{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Hifianlæg budget 30000 {{forumTopicSubject}}

Hey djz.dk

Da min far har bestemt sig for at ville have et hifianlæg og jeg absolut intet ved om det, tænkte jeg at der måske var nogen herinde som kunne smiley

Han er ligeglad med om det er stereoanlæg eller surround sound, det skal bare være en komplet pakke til max 30000 smiley

Han vil bruge anlægget primært til musik, meeeeeeeen jeg tror måske han ville blive mere glad for et surroundsound sytem, så han også kan koble det til fjernsynet, og hører musik uden at fjernsynet skal være tændt smiley

Det må gerne være noget trådløst noget siger han smiley

Håber i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hifianlæg budget 30000
  • #1   2. aug 2011 Kan du leve med kabler, så gør det... Har du han mod på at købe brugt? For så har han en god chance for at skabe sig et RIGTIG godt anlæg til det beløb...

Grunden til at man skal køre med ledning er simpelt hen at det lyder bedre:)

• #3   2. aug 2011 kom gerne med nogle link, også med ledning, også nyt smiley

• #4   2. aug 2011 helst ikke b&o, da det 100 % er noget som tyvene interesserer sig for

• #5   2. aug 2011 Jeg kan kun anbefale B&O.... 1 fjernbetjening til alt og superfed lyd og flot design...

kig evt. forbi mit setup hvis det frister smiley

• #6   2. aug 2011 Rhino - Jeg har da også kun én fjernbetjening, så det hele styres smiley

- Om det er stereo eller surround er altså ikke just helt ligegyldigt. Så det skal han nu nok gøre op med sig selv, inden han begynder at gå videre.

Og som Rasmus spørger, må det være brugt?
    Skal det befinde sig i en bestemt landsdel?
    Krav til WAF faktor?

• #7   2. aug 2011 hvad er WAF faktor?

må gerne være brugt men self ikke slidt meget.

Landsdel jylland smiley

• #8   2. aug 2011 http://da.wikipedia.org/wiki/Woman_acceptance_factor

Det forklarer vist det hele.

• #9   2. aug 2011 tror han vil blive mere glad for surround så det kigger vi på i første omgang

• #10   2. aug 2011 nu ved jeg godt at budgettet er ret højt, men prøv at tag din far med ud i hifiklubben og lyt til de nye Zensor højtalere... de spiller ret fedt...

og de kan jo sagtens bruges som surround sound... Dali Zensor 7 som front (5400kr), Dali Zensor Vokal center (1700kr), dali Zensor 1 som baghøjtalere (1700kr)...

der er så for 8800kr... så kan han vel nemt bruge en små 1000kr på kabler og bananstik... så er vi oppe på knap 10.000kr...

og så en fed forstærker til en 10.000kr også... så vil jeg tro han er ret godt kørende for 20.000kr...

nu ved jeg ikke hvor i kommer fra, men jeg bor i nærheden af Sønderborg.... og jeg vil hjertens gerne give en demonstration af Dali Zensor 7 højtalerne på en Rega Brio R forstærker...

• kfalken b
    kfalken b Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   2. aug 2011 Kig evt forbi mit anlæg smiley
    Dali Suite højtalere + Pioneer SC-LX81 reciever...

• #12   2. aug 2011 Som jeg ser det er det kfalken B´s bud som fører indtil videre. Det er sku lækkert det han har til salg der!

• #17   3. aug 2011 De små Jamo Concert 11 er ikke særlig velegnede til film, og prisen er urimelig høj.

• #18   3. aug 2011 Dennis, det var en skrive fejl, mente Concert 8 - men har lige genlæst dit indlæg, og der står tydeligt stereo, sorry. Prisen på dem er dog stadig uartig ; )

• #19   3. aug 2011 Vil da også mene sådan et par Concert 8 ville være "lidt" (extrem) fesne til musik, med mindre man har et lille rum eller kun hører jazz og opera.

