer job. Men jeg er den utålmodige type smiley har købt og skiftet højtalere 4 gange over de sidste 4 måneder. Nu sidder jeg så med mine ikon som jeg godt tilfreds med. Men! Alt kan jo forbedres

• #22   30. apr 2014 Ipad, og Apple's produkter generalt har ikke et fantastisk lydkort...
    Jeg og andre jeg kender, har oplevet at Apple's produkter OGSÅ bliver slået af et onboard lydkort i en alm. PC eller eks. en HTC ONE mobil.... smiley

Det korte af det lange er at jeg og en masse jeg kender, ikke er imponeret over Apple's lydkvalitet smiley

• #23   30. apr 2014 Det slår altså min helt nye samsung galaxy 5. Samt alt HTC jeg har haft slået til. Jeg har netop hørt fra bla. Hifi klubben at Apple produkter skulle værre gode til afspilning af musik

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #24   30. apr 2014 Daniel k: Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kommer frem til at anbefale Densen sammen med ikon serien. Densen er forholdvis lys, hvilket ikon i mine øre bestemt ikke har godt af. Faktisk mener jeg 3490 er rigtig godt valgt til de ikon højtalere. God strømstærk forstærker, god kontrol og tilpas mørk til lige præcis ikon serien.

Andre: Smag og behag. Jeg syntes 6510 har en ganske ok kontrol og i prisklassen et ekstremt overskud. Fungere perfekt til film, hvilket jeg bestemt ikke syntes xtz gør. Omvendt syntes jeg xtz fungere bedre til musik, da den er en anelse mere præcis og slår lidt hårdere.

Der er en monitor audio asw 100 på dba til 1900. Men alt kan jo forhandles ned på brugtsider. Så mon ikke du kan få den ned i en 16-1700.

• #25   30. apr 2014 Jeg er skam også glad for min harman. Men den skal vel også skriftes ud en dag smiley alt kan forbedres

Jeg bor på Sjælland. Så der er lidt lang vej uden bil.

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

#26   30. apr 2014 Så er der et stykke vej, men god lyd skal der altid køres efter, lige indtil man har købt. Så kommer der sjovt nok altid noget spændende tilsalg i ens eget område.

3490 er også en ganske fornuftig forstærker og i mine øjne skal du noget op i prisklasse, for at finde et bedre match.

• #27   1. maj 2014 Jeg kommer med Densen som et forslag da det er noget jeg har god erfaring med fra andre mærker højttalere smiley
    Den billirerede mildest talt sammen med det første sæt htt, første gang jeg nogensinde hørte Densen, på System Audio Explorer (De er da ikke særligt mørke eller varme i lyden? Og her syntes jeg Densen tilføjede en lækker blødhed til de ellers meget firkantede højttalere)
    Den er også prøvet med mine AudioVector, som heller ikke er en synderligt mørk højttaler.
    Så det med at en Densen skulle være for lys, måske til en Ikon, men har endnu ikke hørt den sammenhæng endnu (gør jeg dog snart når jeg skal hjem til ejeren af denne Densen, som ejer et sæt Ikon 2)
    Mht. Harman Kardon har jeg endnu til gode at blive "blown away" med samtlige surround receiver jeg har hørt...
    Har altid syntes de var lidt for død-mørke / død-bløde i lyden, og hæmmer den ellers fine diskantfremstilling fra Ikon serien...
    Men vi er heldigvis forskellige i vores opfattelse af musik og lyd... smiley

• #28   1. maj 2014 Tror det bliver en asw600 med mindre nogle simpelthen forbyder det smiley kender ikke så meget til den. Men tror den vil give det sidste dybet når jeg ser film og til rap sangenes dybe bulder bass smiley

• #30   1. maj 2014 Jeg har bare lang vej til Næstved. Men ser på det i weekenden når jeg har mere tid.

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

#31   1. maj 2014 Sjovt, jeg syntes netop explore har en fabelagtig tone hen mod det lidt mørke.
    Hvor jeg umildbart skulle mene at en forstærker som Densen ville fungere fint. Sammensætningen har jeg dog aldrig hørt.

De "billigere" Dali højtalere syntes jeg altid er lyst klingende, hvorfor jeg netop aldrig ville anbefale en forstærker med en lys klang, da diskanten så i mine øre bliver en smule metalisk og lytte træthed opstår meget hurtigt.

Men som du siger, vi er jo heldigvis forskellige.

Kommentér på:
Sub til billige penge

Annonce