1.941 visninger
|
Oprettet:
gode højtalere til tv {{forumTopicSubject}}
Hej hifi folk.
skal have købt mig et sæt højtalere til tv'et som også skal bruges til musik/fest osv. Har været i hifi klubben som anbefalede scandyna minipod (da damen syntes de var flotte) men efterfølgende har jeg så hørt man betaler mest for designet. Har I gode alternativer med bedre lyd?. Eller erfaring med disse scandyna?
Mvh. Nikolaj
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 132
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 132
jul 2014
jul 2014
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Det bedste bud jeg kan give, hvis vi snakker køb i butik, må være focal sib2 xl - De ligger hos hififreaks til 1000 kroner stykket lige ned - Nedset fra 2500.
Det er en ganske fornuftig højtaler, der spiller ganske flot. Dertil må du købe en subwoofer og en receiver. Højtalerne er meget nemme at drive og et godt bud kunne derfor være Marantz melody streamer, Denne fås også hos hififreaks og ligger til omkring 2300.
Jeg vil uanset hvad anbefale at du køber subwooferen brugt. Men skal der købes brugt og designet skal være "kone" venligt - Hvilket nok ikke findes, hvad subwoofer angår. Men buddet herfra vil være xtz's 8.16 i piano lak. Ligger til 1500. Så prisen i alt ligger på 5800 + kabler.
Fordelen ved et system som dette, er at receiveren har indbygget internet radio, usb indgange, airplay osv, den fylder absolut intet og spiller ganske fint sammen med et sæt små højtalere. Højtalerne kan nemt gemmes væk, på grund af deres slanke design og subwooferen i piano lak kan med den rette placering se ganske godt ud i et moderne miljø.
Håber du kunne bruge mit svar til noget. Vend endelig tilbage hvis du er frisk på at købe brugt. For så er verden jo åben
gode højtalere til tv