{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

jesper p
jesper p
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17

Anlæg opfører sig MEGET underligt! {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.
Jeg har haft et Cambridge audio (forstærker + cd-afspiller) fra hifiklubben i snart 4 år, men her inden for det sidste halve år er det begyndt at opføre sig meget underligt.

Periodisk bryder lyden i højttalerne, dvs. at jeg en dag kan høre på anlægget uden nogen som helst problemer, og næste dag, eller blot et par timer efter, kommer der kun knas ud af den ene højttaler, og dagen efter er det måske den anden højttaler.

Der er forskel på intensiteten af det her knaseri, nogle gange er det kun diskanten der skratter lidt, så er det bassen lidt, og til tider er det hele højttaleren der falder ud.

Lige nu er der sat en gammel Pioneer forstærker på i stedet for, det har ikke hjulpet på problemet, dog har jeg fundet ud af at problemet tilsyneladende er højre/venstre relateret... så hvis begge højttalere er på en venstre kanal, så falder de begge ud, mens hvis de er i stereo mode, er det kun den ene der falder ud (forskelligt hvilken)

Derudover er alle kabler blevet skiftet, samt der er prøvet med andre højttalere (pt. er det DALI concept 6 der er sat til).

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe!

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anlæg opfører sig MEGET underligt!
  • #1   13. jun 2010 det lyder som om at du har et problem med din afspiller, prøv en anden og se om det hjælper

det det jeg siger, det cambridge er noget skrammel, kender flere der har haft nogle af deres topmodeller som er stået af efter 2 år

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#2   13. jun 2010 Hov, glemte lige at sige at det ikke kun er ved cd'er, det er også ved afspilning direkte fra pc f.eks..

Så dvs. at alt cambridge udstyret sådan set er udelukket smiley

• #3   13. jun 2010 Og du har tjekket, at alle stik og kabler er sat ordentligt og korrekt i ?

• #4   13. jun 2010 så er jeg ret sikker på du har en knækket ledning enten i signalkabler, eller en fårlig forbindelse med dine højtalerkabler

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#5   13. jun 2010 Alle kabler og stik er blevet skiftet ud.. Det er også det der er meget mystisk for mig!

Der er jo heller ikke nogen kabler som har indflydelse på både cd-afspiller og afspilning fra pc.. udover højttalerkablerne.. men det er altså blevet udskitet flere gange, og byttet rundt osv..

Det jeg selv har tænkt lidt på er om der er for høj spænding i vores stikkontakter.. ved i om det kan forårsage dette?

• #6   13. jun 2010 jeg tror ike det har noget at gøre med at der er for høj spnding i dine stikkontakter, du kan jo prøve at måle, den skal ligge imellem 220-245 volt

har du jord monteret på dine apperater?

det kan jo være noget udefra kommende støj på nettet, fx en vaskemaskine eller noget i den stil, men umiddelbart synes jeg det underligt det kun er i den ene kanal

har du prøvet at tage en ledning og holde den mellem de to apprater??

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#7   13. jun 2010 Jeg har jordet alt på anlægget.. dette blev gjort for ca. 2 mdr. siden da der var meget overgang i forstærkeren, og man fik rimelig hidsige stød ved at røre ved den (den gamle forstærker)
    Jeg har prøvet at rykke rundt på anlægget i stuen, har ikke hjulpet på nogen måde, så går derfor ikke udfra det er udefrakommende støj.

Hvad mener du med at holde en ledning imellem de to apparater?

• #8   13. jun 2010 egentlig en ledning der udligner potetialet imellem de to apperater, men det er kun nødvendigt hvis man ikke har jord på, er alle apperater sat i samme fase

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#9   13. jun 2010 Ja, alle apparaterne er sat på samme fase.
    Undskyld jeg lige svarede sent, skulle lige spise smiley

• #10   13. jun 2010 Køb noget kontakt spray og giv dine forskellige potmetere og omskiftere et lille pift. og så forsvinder problemet nok.. men ellers kan det være en knækket lodning.

