{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Kabel sammensætning! Muligt/forbudt? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri!

En af mine venner har et ønske om at få sat sin pult til sit surround anlæg, da han er lidt træt af at hver gang han vil spille der hjemme, er han nødsaget til at starte sit P.A. anlæg.
Ud af mikseren kommer der RCA stik, og jeg ved udemærket godt hvordan jeg kan forbinde det til hans surround anlæg.
Men sagen er den, at jeg kom på en lille idé til hvordan det ellers kunne gøres.

Min originale plan var, at få en 10 meter RCA-Minijack ledning, sætte et hun-hun minijack stick på, og så connecte hans surround anlæg til, med det Minijack han bruger til hans computer også, på den måde skal han bare flytte en simpel ledning, istedet for at skulle ned og kravle og ændre ledninger!

Men så tænkte jeg, at vi mennesker er jo rigtig dovne, så hvorfor ikke gøre det endnu lettere, og helt fjerne nødvendigheden for at rører kablerne igen! Jeg har før i tiden brugt et 2-hun til 1-han jack fordeler, hvis jeg ikke lige havde et hun-hun stik liggende, når jeg skulle sætte flere ledninger sammen(jeg køber altid for korte ledninger xD).
Her kommer min idé så, og jeg ved at det teknisk set godt kan lade sig gøre, men ikke om det vil skade enhederne...

Min idé var at køre RCA-minijack, og så sætte minijacket fra pulten ind i det ene hun stik, tage jackstikket fra han anlæg og sætte det ind i det andet hun stik i fordeleren, og derefter tage han stikker på fordeleren og smække ind i hans bærbars lyd udgang!
Jeg ved allerede at det vil virke, men det jeg ikke ved er om hans bærbars lydkort, vil kunne klare at pulten spiller(ingen forstærkning bare 0dB eller under).

Så spørgsmålet er, vil han udstyr tage skade af at være sådan sat sammen, eller kan det gå, når det er uden nogen særlig forstærkning?

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Kabel sammensætning! Muligt/forbudt?

Annonce