Sus fra min preAmp. {{forumTopicSubject}}
jeg har skaffet mig en forforstæker og der er sus på den nå den bare står tændt uden nogen rca stik sat i den.Det minder om man tager og skruer op på volumen på en alm integeret forstærker og det sus man kan høre der som nu er ganke alm for sådan en når man gør sådan.Men selvom volume er skruet helt ned på min pre er sues stadig konstant.Den spiller ellers fin med rigtig god lyd men ved lav lydstyrker kan det susen stadig høres og som sagt prøvet og tage alle signal kabler ud og kun dem i ned til min effekt forstærker.Jeg har min denon pre som skulle afløses af den anden forforstærker og der er intet galt der og intet sus overhoedet fra den. Er der en der evt kan fortælle hva det evt kan skyldes ? PS den forforstærker det handler om er en Abrahamsen V 3,0.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
sådan en abrahamsen plejer sgu da at være go kvalitet
har du jord på den? det kunne jo måske tage noget af det
feb 2011
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 10
feb 2011
feb 2011
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
Man kan for det meste, men ikke altid, høre forskel på balanceret og ubalanceret, det er dog ikke givet, at det er balanceret der lyder bedst. Hvis du oplever så stor forskel, som du nævner, kunne det tyde på en defekt på enten RCA kablet eller bøsningerne på bag på udstyret.
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
feb 2011
Har lige bestilt 2 extra xlr kabler og et stk xlr med dual hun som går over til dual rca hun. Så mit dual adapter ledning er bare midlertidig løsning da jeg snart vil køre fuld balanceret i mit setup med en ny effektforstærker som jeg ikke ved hva det bliver for en enu.
Men gætter på at de gænse diskotets effekt forstærkere er skod og skal holde mig fra dem. Dvs mærker som Skytec og Bheringer samt cervin vega og lign - er at gå langt uden om.
Medmindre er er nogle extrem særlige gode modeller imellem som er vær at sætte sammen med Abrahamsen.
Så hvis der er en model som kan købes brugt og for rimelige penge,må du da gerne komme med nogle forslag Hubbi.
Men husk jeg kun vil have en effekt der kan køre fuld balancere og om der er rca pre out på den ved siden af er jeg ligeglad med og den skal nu helst kunne bruge bananstik til højtaler udgange.
feb 2011
Sus fra min preAmp.