{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.781 visninger | Oprettet:

B&W DM601 S3 ingen bund? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har fået to stk. B&W DM601 S3, som efter sigende skulle have en rigtig fin bund, størrelsen taget i betragtning.

Jeg oplever dog at der mangler en del bund i lige netop det sæt jeg har fået fingrene i. Min roomie har et par DM601 S2, som har betydeligt mere bund i end mine.

Vi har testet mine højttalere på hans forstærker osv. og der er tydelig forskel.

Det lyder lidt som om at mine højttalere laver en form for "puf" oven i den bas der nu er. Højttaleren forvrænger ikke, og spiller i øvrigt ellers fint. Det lyder bare som om der er sat et low-cut filter på hvis det giver mening?

Nogen der har oplevet noget lignende, eller på anden måde kan kaste lidt lys over dette mysterie?

Mvh. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  B&W DM601 S3 ingen bund?
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #1   13. sep 2014 The basics, tjekket fasen? Evt. har tidligere ejer pillet ved fasen indvendigt?
    Nu har jeg selv haft sådan et sæt engang og der er altså ikke voldsomt meget bas i smiley

• #2   13. sep 2014 601 kan sagens spille god bass men det kræver en meget kraftig forstærker før de bliver sjove, B&W er generelt tungt at trække ordenligt.

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#3   13. sep 2014 Hmm, jeg havde en Harman Kardon HK3480 til at drive dem i sin tid. 120 Watts per channel, 20Hz–20kHz
    @ < 0.07% THD, both channels driven into 8 ohms med 22A pr. kanal burde ellers være rigeligt til at drive så lille en højttaler.

• #4   13. sep 2014 # 1

Tidligere ejer var min mor, og de er i sin tid købt nye hos hifiklubben, så tvivler stærkt på at det skulle være tilfældet smiley men det er vel værd lige at åbne op og kigge? Det ville vel desuden heller ikke være hørbart når kun én af højttalerne spiller, eller?

Men som sagt har jeg prøvet at sætte den ene af mine højttalere til min roomies anlæg. Han har to stk. DM601 S2. Når vi fader mellem hans S2 og min S3, er der tydelig forskel i bassen. Det er som om hans har en meget mere fyldig og dyb bas end min har. Der er ingen hørbar forskel i lyden på mine højttalere, så tvivler på at enhederne fejler noget. De har heller ikke været spillet ret meget på så vidt jeg ved.

Måske er S3 modellen bare lidt mindre kraftig i bunden?

• #5   13. sep 2014 Det er som om at den laver en form for "boing" lyd når jeg skruger op og der kommer et kraftigt kick. Jeg har stadig mine gamle Jamo E 610, og når de får lov at køre med oven i, bliver bassen betydeligt mere dyb. Virker underligt synes jeg?

Har testet med denne sang: https://www.youtube.com/watch?v=p0-lFrUGnGo

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

#6   13. sep 2014 Jeg havde ikke helt forstået at det var ifht. til S2 du synes der mangler bund. Men så er det vel bare sådan højttaleren lyder?

• #7   13. sep 2014 Hvordan er kabler tilsluttet højttaleren?

Kan ikke huske om de har bi-wire terminaler eller ej.

Men er der plads til at der kan sættes 4 ledninger på bagpå. så sørg for at sætte dine højttalerkabler i de nederste, og køre en ledning fra den nederste terminal op til den øverste.

Det er set før, at folk glemmer dette, så det sådan set kun er "toppen" eller "bunden" der spiller

• #8   14. sep 2014 Når du skifter mellem s2/s3 står de så samme sted i lokalet?

• #9   14. sep 2014 #6

Det er efter hånden også det jeg er ved at komme frem til. Jeg synes bare det var underligt at der var så markant stor forskel på S2 og S3 modellen, da S3 jo egentlig bare er en mindre opgradering.

Har prøvet alle tilslutningsmuligheder. Og jo de er bi-wire, men der sidder en plade mellem der forbinder hhv. de to + og -

Yeps, jeg har som sagt prøvet at skifte hhv. en og begge højttalere ud med min roomies S2'ere, og når vi tilslutter mine S3'ere forsvinder den tunge bund. Det lyder lidt som om han har en subwoofer med hans S2'ere, hvis det giver mening?

• Finn A
    Finn A Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #10   9. mar 2017 Kan også være de bare skal spilles godt og grundigt igennem- højtalere som ikke bliver motioneret blive tamme - så skru lige op og gi dem engang bas

//FInn

Kommentér på:
B&W DM601 S3 ingen bund?

Annonce