{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dantax
  • #1   12. jul 2008 De forskellige Albatross modeller kan ses her:

http://www.dantaxint.com/

8'eren er selvfølgelig den store, og de kostede omkring 45k fra ny herhjemme..
    Jeg mener 3'eren kostede omkring 16k (begge priser er pr sæt).
    Et brugt sæt model 3, bør ikke koste mere end 1500-2000 max. Den spiller faktisk heller ikke specielt godt, men det er altid en smagssag.

• #2   13. jul 2008 Ole er der ikke noget galt med dine priser? det lyder lidt voldsomt at 3 modellen kun skulle koste en tiende del af ny prisen om brugt, det er da et voldsomt prisfald. og at der skulle være 30.000kr i prisforskel for lidt større enheder og en mellemtone.
    Ret mig hvis jeg tager fejl, men det lyder som nogle meget underlige priser.

• #3   13. jul 2008 Mener nu priserne passer rimelig godt.
    Jeg købte selv et sæt Albatross 3, for 1års tid siden, og dem gav jeg 1750kr for.
    Der har været et sæt på nettet der var sat til 2200, og med lidt afslag i prisen ender vi under de 2000 igen.
    Albatross 8 var en meget dyr model, og enhederne var klasser bedre end de andre. De små modeller er bestykket med Peerless, hvor den store er udstyret med Scanspeak Excel enheder.
    Det er derfor ikke kun antallet af enheder der betales for, og et brugt sæt 8'ere koster omkring 10-12000. Der er altså et stort prisfald på dem.
    Dantax holder ikke prisen særlig godt, og deres Albatross modeller er ingen undtagelse.
    Det er endvidere en kopi af den originale Albatross fra Posselt, men man kan slet ikke sammenligne de 2 fabrikater.
    De købte rettighederne til dem, men konstruktionen er ikke den samme. Det er kun udseenet de deler med originalen.

• #5   13. jul 2008 Det er sgu da også rigtigt Michael. Huskede forkert med Scanspeak kontra Seas.

• #6   13. jul 2008 hvordan ser man forskellen på de højtalere..og hva er bedst, og pris.

• #7   13. jul 2008 Det er meget tydeligt vist, på det link jeg smed tidligere.

• Tonni P
    Tonni P Tilmeldt:
    jun 2022

Svar: 5
    #9   22. jun 2022 Michael husker fuldstændig forkerdetner ikke scanspeak enheder i.for det første er der ikke noget der hedder scanspeak Excel, de hedder seas Excel og bliver lavet i Norge til forskel på scanspeak der bliver lavet herhjemme og han nævner kun nr 3 og 8, der findes også en nr 1og med garanti også andre,og Michael snakker om peerless som en dårligere højtaler en scanspeak på det tidspunkt hvor albatros blev lavet var det sådan set det samme.peerless;scanspeak,vifa eller hvad de hed alle sammen.den eneste forskel var de bestillinger de fik fra de forskellige fabrikker som feks peerless fik ved audiovector så det er jo ikke for det er en dårlig højttaler;jeg har 8'erne og der sidder seas hele vejen igennem; mht kabinetter så er den eneste forskel på 3 og 8 at de har brugt aluminium mener jeg til at lave en form for mellemrum mellem den plade der rører gulvet og så selve kabinettet og så har de samme farve på deres phaseplug som aluminiummet;afgjort en smuk højtaler.men slet ikke pengene værd jeg har lavet mine for ca 5000 kr og så har jeg fået lige nøjagtig de højtalere jeg ville have;ellers er der ingen forskel hverken i liter eller hvor hullerne sidder.der er selvfølgelig meget forskel på 1 og 8 men hvis 3 er så dårlig som Michael siger hvorfor har han dem så.sæt nogle seas Excel i dem og så har du nogle højtalere der spiller nøjagtig ligeså godt som 8'erne og så bare brug nogle gode fødder med affjedring og så stil dem på en form for lyddød materiale.så har du 8.erne til Max 10000 med helt nye enheder og delefilter i og tro mig forskellen på kabinetterne er så mikroskopiske at man ikke kan se dem,og da slet ikke høre dem;men ingen tvivl 8;eren er en fantastisk flot højttaler men nu er det jo lyden det kommer an på og ikke hvad det koster.langt de fleste ville sige at model 3 er mere end rigeligt til den.bare lav lidt om på delefilter det gør utrolige ting for din højtaler.har du ikke prøvet det før så få en til at hælpe dig igang ellers kan det blive noget værre rod,men det er altså meget let det kræver bare en masse læsning omkring modstandere de forskellige ting der ændrer lyden på den enkelte en hed og så kan du jo lave et delefilter hvor du kan skrue op og ned på bas mellemtone og diskant separat på hver Højttaler
    Tillidsfolk vil jeg sige prøv at se hvad der sker når Dansk audio teknik leger lidt med enheder,pludselig står de med 2 modeller der hedder the træthed og the naked træthed og det er højtalelere du ikke matche med mindre du vil bruge minimum det dobbelte af hvad de koster
    Tonni pedersen
    PS dette er ikke ment som kritik, nu var det bare lige om en højtaler som jeg har og kan se hvad enhederne hedder og det er seas excel

