{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Musik anlæg til 18kvm. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ret ny inden for hifi smiley Så håber på lidt god hjælp her inde.

Jeg overvejer stærkt at købe et sæt B&W CM1 og en NAD C326BEE forstærker der til.

Det skal spille op med film og musik i et rum på cirka 18kvm. Trægulv med beton under, beton vægge og gipsloft.

Vil det fungere fint selv?
Eller skal jeg have en sub til også? og hvilken?

Hvordan med evt placering?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Musik anlæg til 18kvm.
  • #1   1. dec 2009 vil du øbe brugt?

for så kandu finde et anlæg i disse tider der giver en meget federe oplevelse til under 6 k

• #2   1. dec 2009 Jamen ja det er da også en mulighed smiley

Det er jo ikke fordi det bliver smadret og ridset af at stå stille hehe.
    Har du nogen gode bud?

Har hørt den CM1 spille i dag. Er du vimmer den lyder godt af så lille en æske smiley

• #3   2. dec 2009 hvor stort må det maks være?

stander eller gulv?

• #4   2. dec 2009 Er mest til stander højtalere smiley

Og lad mig sige det sådan her... Jo mindre jo bedre hehe.

Lyden skal bare stadig være på højde med B&W CM1 f.eks smiley

• #5   2. dec 2009 CM1 spiller rigtig godt. Du kan osse prøve CM5, som er lidt større med lidt mere bund

• #6   2. dec 2009 Jeg har selv hørt CM5, og syntes det er en utrolig lækker højttaler, jeg har selv et sæt DM602, og jeg skal helt sikkert have et sæt B&W igen næste gang. Men jeg ville så spare op og købe et sæt B&W 5 i stedet for, da den har betydelig bedre bund.
    Forstærkeren er jeg ikke vild med, men det er jo en smagssag.

• #7   2. dec 2009 Jeg overvejer også lidt CM5. Men syntes den er en anelse mere lys i mellemtone registret. Kan utroligt godt lide den lyd CM1 levere.

Men spørgsmålet er om den vil blive flad når den får noget mere at leve af?
    Det skal gerne kunne spille lidt op når man måske skulle sidde med et par gode venner og få en kold eller tre smiley

Har hørt begge modeller på den omtalte NAD, + på NAD forstærkeren to numre større.
    CM5 spiller betydeligt højere ved samme styrke på forstærkeren.
    Men som sagt lidt lysere også. Syntes jeg smiley

Men det kan være jeg skal smutte ind til min lokale Hifi klubben, og høre om jeg kan få en demo med lidt blandet af det musik jeg for det meste hører ved højere styrke?

• #8   2. dec 2009 Er desuden blevet anbefalet at tage en lytter på nogen Chario Delphinus som alternativ til både CM1 og 5.

Men inden jeg begiver mig ud på en længere køretur for at få en demo, så vil jeg da høre om det overhovedet er det værd?

• #9   2. dec 2009 Nu skal du så også tænke på at Hifiklubbens, rum osv er anderledes end det du har derhjemme, så det bedste ville være at låne det med hjem og lave en demo af det derhjemme. Jeg ville vælge det jeg syntes lød bedst í mine øre. smiley

• #10   3. dec 2009 Ja det er vel nok det bedste at gøre..
    Akustikken vil jo altid være lidt anderledes.

Jeg må ind og prøve at høre dem begge to med lidt mere power på for at høre om CM1 står af og bliver kedelig. For det skal sgu kunne klare at få lidt gas til en bette hygge kom-sammen med vennerne smiley

• #11   3. dec 2009 Hvad med at kigge lidt nærmere på Aurum Cantus Leisure 2 SE Mk. II? Den gør nærmest nar af samtlige konkurrenter hvad angår pris- kontra ydelse. At finishen på denne model er lige så høj/god, som på den dyreste højttaler fra Aurum Cantus, gør jo ikke købet dårligere.

Dette er ikke skrevet direkte for at reklamere for Aurum Cantus, som jeg selv forhandler, jeg synes blot at det er en skam, at I snyder jer selv for alle de mange andre gode mærker der findes, udover Dali og B&W.

Mvh Mathias Boesgaard

• #12   3. dec 2009 Den ser da temmelig fin ud den Aurum Cantus.
    Hvor er det muligt at høre sådan nogen henne?
    Kommer selv fra århus.

Kommentér på:
Musik anlæg til 18kvm.

Annonce