2.147 visninger
|
Oprettet:
b&w dm604 {{forumTopicSubject}}
nu har jeg ikke prøvet at have B&W højttalere før, og kunne godt tænke mig at høre fra jer der har sådanne, er de nemme at trække. for er lidt lun på dem, også i det de er sprøde at se på, men da jeg har rør watt, er jeg nød til at være lidt påpasselig med at vælge højttalere, med hensin til drifteffekten. de må jo gidt kunne spille bare lidt højt. når tid er til det, har jeg 4 x 50W klasse A af rykke med,
mon det er tilstrækkeligt til den højttaler ??
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Men jeg ville da klart prøve ad, for det er da bestemt en fin højtaler.
De har måske en lidt overdrevet bund, men det kan jo sagtens have sine tilhængere også
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Tænk på at de 50w. du har er målt ved en THD på kun 1%, hvor de sikkert kan levere meget mere effekt, hvis man gør plads til den harmoniske forvrængning som høre med til rør...
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 72 Svar: 585
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 AV-enheder: 10 Emner: 33 Svar: 1.023
men det ville blive lavet sådan at de B&W skulle bi-ampes, og det behøver ikke spille tordende højt, men bare bunden er god og lyden er klar, og at forstærkerene kan klare de dynamiske passager som rør har det med at klare til UG, ihvertfald, disse her klarer det virklig godt.
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 72 Svar: 585
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 AV-enheder: 10 Emner: 33 Svar: 1.023
den harmoniske forvrængning er der self også, men den er slet ikke grim at høre på, det lydder jo helt anderledes end når en transitor forstærker forvrænger, det er på ingen måde ubehageligt at høre på.
men det er fordi jeg har jo halvvejs konstrueret 2 wavecor bunde, men idet i sig selv til løbe op i ca 2500kr, og så skal der nogle flere småting til, så kunne jeg jo egentligt bare ligge projektet på hylden til en anden god gang. og så diske op med lidt flere penge, og så købe de B&W højttaler.
jeg har det sådan at jeg er lidt tilhænger af god bund, det kan man næsten gætte sig frem til ved at kikke på mit gamle anlæg, så det er jo nok ikke helt ringe med en god gulv højttaler som kan prestere god bund, og så det at rørene kommer til at trække bassen, så det bliver den fede bass der kommer. men igen det behøver ikke at spille så huset revner, det har jeg prøvet at have, og jeg har rigeligt i min bil, til en ønsket høreskade hvis det er tiltrængt..
men ønsket er at de 2 rørslæder kan trække dem således at det ikke sveder, og spiller ubesværet.
men når det kommer på tale, så kan det være at jeg skal hive de 2 rørslæder med, og så høre det med mine egen øre, inden jeg køber.
b&w dm604