{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

peterlm M
peterlm M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvilke højtalere skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Mit edifier 730 pc anlæg er lige brændt sammen, så nu søger jeg nogle nye højtalere.. denne gang tror jeg at jeg går stereo i stedet for det sammensat bras.

Pt har jeg allerede en NAD C372 forstærker, derfor søger jeg så nogle gode højtalere som jeg kan bruge til pcen.

Mit budget er MAX 6500.

Nyt eller brugt, hvad skal jeg gøre? høre mest rap musik, så der må meget gerne være en god bass også smiley

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke højtalere skal jeg købe?
  • #1   14. maj 2015 Stereo er i min verden den rigtige vej at gå og når du skal vælge højtalere afhænger det af hvilke musik du høre og hvilken lyd du går efter (klarhed eller bas)
    VIGTIGT skal det være store gulvhøjtalere eller reolhøjtalere, hvad har du plads til og hvad kan rummet bærer.
    Ang. om det skal være brugt eller nyt er der +/- ved hver hvis du køber nyt får du et flot produkt med garanti og høj pris og lyden er måske ikke så god som noget brugt. Køber man brugt ruller man nogle gange med terningerne hvis højtalerne er misbrugt eller slidt. Personligt køber jeg brugt der har være passet på og det virker for mig.
    Ps. så godt at du hørte mest Rap men klarhed i lyden kan også være vigtig til Rap.

• peterlm M
    peterlm M Tilmeldt:
    maj 2015

#2   14. maj 2015 Hvis jeg køber fra nyt havde jeg kigget lidt på:

cerwin vega SL-15 eller cerwin vega XLS-12.

Derudover ville det måske være bedre at vente og købe cerwin vega XLS-15?

tror cerwin vega vil være fint til det musik jeg spiller smiley

• #3   14. maj 2015 hvis du købet den her cerwin vega XLS-15 tror jeg at de forstærker er for lille til at træk dem .men cerwin vega SL-15 er ok held og lykke med det mvh per

• peterlm M
    peterlm M Tilmeldt:
    maj 2015

#4   14. maj 2015 for lille lige frem? den har da snildt kunne trække cerwin vega AL1000 smiley

• #5   14. maj 2015 Lyder som om du har bestemt dig tror faktisk du ville blive gladere for AL 1000 end dem du har kikker på.
    men held og lykke med købet

• peterlm M
    peterlm M Tilmeldt:
    maj 2015

#6   14. maj 2015 problemet med AL1000, er min kat, som meget gerne vil kradse i enhederne smiley derfor har jeg gemt dem væk lige for tiden..

• #7   14. maj 2015 ok jeg kan kun siger at du købet dem her cerwin vega XLS-15? så blive du ikke skuffet er meget glæde for min har haft den i 1 år .

• #8   14. maj 2015 jeg har disse til salg smiley

du er velkommen til at komme og høre dem hvis det er smiley

Jeg vil mene de er en væsentlig bedre højtaler end specielt nyere cerwin vega, da de godt KAN andet end at larme :)...de spiller super godt, og er ekstremt nemme at trække! min egen 70w forstærker skal kun skrues op til kl 8-9 stykker, så klager naboer.

de fejler intet, og har stadig garanti, evt. kan du også købe det kabel som jeg har til salg (ved en lille samle rabat selvfølgelig)

• #9   14. maj 2015 og her er linket...

http://www.dba.dk/hoejttaler-klipsch-audio/id-1015160826/

(jeg er et fjols)

• #10   14. maj 2015 og jeg hører selv alt slags musik, men primært elektronisk musik hvor der jo som regel er noget hårdtpumpende bas smiley

• #11   15. maj 2015 din NAD C372 er en fin forstærker men come on!! den snildt kan trække dine al1000 så skal du sætte dig noget mere ind i hifi den har måske kunne få basserne til at blafere lidt men den har langt fra kunne trække de højtaler fuldt ud og den næppe haft meget kontrol over det enheder smiley

prøv du at smide en ordenlig effektforstærker på dem feks en a2.6kw så skal du se og høre de kan rykke 10gange mere røv vis de bare får hvad de fortjener.. det er begrænse hvad de kan rykke med 2x150rms watt smiley

• peterlm M
    peterlm M Tilmeldt:
    maj 2015

#12   16. maj 2015 hm ved jeg nu ikke, hvis det spiller højere og vildere så kan jeg jo slet ikke være i stuen smiley

evt link til en god effektforstærker, så kan det jo blive det næste jeg får fat i smiley

• #13   16. maj 2015 kommer jo and på dit budget og om du vil ha en ny eller brugt smiley

• #14   16. maj 2015 lad være med at købe cerwin vega.. medmindre du tit holder fest, hvor højttalerne bliver udsat for vold!

• #15   17. maj 2015 john s super fed kommentar virkelig velformuleret og udybet smiley fordi alle der har cerwin vega holder kun fester og ud sætter sine cerwin vega for vold kunne ik være mere enig ironi forkommer her smiley

hold da op et latterlig fordom at ha er nu mange der glad for cerwin vega der os holder af der højtaler og og passer på dem og ikke alle cerwin vega højtaler er kun til fester er os nogen virkelig meget ren lyd i feks s1 12tr al752..

det er ikke alle der er til knas tør lyd.. er os nogen der bare kan godt lide den fede lyd som cerwin vega kan.. men os der kan der kommer ik med latterlige fordommer over for andre mærker smiley

• #16   18. maj 2015 Michael, Det er ikke en fordom, taler af erfaring. har haft mange forskellige vega'er da jeg var yngre. De er super gode til at spille højt og holde fest med. og de vega'er du næver synes jeg personligt ikke lyder det fedeste.(men bedre end gennemsnittet)

Men af de store grunde til at jeg gik fra cerwin vega, var pga. jeg hørte min onkels nye anlæg som er vienna acoustics mahler mk2 som blev håndteret af to passlabs 100. og efter jeg hørte dette så gik jeg bogstaveligt hjem og smækker mine vega dc1212 på dba. Begyndte at læse næsten alt der var af vide om hifi, og kom frem til hvis du ikke har penge til dyr og god hifi ville det bedste være at bygge det selv.

Men du må gerne da sige det er en fordom og det er en latterlig kommenter, men jeg taler bare erfaring. DE fleste cerwin vega modeler har ikke særlig fed lyd, vil gå hen og sige at det dårlig lyd (larm) men det er min personlige holdning, hvilket er ligeså god som din holdning
    Mvh.

• #17   19. maj 2015 Koster ikke så meget og har en åben,klar lyd med god bas, på whathifi's forum er de glade for den https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/kompakthojttalere/dali-zensor-3/

• Camilla L
    Camilla L Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #18   19. maj 2015 Jeg sælger et sæt hvis du er interesseret smiley

Kommentér på:
Hvilke højtalere skal jeg købe?

Annonce