{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.063 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Dali Concept 1 vs Dali Concept 2? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Jeg går i disse dage, og beslutter mig om, hvorvidt baghøjtalerne i mit komplette surround systemer, skal være Dali's Concept 1, eller Dali's Concept 2 højtalere.

Der er jo nogle fordele og ulemper ved begge højtalere, men jeg har ærlig talt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal vælge:

Dali Concept 1:
- Noget mindre end Dali Concept 2. Altså vil den fylde mindre på væggen, og vil måske også være nærmere at hænge op, og ikke mindst placere
- Den er efter sigende meget nem at trække, og bør altså ikke kræve så meget af forstærkeren
- Desuden er den noget billigere! (749,- pr stk.)

Dali concept 2:
- Bedre kvalitet hele vejen igennem (større enheder: 6,5" mellemtone/bas - vs 5" i en Dali Concept 1 højtaler)

Det skal måske siges at jeg skal bruge 4 baghøjtalere, da jeg laver et komplet 7,1 setup, og mit øvrige setup på nuværende tidspunkt består af: 2 stk. Dali Concept 8 fronthøjtalere, 1 stk. Dali Center CT højtaler, Denon AVR 2105 receiver og matchende DVD-afspiller.

Mit spørgsmål er bare, hvis de udelukkende skal benyttes som baghøjtalere i et surround-system, vil den bedre lydkvalitet som Dali Concept 2 vel må have, komme til udtryk? Og kan det altså betale sig at vælge den model, fremfor den lidt billigere?

På forhånd tak!
Søren L.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali Concept 1 vs Dali Concept 2?
  • #1   5. nov 2006 tror jeg ville vælge concept 2. er godt nok dyre, men den gir nok os et meget mer fyldigt lyd. og måske os lidt bedre bas på bunden.

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #2   6. nov 2006 Er der ikke nogen som kender til højtalerne, og som altså kan øse lidt erfaring ud?

    Umiddelbart er jeg da enig i at bassen jo nok er bedre i Dali Concept 2'eren. Jeg ved bare ikke hvor nødvendigt det er, da de kun vil blive brugt som baghøjtalere i forbinelse med surround-film. På sigt køber jeg jo en yderst kompetent subwoofer, som tager sig af de lave frekvenser, da den jo har et sperat lydspor på DVD film. Så det er nok mere på grund af en mere klar eller renere lyd jeg skulle vælge Dali Concept 2'eren, fremfor 1'eren?


  • #3   6. nov 2006 Du skulle måske nævne hvilke højtalere der skal bruges til front ? Så er det nemmere at vurdere om det er nødvendigt md Concept 2

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #4   6. nov 2006 Det har jeg da skrevet :)?

    "Det skal måske siges at jeg skal bruge 4 baghøjtalere, da jeg laver et komplet 7,1 setup, og mit øvrige setup på nuværende tidspunkt består af: 2 stk. Dali Concept 8 fronthøjtalere, 1 stk. Dali Center CT højtaler, Denon AVR 2105 receiver og matchende DVD-afspiller."

    Min front består pt. af 2 Dali Concept 8 højtalere, som jo er en trevejs højtaler, med yderst kompetent bas-gengivelse, og desuden køber jeg en subwoofer så snart pengene er til det. Højst sandsynligt enten en Dali Concept 12, eller en Dali SWA 12...


  • #5   7. nov 2006 Hvis jeg var dig ville jeg spare de to ekstra baghøjtalere og bruge de ekstra penge til subwoofer opsparingen - En sub er MEGET vigtigere end 7.1 opsætningen.

    Så kan du købe de to sidste højtalere senere.

    Kan desværre ikke øse erfaring ud omkring de 2 højtalere... ud over at jeg selv køber concept 1 snart som baghøjtalere - de passer godt i størrelsen til mit kælderrum.


  • #6   7. nov 2006 whops .. du har da ret .. det beklager jeg smiley

  • #7   25. jun 2007 Helt klart concept 2 til i bag, har dem selv og dem går jeg ikke lige af med igen, min bror har concept 1, de er også gode, men de mangler lidt bund, så helt klart concept 2 til i bag også en god dali sub. Købte selv en CV sub for at spare på pengene, men vil nu hellere have en dali sub,

    Gå efter en 12" og helst icon modellen.


  • #8   25. jun 2007 Tror sgu du er lidt sent ude Morten. Hvis du ser hvornår indlægget er skrevet.

    Om'er

    hehe


  • #9   25. jun 2007 hehe, det så jeg ikke lige, det må være en om´er big time.

Kommentér på:
Dali Concept 1 vs Dali Concept 2?

Annonce