• #11   13. jun 2010 rasmus, dont jump the gun, det kom jeg jo til

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#12   13. jun 2010 Rasmus L, en knækket lodning i hvad..? Alt er jo blevet skiftet smiley

• #13   13. jun 2010 jesper, i et apperat, men det skulle være meget underligt i et år gammelt produkt

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#14   13. jun 2010 Ja præcis, og især når alt er blevet skiftet ud.. Det er derfor mit bedste bud er elnettet, fordi det er det eneste der ikke er blevet udskiftet smiley

Men kan til jeres information sige at lige nu er der slet ingen problemer når det spiller.. det er maks underligt!

• #15   13. jun 2010 der er ikke noget galt med elnettet

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#16   13. jun 2010 Okay.
    Jamen så er jeg virkelig tør for idéer.. jeg er næsten sikker på at det har noget med min forstærker at gøre så, men da to vidt forskellige forstærkere gør det samme er det også lidt mystisk.. medmindre der er noget andet som påvirker dem.

• #17   13. jun 2010 så prøv da en anden forlængerledning i en anden stikkontakt

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#18   13. jun 2010 Simon det er skam også prøvet, men det er jo stadig samme elnet den er koblet op på smiley
    Mener ikke at det bare er stikkontakten der er nået galt med smiley

• #19   13. jun 2010 Måske det er fordi du ikke har haft en skilletrafo i mellem pc og anlæg ? se link
    (link fjernet)

• #20   13. jun 2010 Jan:
    Tvivler jeg på, fordi så ville han jo have oplevet dette hele tiden og ikke lige pludselig.
    Jeg har desværre ikke bedre bud end alle de andre.

• #21   14. jun 2010 Han skrive jo også at han havde store problemer med overgang , i hans gamle forstærker . og nu er det den nye der ter sig . så hvis det er pioneer forstækeren han hentyder til er den gamle ? så kan det da sagtens være hans pc der ødelægger hans indgange .... og giver de periodiske fejl .
    Ps. en indgang behøver jo ikke at stå af lige med det samme , der kan godt gå et stykke tid .

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#22   14. jun 2010 Hej Jan.
    Jeg har faktisk haft sådan en der på midlertidigt, men tog den af igen da den ikke hjalp på problemet, jeg ved dog ikke om den kun forebygger eller også fjerner problemet når det er opstået?

Når jeg siger den gamle forstærker mener jeg faktisk Cambridge Audioen, jeg hentyder til den i datid da jeg smed den ud efter jeg satte Pioneer forstærkeren på, i den tro at det var den der var problemet, desværre var det ikke således smiley

jeg vil ikke afvise at det kan være pc'en der har brændt et par indgange, men jeg ved at Cambridgen begyndte på problemet før jeg havde haft en computer slået til den. På det tidspunkt havde jeg kun haft en Cambridge cd'afspiller tilsluttet.

• #23   14. jun 2010 Du kan jo prøve at bruge udelukkelsesmetoden.

Kobl én ting til af gangen - evt hvis din forstærker har inbygget radio tuner, så prøv og brug den til at starte med. Sker det også her (med alle andre komponenter frakoblet), så har du indsnævret det ret betydeligt.

• jesper p
    jesper p Tilmeldt:
    jan 2008

#24   14. jun 2010 Der er desværre ikke indbygget radiotuner i den.. men kan godt følge dig i din tanke, vil se hvad jeg kan gøre.

• morten c
    morten c Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #25   15. nov 2010 Hej..
    jeg har det samme problem med min Kenwood 5090R forstærker som er sat til mine Jamo classic 6 højtalere.. Og jeg har tænkt på om det kan have noget at gøre med at man bruger højtalerkabel med forskellig længde. ? jeg har bare brugt normalt 220V kabel, og der er stor forskel på længden hen til forstærkeren. Så tænkte på om det kunne have noget med sagen at gøre ??

Kommentér på:
Anlæg opfører sig MEGET underligt!

Annonce