{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

LunDD
LunDD
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Surroundsound-converter? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg går i tankerne om at købe et surroundsound anlæg.
Men altså, der skal 4-5 lydstik/AUX stik i min computer, og jeg har kun et.
Så er mit spørgsmål om man kan købe sådan en dims til at sætte stikkende i en converter så det kommer ud i et AUX stik?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surroundsound-converter?
  • rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 122
    #1   19. jun 2012 du kan købe et usb lydkort med optisk ud, det ville nok være at fortrække, alt andet for du ikke rigtig surround ud af..

• #2   19. jun 2012 Optisk er forældet og kan bl.a. ikke lede HD lyd. Du skal have dig et Ati grafikkort med indbygget lydkort og HDMI udgang. Alle Ati kort nyere end 5400 serien kan bitstreame alle Dolby digitale og DTS lydspor til en ekstern surround receiver, og den løsning er fuldt ud på højde med en moderne blu-ray afspiller.

• rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

#3   20. jun 2012 Thomas A

definer lige "forældet" det sidder sQ da stadig på alle nyere tv o.l.?

men ja man kan også "bare" bruge hdmi porten til at få lyd ud af hvis du har sådan en smiley

• #4   20. jun 2012 Rasmus - bare fordi det stadig sidder i maskineriet, så er det ikke nødvendigvis fordi det ikke er forældet, men snarere fordi mange formentlig stadig bruger det.
    VGA udgange der sidder i bærbare, er også længe forældet - ligeledes med VHS maskinen. Men det er nu en gang stadig muligt at få fat på.

Men.. Hvis materialet der bliver afspillet fra computeren ikke er i surround-lydspor, så nytter det ikke ret meget at kaste det igennem alverdens digitale kabler. Rigtig surround bliver det aldrig til!

• rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

#5   21. jun 2012 Casper T

nu er du bare dum at høre på, ja en vhs maskine er forældet fordi det ikke bliver solgt mere/og det ikke lever op til de digitale standarter der er idag, men optisk kabler er på ingen måde forældet, bare fordi det blevet udviklet lang tid før hdmi, det er stadig de samme lydspor der bliver sendt igennem...

• #6   21. jun 2012 Egentlig ikke Rasmus.
    Du siger det selv "forældet fordi det ikke bliver solgt mere/og det ikke lever op til de digitale standarter der er idag"

Optisk understøtter ikke muligheden for at viderebringe HD-lydspor, og dermed sagt er det jo sådan set også forældet på det plan.

• #7   21. jun 2012 Rasmus, læs dog hvad vi skriver:"Optisk er forældet og kan bl.a. ikke lede HD lyd". Det stod der allerede oppe i mit første indlæg!

Den dag den første bluray skive med DTS-HD Master Audio så dagens lys, den dag blev optisk lyd forældet. Og det er dælme ved og være nogle år siden da!

Kommentér på:
Surroundsound-converter?

Annonce