{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

CV VE-8 eller VE-5 som front? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.

Jeg har et surroundanlæg der består af CV VE-8 (front), VE-5C (center), VE-5M (baghøjtalere) og så VE-28sx subwoofer. Dvs. 5.1 system. Jeg har en Denon avr 1907 som receiver. Jeg ser mest film, hvor jeg er tilfreds med lyden fra mit Cerwin-Vega!. Har dog gået og overvejet at skifte mine fronter ud, som er gulvhøjtalere, med VE-5M højtalere. Så jeg får stander/reol højtalere både for og bag. Jeg ville så lade min sub tage alt bassen, da den er ret kraftig på mit lille værelse. Men ville jeg miste meget lyd ved at skifte min fronter ud med nogle fysisk mindre højtalere? har haft mine baghøjtalere slået til som front, og de lød ikke anstrengt ved højere lydniveauer ved musiklytning, manglede kun det dybe bas...

Mvh Jonas Bork

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CV VE-8 eller VE-5 som front?
  • #1   22. feb 2008 Hvis jeg var dig Jonas ville jeg beholde VE-8F smiley Har selv haft VE-8F, som jeg brugte som baghøjttaler. Men flere gange synes jeg de lød bedre end mine VE-12F. Og jeg kom kun af med dem pga. pladsen ikke var der til dem:/ Ellers havde jeg stadig haft dem. Men nu kigger jeg på VE-5C som bag, er det noget du kan anbefale? smiley

• #2   22. feb 2008 Det jeg godt. Jeg synes altid at reol/stander højtalere er bedst egnet til baghøjtalere frem for gulvhøjtalere, da de kan placeres over hovedhøjde hvor man får det optimale surround perspektiv. Ved ikke om center modellen kan anbefales som baghøjtaler, da jeg ikke har prøvet det (når du skriver VE-5c mener du vel center, ikk?). De små baghøjtalere kan i hvert fald tåle utrolig meget, specielt når jeg har en sub til at tage alt lavt bas for center og bag smiley

Mvh Jonas Bork

• #3   22. feb 2008 Jo jeg mener selvfølgelig VE-5M smiley Jeg vil nemlig gerne have fat i sådan et sæt til baghøjttaler:) Men jeg synes nu stadigvæk at en gulvhøjttaler er lavet til front højttaler smiley

Kommentér på:
CV VE-8 eller VE-5 som front?

Annonce