{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.449 visninger | Oprettet:

NAD C275BEE eller CERWIN-VEGA CXA-10 ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. smiley

Hvilken en ville i vælge af disse to forstærkere?

Sat sammen med et par 1215 Cerwan Vega SE

2 x Nad i bro
eller
2 x CXA-10 i bro

Er meget i tvivl da jeg gerne vil have god lyd samtidig med jeg gerne ville kunne spille længe uden det bliver for varmt og slår fra..

Har en NAD 218 som udmærket, trækker begge to lige nu.
Men den kan finde på at slå fra, efter lang tids spille tid,
da den bliver for varm..

Håber der er nogle der har nogle gode bud på det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NAD C275BEE eller CERWIN-VEGA CXA-10 ?
  • #1   12. okt 2012 Nu kan jeg ikke huske om 1215 kan biwires, men kan de det så ville det sikkert være bedst at bi-ampe dem i stedet for.

• #2   12. okt 2012 Lyd kvaliteten er bedre i nad'en men du har flere watt ved cv'en men det er op til dig.. Jeg havde nok valgt nad til sådan et sæt højtalere og havde det været cls 215 eller hvad de nu hedder så havde jeg taget cv forstærkeren smiley

• #3   12. okt 2012 Det er sq næsten ligegyldigt hvilken du vælger.. for der kommer alliegevel ike "hifi" lyd ud af det når det er cv kasser den skal trække..

Så om du vælger det ene eller andet er ligemeget, det vil ikke ende godt i sidste ende alligevel..

• #4   12. okt 2012 Tag Cv'en, det kan godt være lyd kvaliteten er bedre i nad'en, men nu skal du jo tænke på det er cv højtalere du skal trække og de går jo mere efter at kunne spille højt og brutalt end klart og rent smiley Så tag Cv'en!

• #5   12. okt 2012 Det forstår jeg ikke Jacob?

Hvad mener du med det vil ikke blive godt ligemeget hvad i sidste ende?

• #6   12. okt 2012 Hej Michael.
    De højtalere jeg har er jo ikke ren Cerwin Vega det er specielt lavet så det er kun bass enehderne der er CV'er smiley

Men tænkte måske jeg kunne nøjes med 1 CXA-10 ? eller vil det være dumt skal jeg gå efter 2?

for så tror jeg ellere jeg vil gå efter 2 NAD på grund af lyden smiley

men ved ikke om det kan spille uafbrudt.. altså f.eks. 12 timer uden at slå fra.

• #7   12. okt 2012 Hvad betsyder "biwires" ? er det brokobling?

• #8   12. okt 2012 Det kan være at han bare ikke kan lide cerwin vega. Dem er der et par stykker af herinde. men de plejer vist at være flinke nok, så længe cerwin vega ikke er med i samtale emnet:)

• #9   12. okt 2012 Nogle højtalere har 2 sæt terminaler bagpå, det ene til mellemtone og diskant, det andet til bas. Så kan man vælge med nogle forstærkere at køre dobbelte kabler, eller f.eks at bruge 1 stereo effektforstærker per højtaler, altså 2 kanaler. en til mellemtone diskant, den anden til bas. I stedet for at bruge en traktor til at trække bilen op af en grøft, så gør man det med 2 og derved letter arbejdet. Men altså kun hvis højtaleren er lavet til at kunne biwires.
    brokobling forøger man effekten i forstærken ved at lave den til mono og halvere ohm modstanden, så en 8 ohm højtaler bliver som 4 ohms. ikke altid en god ide hvis højtaleren har lav ohm/impedans i forvejen.

• #11   12. okt 2012 Tusinde tak for den gode beskrivelse Dennis smiley

Tror mine højtalere er 2 delt, da der er 4 in-puts i hver højtaler

2 x Plus
    2 x Minus

og så må jeg jeg spørge hehe hvad er Bi-ampe?

• #12   12. okt 2012 Tak René

Det er også det jeg stærkt overvejer, bare at købe en CXA-10 til og starte med,
    kan jo altid købe en nr. 2 senere hvis det bliver nødvendigt..

Er bange for at en NAD C275 bliver for lille til at trække 2 højtalere

• #13   12. okt 2012 Hvis jeg var dig vil jeg også bare købe en CXA-10 smiley

• #14   16. okt 2012 Så fik jeg en CXA-10 smiley

Spiller mega godt og kan nemt trække 1215

Men må nu sige man kan godt høre forskel på lyden. Nad lyder bedre men det er knapt så vigtigt.. men forstå mig rat lyden er også vildt god på cv'en men bedst på Nad men cv'en kan trække det hele smiley Hvis det var Nad havde jeg nok brug for 2

men så kan jeg jo trække toppen med min Nad 218

og bunden med min nye CXA-10 smiley

• #15   17. okt 2012 Så skal du lige huske og fjerne den bro der sidder mellem terminalerne.

• #16   17. okt 2012 Yes smiley

Tak for påmindelsen smiley

Kommentér på:
NAD C275BEE eller CERWIN-VEGA CXA-10 ?

Annonce