1.448 visninger
|
Oprettet:
nye højtalere {{forumTopicSubject}}
om lidt tid har jeg fået skrabt ca 11000 sammen til et 5,1 system nogen der evt har en ide om hvad jeg ville få mest ud af...skal jeg købe dali,argon,b&w eller noget helt andet
min reciever(som lige er bestilt: denon avr 1908)
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Find hellere nogle stander eller gulv modeller, og så evt. start med at købe fronterne og center. Hvis du kan leve med dine eksisterende baghøjtalere lidt endnu?
Og et godt råd, hvis du insistere på at køre snurrerundt, så brug de fleste penge på centeren!!! Det er et overset problem i surround, men fakta er at centeren er den der siger noget 90% af tiden, og den alle stemmer osv. kommer ud af. Derfor kan det være det bedste sted at satse på en god højtaler.
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 286
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men hvis du vil have noget der er lidt mere end det mest gængse, så vil jeg faktisk anbefale et par B&W CM1 og en CMC center...
Det ser måske ikke ud af meget til at begynde med, men du har lydkvaliteten med, og CM'erne kan også godt spille lidt igennem, sammenlignet med DM6xx serien i samme størrelser, og lyden er en tand mere raffineret.
Og det er et godt udgangspunkt at opgradere fra, da du jo næsten gang kan smide CM1'erne om som baghøjtalere, og købe et par CM7 som fronter.
CM serien er sammenlignet med DM6xx faldet lidt mere ned på jorden, og der er noget mere ro på lydbilledet, men 6xx serien kunne dog også være en mulighed, og klart at foretrække over Concept og CV, hvis du spørger mig.
Ellers ved jeg sku ikke lige hvad jeg ville anbefale til pengene... For hvis det skulle være noget bedre, så skulle man sku nok op med lidt mere lommeuld?
Men det er jo kun dig selv der kan afgøre hvad der passer dig bedst, så du skal nok bare ud og lytte til hvad der findes rundt omkring.
jan 2007
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 8 Svar: 99
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
(link fjernet)
B&W CMC som center
(link fjernet)
Det er mange penge, men det spiller os bare rigtig godt.
En dag når du så får skrabet sammen til baghøjttalere og sub i samme serie, så er du rigtig godt kørende
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.934
(har det selv) det er gode begynderhøjttalere, men hvis man falder for hifiverdenen så finder man ud af at der er uendelige muligheder.
jan 2007
er lidt træt af at høre at concept serien ikke er af den kvalitet som jeg troede(har jeg efterhånden læst en del steder i dette forum) men jeg må lede på brugtmarkedet
men tak for responsen jeg poster lige når jeg har fundet guld
nye højtalere