{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Phono Kabler - hvilke skal jeg vælge?
  • #1   20. nov 2006 Tror det svært at finde nogle kabler til 100 kr.

Men hvis man selv laver dem tror jeg du kan lave et udmærket kabel til 100 kr stk.
    Du kan evt. prøve skrive til nogle af alle de hjemmebyggere der er her inde smiley

• #2   20. nov 2006 (link fjernet)

Der er de billigte jeg kunne finde til 150kr pr stk men tror ik det et spec godt kabel.

• #3   20. nov 2006 I det prisleje ville jeg nok foretrække de billigste Taralabs fra hifiklubben...
    Men det er dog nok også relativt let at konfektionere noget selv, og ende med et kabel der er bedre end de helt billige kommercielle produkter smiley

F.eks. så kunne et godt bud lyde på et flet kabel med noget Habia M17/94-RG179 coaxial kabel, og så et par billige stik... Det ville helt klart være et bedre kabel end de andre bundskrabere!
    Har selv lavet nogle stykker af disse kabler igennem tiden. Hvis man tager den helt billige løsning med kun én leder, så bliver lyden noget spids og skinger, men hvis man fletter bare tre ledere, så begynder det at ligne noget! (Mener også kablet med 3 ledere bliver solgt som et kommercielt produkt)
    I Danmark koster kablet nok omkring 60kr./meter, men såvidt jeg husker så har elfa også kablet noget billigere, men hvis du laver et kabel på én meter, så køb 6 meter kabel, og så finde nogle egnede stik (kan man nok finde til 30kr./stk.) Så skulle du faktisk have et rigtig fint kabel! smiley

• #4   20. nov 2006 Eller hvis det skal være helt absolut billigt, så har elfa også følgende: (link fjernet)

Ligner godtnok noget til auto hifi med styre lederen, men den kan man jo bare ignorere... Ville tro dette kabel er noget af samme kvalitet som de omtalte vivanco og taralabs? Men det er jo så svine billigt, at det næsten bare skal prøves pga. prisen smiley

• #5   20. nov 2006 køb nogen stik og find nogde masiv kopper fx i 1.5 mm tag 3 af dem isoler dem med en bomuldsstrømpen og fletter dem sammen forben så den ene leder til plus i bægge enner, forben så de to siste til minus i den ene stik og kun en leder i det andet der hvor alle leder er sat til er senner

• #6   20. nov 2006 Michael H: Autostereo styreleder?? Går da ikke ud fra du bruger det lille tynde kabel på dine signalkabler som REMOTE (12v) Eller er det det du mener? Jeg bruger min som stel (ved radiosiden, ikke tilsluttet ved amp-siden)
    Jeg kunne aldrig finde på at køre strøm i samme kabel som signal (heller ikke styrestrøm)

• #7   20. nov 2006 >> Bo
    Den lille ledning i kablet er beregnet som styre leder eller remote, eller hvad man nu skal kalde den...

Men det er da helt fint at koble den til stel, men du har sådanset allerede stel i kablets skærm. Og hvis styre lederen har andre specs end skærmen, hvilket den nok har, så vil man ved længere kabeltræk nok risikere en stel sløjfe, hvor strømmen står og bølger frem og tilbage, med støj til følge...

• #8   20. nov 2006 Nej der kan bestemt ikke opstå nogen stel/brumsløjfe ved at forbinde kablet til stel i radiosiden og IKKE ved amp.
    I en bil er chasis stel! Kender ingen der installerer pro (læs: konkurrence og udstilling) med et signal kabel der går strøm ved siden af eller i.

• #9   20. nov 2006 Nej du risikere self. ikke noget, hvis det ikke er forbundet i begge ender, men det ændre nu ikke på, at det et dette denne leder er lavet til smiley
    Om det så har nogen indflydelse på lyden om der løber en en strøm i denne leder, det skal jeg ikke kunne sige, men teoretisk er dette en meget lille DC strøm, som kun bruges til at trække relæerne i forstærkeren... Men DC er jo så meget sagt i en bil, hvis generatoren kører smiley

• #10   20. nov 2006 Ok så nåede vi til rimelig enighed må hellere trække mig fra denne tråd nu, da jeg vidst har fået den afsporet godt og grundigt fra emnet.

Kommentér på:
Phono Kabler - hvilke skal jeg vælge?

Annonce