B&W DM601 S3 ingen bund? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har fået to stk. B&W DM601 S3, som efter sigende skulle have en rigtig fin bund, størrelsen taget i betragtning.
Jeg oplever dog at der mangler en del bund i lige netop det sæt jeg har fået fingrene i. Min roomie har et par DM601 S2, som har betydeligt mere bund i end mine.
Vi har testet mine højttalere på hans forstærker osv. og der er tydelig forskel.
Det lyder lidt som om at mine højttalere laver en form for "puf" oven i den bas der nu er. Højttaleren forvrænger ikke, og spiller i øvrigt ellers fint. Det lyder bare som om der er sat et low-cut filter på hvis det giver mening?
Nogen der har oplevet noget lignende, eller på anden måde kan kaste lidt lys over dette mysterie?
Mvh.
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
Nu har jeg selv haft sådan et sæt engang og der er altså ikke voldsomt meget bas i
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 386
apr 2014
@ < 0.07% THD, both channels driven into 8 ohms med 22A pr. kanal burde ellers være rigeligt til at drive så lille en højttaler.
sep 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 7
Tidligere ejer var min mor, og de er i sin tid købt nye hos hifiklubben, så tvivler stærkt på at det skulle være tilfældet
Men som sagt har jeg prøvet at sætte den ene af mine højttalere til min roomies anlæg. Han har to stk. DM601 S2. Når vi fader mellem hans S2 og min S3, er der tydelig forskel i bassen. Det er som om hans har en meget mere fyldig og dyb bas end min har. Der er ingen hørbar forskel i lyden på mine højttalere, så tvivler på at enhederne fejler noget. De har heller ikke været spillet ret meget på så vidt jeg ved.
Måske er S3 modellen bare lidt mindre kraftig i bunden?
sep 2007
Har testet med denne sang: https://www.youtube.com/watch?v=p0-lFrUGnGo
apr 2014
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 106
Kan ikke huske om de har bi-wire terminaler eller ej.
Men er der plads til at der kan sættes 4 ledninger på bagpå. så sørg for at sætte dine højttalerkabler i de nederste, og køre en ledning fra den nederste terminal op til den øverste.
Det er set før, at folk glemmer dette, så det sådan set kun er "toppen" eller "bunden" der spiller
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 61
sep 2007
Det er efter hånden også det jeg er ved at komme frem til. Jeg synes bare det var underligt at der var så markant stor forskel på S2 og S3 modellen, da S3 jo egentlig bare er en mindre opgradering.
Har prøvet alle tilslutningsmuligheder. Og jo de er bi-wire, men der sidder en plade mellem der forbinder hhv. de to + og -
Yeps, jeg har som sagt prøvet at skifte hhv. en og begge højttalere ud med min roomies S2'ere, og når vi tilslutter mine S3'ere forsvinder den tunge bund. Det lyder lidt som om han har en subwoofer med hans S2'ere, hvis det giver mening?
mar 2017
Følger: 1 Svar: 1
//FInn
B&W DM601 S3 ingen bund?