• Tonni P
    Tonni P Tilmeldt:
    jun 2022

#10   22. jun 2022 Og når alt kommer til alt handler det hele om matematik.barw tjek XTZ HØJTALERE, de bliver ikke lyttet til for at finde den bedste lyd.de laver beregninger der fortæller hvilken form for tråd der den bedste at bruge indvendig.hvilke modstande osv der burde give det optimale resultat og jeg har hørt dem.du får ikke mere højtaler for pengene fra ny end XTZ.brugt er en anden slags.Xtz er en norsk fabrikant der også bruger seas excel

• Tonni P
    Tonni P Tilmeldt:
    jun 2022

#13   23. jun 2022 Til juice du kunne jo prøve at sætte dig ind i hvordan xtz laver deres højtalere og så læse om det inden du kommer med udtalelser som at jeg siger det dummeste du hat hørt.selvfølgelig lytter til gøjtalerne når de er blevet målt ud efter box liter enheder og hvad der ellers er at tage hensyn til.men ud over det så består alt deres fremragende arbejde vha matematik uanset hvad du så tror eller siger og selvfølgelig hedder de the naked truth og the truth er du så glad.tænk sig at kommentere på hvordan andre udtaler sig.drt kunne jo være jeg var ordblind.men hellere det end en der sidder og går op i små ligegyldige ting.var resten af det ok for dig.nå nej det var en smøre.dy må godt nok være usædvanlig intelligent efter din egen mening.men jég kankun snakke for mig selv.hvis du ikke har noget pænt at sig så lad være med at sige noget.du har din opfattelse af virkeligheden og den prøver jeg ikke at sige er forkert.jeg kom med en kommentar der intet har med dig at gøre så venligst bland sig uden om når du ikke aner hvad du snakker om

• Tonni P
    Tonni P Tilmeldt:
    jun 2022

#14   23. jun 2022 Mht til delefilter skrev jeg netop at det er et svært område og hvis du ikke havde prøvet det før så få en til at hjælpe dig.mrn det passer måske heller ikke at du kan få din højtalere til at lyde sindssyge meget bedre ved at måle og bruge mundorf og alle de rigtige komponenter,var i hifi klubben og se en Ole søgeord lave et delefilter til gale 3020 ikke den mest imponerende højtaler der findes.men efter de blev spillet med hans delefilter lød de meget meget bedre ikke med kælderdyb bas med en 4" tror jeg der sidder i dem men hele lydbilledet var en helt anden Højttaler at høre på.men det er heldigvis ikke mig der skal belære nogen.jwg deler bare mine erfaringer hvilket jeg troede siden var til men nej den er som alle andre mavesyre mennesker der ikke har andet at foretage sig end at blande sig i andres syn på tingene

• Tonni P
    Tonni P Tilmeldt:
    jun 2022

#15   23. jun 2022 XTZ 99.36 ind i billedet. En middelstor gulvhøjttaler med afrundede kanter og en lækker udførelse i sort pianolak (andre udførelser er tilgængelige). Vægten er på tillidsvækkende 28 kg per højttaler, og konstruktionen virker i det hele taget meget solid. Og med tanke på at den svenske producent tror på håndfaste målinger frem for subjektiv lytning, findes der næppe tilfældigheder ved dette produkt.her der et udklip af det dummeste du har hørt i 2022 .målinger frem for lyttetest ellers kunne de jo aldrig sælges til de priser med de enheder der sidder i f.eks 99.36.læs op på dem det ville virkelig få dig til at tænke ja ja fis i en hornlygte, første gang jeg hørte om målinger frem for lyttetest reagerede jeg som dig.men det er ikke desto mindre sandt.jeg vil bare håbe du vil læse mere om XTZ måde at lave og markedsføre eller mangel på markedsføring plus en del andre ting gør at de kan sælges 3 gange så billig end andre højtalere med nøjagtig de samme enheder i nogle gange5 gange mere.man kan godt spare uden at gå på kompromis med kvaliteten.god dag

Kommentér på:
dantax

Annonce