{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Ninja H
Ninja H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Ang. Subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hey gutter

Jeg skal have anskaffet mig en subwoofer. Jeg sidder med 2 styks 12" cerwin vega fra V-serien og en C352 NAD forstærker.

Jeg har overvejet CV's sub hvor der sidder 2 8" basser i men jeg ved ikke om det bliver for lidt da jeg skal spille hardstyle og hardcore med lave frekvenser.

Men den er måske god nok til at give et ekstra spark? eller skal jeg have fat i en 10" eller 12"?

Skal lige siges at jeg gerne vil have mere slag og "ryste effekt" smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Subwoofer
  • #2   11. jan 2008 Det er ret misforstået at du skal have low-freq subwoofere til den slags musik .. Så den sub du selv foreslår er nok ikke helt ved siden af til det brug ..

• #3   11. jan 2008 Har selv subwooferen du snakker om, og bruger den ofte til at lægge lidt ekstra bund... Du får i hvert fald mere kontant bas ved de 2*8" basenheder, end ved en fx 15". Techno musik har, som Casper I siger, ikke særlig dyb bas... Ved ikke hvor meget ekstra den giver, og det kommer også an på hvor du placere den... Jeg bruger mest min til film, hvor jeg synes den er bedst. Til musik er den OK. Men den er overraskende kraftig, og jeg bliver stadig overrasket over hvor meget den kan præstere, på trods af at den "kun" har 125W RMS forstærker indbygget. De 2 8" er ikke så hårde at slæbe for en forstærker i forhold til fx et stk. 15", så du kan få mere ud af forstærkeren med de små enheder...

Jonas Bork

• #4   11. jan 2008 Overvej den sub fra CLS-serien med en 15 tommer enhed. der får du det du søger. slagkraft

• #5   11. jan 2008 Allan A: Da ikke til Techno musik?! Den er da så sløv, og så snart bassen bliver hurtigere end normalt begynder den nærmest at "brumme" i stedet for... :-S

• Ninja H
    Ninja H Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   11. jan 2008 Super tak skal i have for jeres svar smiley

• #7   11. jan 2008 Jonas B ...? Den subwoofer du har er altså ikke kraftigere end EN 15". To 8" svare til 12" +/- self. Og i så lave frekvenser er selv den tungeste 15" enhed hurtig nok til at følge med. Det er kun pga. evnen til at stoppe, pga. den store membrans vægt. Derfor ville jeg ikke mene at CV med to 8" er bedre end CV subwoofer med 12" eller 15" hvis de koster det samme.

• #8   11. jan 2008 Simon V: Hvornår har jeg sagt at den er kraftigere?! Jamen techno er ikke super lave frekvenser?! Du har mere brug for at den kan følge med, end at den kan gå super dybt. Ved godt at 2*8" svarer til 12" i basareal, men derfor er de stadig mere præcise... det er i hvert fald hva jeg har erfaret til musik, og jeg har da stået og sammenlignet dem med hinanden i butikken. Men hver sin smag. Læs evt. også hvad Mikkel skriver, han har trods alt selv haft 15" subben der bliver omtalt... Det enenste jeg sagde med min, var at den overraskede mig mht. hvor kraftig den var, og at forstærkeren sagtens kunne magte de 2*8". Du kan evt, læse hvad jeg har skrevet ovenfor en gang til i stedet smiley

Jonas Bork

• #9   11. jan 2008 Men Ninja H: Tag ellers selv ud og lytte... Så kan DU afgøre hva der lyder bedst, for der er jo åbenbart forskellige meninger herinde... Synes bare at min lyder godt til pengene, og har i hvert fald ikke fortrudt at jeg valgte den. God weekend.

Jonas Bork

• #10   11. jan 2008 Jaah .. Jeg snakker jo heller ikke 30Hz og ned. 100Hz og ned er jo uden problem for en tung 15". Det først oppe ved 200Hz at det begynder at gå galt, hvis der ikke ligger nok effekt bag den så. Og en subwoofer er lavet til at afløse for de lave frekvenser. Jeg ser ikke mange omkring der har sat deres crossover frekvens til over 120 eller bare 150Hz. Hvad er iden så?

• #11   11. jan 2008 Det er jo self CV vi snakker. Så Mikkel har jo 100% ret i at lyden har en tendens til at blive sløret. Det er jo typisk CV.

• #12   11. jan 2008 Det er godt at du er så klog på dette område... Du forstår åbenbart ikke hvad jeg mener, men har du selv sammenlignet dem? For den 15" er altså ret så sløv... også fra 150Hz og ned...

• #13   11. jan 2008 Hvordan kan den være sløv? Den hastighed den skal bevæge sig med er jo så langsom, at den ikke kan være sløv.

• #14   11. jan 2008 Okay... det er en anden måde at sige på er at den brummer meget... Den er ikke særlig kontrolleret... Ved ikke om det er manglende forstærkereffekt... Nok mig der udtrykker mig forkert. Det er det jeg mener med sløv.

Kommentér på:
Ang. Subwoofer

Annonce