Støj fra den ene kanal på Sony ES {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at blive godt træt af en konstant støj fra ene kanal i mit iøvrigt rigtig lækre og velspillende Sony ES anlæg. Det er forforstærkeren der driller. Uanset hvilket input jeg vælger, Tape, Tuner CD etc, digitalt undtaget, er der den samme bagvedliggende støj i højre kanal. Den er uafhængig af volume. Skruer jeg helt ned, er støjen der helt konstant i tone og styrke. Lidt ligesom lyden af baggrundstråling. Jeg har skiftet kabel og renset med kontaktrens. Trækker jeg RCA-kablet til forstærkeren næsten ud af forforstærkeren så der ikke er kontakt på skærm på RCA-kablet, kan jeg nogen gange få støjen til at forsvinde. Men tilbage kommer den - hver gang, efter et stykke tid. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være, før jeg giver mig til at åbne til maskinrummet på forforstærkeren?
Bedste hilsner
Peter
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
(altså flytter støjen med over i den anden kanal)
Lidt det samme med de enheder du har sat til, ændre fejlen hvis du bytter højre/venstre eller er det samme kanal uanset Hvis ja.
Så kan vi jo konstanter det er din kontrolforstærker der har fejlen.
Jeg tror mest på der er nogle kondensator der trænger til udskiftning,
sep 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg prøver lige en gang mere når jeg kommer hjem. Men jeg mener at have lokaliseret det til højre kanal på forforstærkeren. Men godt at være ekstra ekstra sikker
jul 2019
sep 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
jul 2019
Støj fra den ene kanal på Sony ES