{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

3 sæt højtalere - hjælp med at vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Har set på tre sæt højtalere der tilfældigvis har 3 forskellige priser. Hvor får jeg mest for pengene?
Har hørt dem alle, med en undtagelse. Jeg har været begejstret for dem jeg hørte, og syntes derfor prisforskellen er enorm.

Det skal bruges til hjemmebio og heavy rock musik.

Hifiklubben tilbud:

Denon 3808
2 x B&W DM683 fronter
2 x B&W DM686 bagøjtalere
1x B&W matchende front (husker ikke navn)
1x B&W 10" Sub B&W ASW610XP
1x Forsikring

36000,-

Tapeconnection tilbud:

Marantz SR 5002 Sort
2x Fronter Monitor Audio Silver RS 8
2x Baghøjtalere Monitor Audio Bronze Dipol
1x Monitor Audio Silver Sub
1x Monitor Audio Silver Center

25000,-
(Wohoo! Rabat!)

Brugt køb:

2xB&W DM604 S3
1xLCR600 Center
9500,-
Reciever, baghøjtalere og diverse skal købes ved siden af her.
(Det er disse jeg endnu ikke har kunne høre).

Gider i hjælpe mig? Hvor mener DU jeg får mest for pengene?

Nicklas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 sæt højtalere - hjælp med at vælge?
  • #1   16. maj 2008 tror det denon

• #2   16. maj 2008 Ville tage B&W, men ikke Denon til, men Marantz smiley

• #4   16. maj 2008 Tape Connections tlbud lyder klart bedst. Kan langt selv bedre lide Monitor Audio højtaleres lyd frem for B&W.

• #5   16. maj 2008 Der kan du se Niklas smiley Du ved godt at jeg ville vælge TC også.

• #6   16. maj 2008 Denon'en er ikke stor nok til den B&W 683. men de spiller ellers pisse godt. B&W og Matantz ville jeg tage, hvis jeg var dig.

• #7   16. maj 2008 Hehe Lykkegaard, det var også kun pga dig jeg gik ind i TC butikken også. For var helt solgt i Hifiklubben, super fed sælger der.
    Men TC virker godt nok hudløst ærlige omkring deres produkter. Han forstod på mig at en Yamaha RV 1800 (noget i den stil) var det jeg gerne ville, og prøvede at tale godt for den, men spurgte jeg om der var noget bedre anbefalede han mig faktisk Marantz'en til 2,5k mindre.
    ----
    Dem af jer der anbefaler Marantz og B&W - er det så DM683 eller 604 S3 i mener?

• #8   16. maj 2008 tror du skal ha en større marantz hvis du køber de b&w de er lidt hårde at trække...men mrantz er super musikalsk,hvor denon er knap så musikalsk derimod klasser bedre i surround.... det er min erfaring i hvert fald!

• #9   16. maj 2008 Jeg hænger stadig på Marantz/Monitor Audio! Det setup vil give fantastiske musik oplevelser og vil stadig gøre det super god til film.. Hos mig er der ingen tvivl.

• #11   16. maj 2008 Du har ret Jonas. Dejlig afslappende. Bassen er lidt fed i det. Men Monitor Audio kan virkelig knalde igennem på dynamik. Den virker også meget mere åben. Det ligger nok i en smagssag hvad man er til.

• #12   16. maj 2008 Skal jeg så tage Monitor Audio og en Onkyo 606 eller 705 for eksempel?
    Surround lyden er nemlig ret vigtig samtidig smiley
    Så gerne at jeg fik total løsningen (den der var bedst til musik uden at gå for meget på kompromis med surround - og omvendt :))

Nu er I (lykkegaard og Michael) nok de to jeg har spurgt mest til råds (og tak for det), og de to jeg vel nok stoler mest på når det kommer til hifi (er dog ikke af den overbevisning at alle i andre lyver :P). Og i anbefaler mig begge Monitor Audio.
    Er i så også af samme opfattelse som butikschefen i TC - at RS8 er ovekill i forhold til RS6?
    Jeg kunne mærke en del mere bund i RS8'eren samtidig med at den godt nok ser noget federe ud smiley Men hvis man kombinerer systemet med en subwoofer er det så bare penge lige ud af vinduet?

Tak!

• #13   16. maj 2008 Hvis du kunne tænke dig at høre mere om Onkyo så snak med Christian S herinde fra. Han er ejer af http://www.csn-teknik.dk/ som bliver rost rigtigt meget rundt omkring.

• #14   17. maj 2008
    Du skal ikke tage noget som helst af det som folk herinde siger til dig. Det kan da være fuldstændigt ligegyldigt, hvad folk herinde anbefaler. Tag ud og lyt på det, og find ud af hvad du selv gider lytte til, det er ENESTE som tæller.

Dermed ikke sagt, at det ikke rart at have nogle punkter med bagagen, som du skal være opmærksomme på.

Mht. til 683 mod 604 S3, er min mening, at 683 er en langt bedre højttaler. Den nye mellemtone/diskant specielt mellemtonen spiller meget mere åbent end den gamles, og så er den i stand til, at lave en meget breddere lydbillede.

• #15   17. maj 2008 Som Lykkegaard siger, så prøv at kontakte:

www.csn-teknik.dk

angående Onkyo. Han er en rigtig fin fyr med en god service, I kan sikkert lave én eller anden aftale.

• #17   18. maj 2008 Yep. Har som det står skrevet været ude og høre dem spille (alle på nær 604S3).

Var enormt positiv overfor begge modeller (B&W 683 og Monitor Audio Silver RS8).
    Grunden til at jeg personligt hælder lidt mere imod B&W er at den er noget federe at se på (sikkert blasfemisk sagt for mange af jer smiley Men det betyder en del).
    Skal ind og høre dem igen. Havde en veninde med inde og høre begge modeller og hun blev ret utålmodig i TC, så fik ikke hørt Monitor Audio helt på mine vilkår så at sige smiley

Jeg har længe haft kig på Onkyo recievere. Ville en Onkyo TX-SR805 kunne bære DM683? Og der er vel heller ikke noget i vejen for at parre den med Monitor Audio hvis det skulle komme til det?

• #18   18. maj 2008 Onkyo forstærkere er en del billigere i tyskland, hvis du køber de store modeller.

• #19   18. maj 2008 Uh, lækkert. Hvor kan sådan noget anskaffes?
    Og ved du evt om 805 kan klare DM683? Hører jo hele tiden hvor krævende de højtalere er, så hellere være på den sikre side da smiley

• #20   18. maj 2008 Det vil jeg umiddelbart mene, især hvis du vælger at bi-ampe. Den vejer jo tords alt 29 kg. Så lidt power må der da være gemt derinde.. smiley

• #21   18. maj 2008 Haha smiley Lyder godt. Og du har talt meget varmt om bi-amping så det har været længe været besluttet at det er måden det skal gøres på smiley

• #22   18. maj 2008 I Hamburg ligger der mange Hi-Fi forretninger. Men de havde 805'eren til ca. 7500kr i Saturn. Var selv tæt på at købe en engang. Og ja som Lykkegaard skriver, så er det en god idée med Bi-amping, hvis du alligevel "kun" skal køre 5.1 surround. Ingen tvivl om at det er en rigtig god forstærker.

Kommentér på:
3 sæt højtalere - hjælp med at vælge?

Annonce