• #20   3. aug 2011 Ja lige nøjagtigt. De fleste mennesker har en bred musiksmag og lytter både til stille/såkaldt musikalsk musik, men kan også lide et godt pop eller rock nummer ind imellem. Og det sidst nævnte type musik magter så små højttalere jo ikke.

Så jeg mener bare man skal have en meget snæver musiksmag hvis man i sin vildeste fantasi kunne finde på og købe så mikro små højttalere.

• #21   3. aug 2011 De ville sikkert fungere fint på 10-15m2, men går ud fra deres stue er større end det.

• #22   3. aug 2011 Smag er meget forskellig, og fred være med det. Jeg deler dog Thomas smag, Concert 8 er ikke til store rum. Har haft dens store bror Concert 11, og allround imponerede den ikke, desværre ville ønske den havde - for den er en milliard gange smukkere, end de grimme kasser, jeg spiller på.

• #24   4. aug 2011 Synes også at det er en yderst uartig pris på de Concert 8 , da jeg netop her til aften har hørt et sæt der var spændt op med store Harmon kardon effekt blokke, er du svimmel de kan spille de små kasser ...

Tror jeg vil støvsuge DBA det næste stykke tid , da jeg bare må eje sådan et sæt :o)

• #25   5. aug 2011
    Jeg har søgt lidt på nettet, og kan ikke finde nogen jubilæums model ? Der står heller ikke noget på Jamo's egen side.

Men Concert 11 kostede 5995,- pr stk i 1997 og var steget til 6495,- i 1999, hvilket burde give en brugt pris på omkring 3-4000,- for et sæt idag. Den pris ses de dog sjældent til.

Hvor meget nyprisen steg til, da de skiftede navn til D830 ved jeg ikke.

Men er man til spinkelt lydende højttalere, uden bas og med en lys diskant
    kan man sikkert blive glad for disse. Sålænge man ikke spiller højt naturligvis, for det kan de ikke tåle. Men hvis man sidder i sin gyngestol, indsvøbt i en skoskternet plaid og har fyr på sin merskumspibe, vippende med foden i takt til fiskerinoteringerne, er de sikkert fremragende.

Måske er jeg grov, men synes der er for meget hype om Concert 8. Med meget hype omkring modellen, vil brugt priserne self ligge højere end de 3-4000,- jeg nævnte ovenfor, men det burde den ikke.

Den ene mands guld, den anden mands øre-bæ ; )

• #26   5. aug 2011 Dennis, hvis du læser mit sidste indlæg, en gang til, kan du godt se jeg overdriver - prøver at være morsom (.. vipperende med foden, i takt, til fiskeri noteringerne.) synes selv det var et meget sjovt indlæg.

Jeg synes ikke Concert 8 er dårlig, men den er overvurderet ifht prisen, og den er slank / lys i sin lyd signatur, det kan div grej ikke ændre på, men self kan det forkerte udstyr, gøre det værre.

Indrømmet jeg er heller ikke den bedste, til at bedømme små stander / reol ht,, da jeg kun har store højttalere i min samling (Klipsch RF-7, CV 1215 MK II, Dali 40 + flere, og alle gulvhøjttalere)

• #27   6. aug 2011 Kent N Din hørelse bliver også dårlig engang ;o)

Min er skadet af mange års spillen rigtigt højt på CV og kørsel på MC med åbne potter , så jeg kan godt nøjes med Concert 8 imens jeg sidder i min gyngestol :=))

• #28   6. aug 2011 Gyng nu ikke for kraftigt ; )

Det er ikke at du har kørt med åbne potter, der er gået ud over din hørelse, det er det at du har kørt med hjelm :

http://videnskab.dk/krop-sundhed/motorcykelhjelmen-kan-skade-orerne

Derudover kan man heller ikke orientere sig, særlig godt i trafikken med hjelm. Jeg synes det skulle kræve tilladelse, at køre MED hjelm - og hvide hjelme skulle forbydes ; )

• #29   6. aug 2011 Behøver slet ikke gynge , for efter jeg smed mine CV ud og fik en Focal SW 900 gynger det hele sq ;o)

Kommentér på:
Hifianlæg budget 30000

Annonce