Cvega vs-12 & NAD C350 {{forumTopicSubject}}
Jeg har anskaffet mig et par cerwin vega vs-12 højtalere, fået skiftet kantophæng på basserne og fået en nad c350.
- jeg er forholdsvis ny indenfor området, er interesseret i at vide hvad basserne kan holde til. har hørt en regl om noget med man ikke skal skrue mere op end til kl 12 er der ellers noget jeg bør vide?
jeg har bemærket at basserne giver nogle kæmpe svingninger, når der bliver skruet op - altså den kører frem og tilbage bassen, meget langt ud. det er når jeg skruer helt op for bass på forstærkeren og giver den god volume? kan højtalerne godt holde til det? har hørt at de er lavet til det, men vil bare gerne sikre mig jeg ikke ødelægger noget.
ellers noget jeg bør vide på falderebet?
- mange tak for hjælpen, på forhånd.
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.895
Det med at skrue op for bassen belaster din forstærker yderligere.
- En effektforstærker vil nok gøre underværker, hvis den har en kæmpe vandring (hvis ikke dette er meningen).
Jeg fik en fin effektforstærker på min Evidence 870 - det resulterede i en mere fast bas (og en langt mindre vandring)
jan 2009
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
fordi ingen tvivl om bassen kan høres, men den må gerne kunne mærkes mere.
Rummet højtalerne står i, er ikke specielt stort - belagt med gulvtæppe
vs-12 modellen har nærmest sådan en firkantet ramme sat på under bunden.
altså en firkant med hulv i midten der gør de er hævet omkring 5 cm over jorden, betyder det noget?
jan 2009
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 38
vil gerne kunne mærke bassen rundt i rummet, så den ikke blot kan høres.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 21 Svar: 329
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Detv gør de fleste CV´er. Har ikek oplevet de nye modeller som CLS C og den nye VE serie få tæsk, så dem kan jeg ikke udtale mig om
Mine S1´er gør osse hvis de får noget føde.
Cvega vs-12 & NAD C350