{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor højt skal bag højtaler hænge?
  • #1   30. okt 2007 De ska jo hænge i ørehøjde i den position du ska høre på dem..

• #2   30. okt 2007 Jeg har mine baghøjtalere på nogle standere, placeret lidt over 60 cm oppe. Det er dog også fordi, man nærmest ligger ned ved mig, så derfor passer de kanon godt, da de går lige ind mod en.
    Det kommer jo an på, hvor højt du selv sidder, men umiddelbart ville jeg mene, at 190 cm er alt for højt.

• #4   31. okt 2007 Siger man ikke ca 90cm over ørehøjde eller er det noget jeg tror jeg har læst et sted smiley

• #5   31. okt 2007 surruond-bak skal hænge i 180cm højde og sidehøjtalerne skal bare være i en normal standers højde..

• #6   1. nov 2007 Der er MANGE forskellige meninger om hvordan surroundhøjtalere bør placeres, både med hensyn til højde og vinkling. Nogle mener fx at de skal placeres på bagvæggen så de er rettet fremad, andre mener på sidevæggen, et lille stykke bag lytteposition, så de spiller ind mod hinanden, og nogen mener de skal vinkler ind skråt ind mod lytteposition. Nogle vinkler også dem lidt skrå ned mod lyttehøjden... Hvor højt dine baght'er skal hænge vil jeg ikke lige svare dig på, men giver Thomas ret i at de skal være over lytteposition. Er de lige ud for ørehøjde, ligesom fronter og center kan man gode midste noget "luft" i surround lydbilledet, så regn og blæst fx i et stormvejr i en film ikke kommer til at lyde så realistisk (har prøvet at have bag hængende lige ud for lyttehøjde, mens de nu er på en hylde ca. 40 over lyttehøjde - hvilket i mit værelse giver rigtig fint lyd). Det hele afhænger vel også af hvor gode dine baghøjtalere er til i sprede lyden i lokalet... Nogle ht'er er mere kritiske med placering end andre, men det jeg prøver at sige er at der, som du også kan se, er mange meninger på dette område.... Men læs evt. det her: . http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articleid=1246&zoneid=2. Det har i hvert fald hjulpet mig en del.

Jonas Bork

Kommentér på:
hvor højt skal bag højtaler hænge?

Annonce