Unormal lyd når der spiles højt, overstyring ? {{forumTopicSubject}}
Har et sæt Mackie MR524 https://www.gear4music.dk/da/Indspilning-and-computere/Mackie-MR524-5-Powered-Studio-Monitor/22FJ
Forforstærkeren er en rotel a11 tribute
Når jeg spille højt så holder jeg mig som regl til 70 eller lidt højere hvor max er 96 på volumen, i dag testede jeg over 80 og højttalerne begyndte at skratte lidt, men ikke umiddelbart forvrænge.
Havde fået nye fødder til pladespilleren, MagicHexa, hvor jeg skulle teste om jeg havde problemer med bassen og det havde jeg ikke, samme problem med samme dire striats plade fra tidal hifi
Lyden var som sådan ren og ingen umiddelbar forvrængning, lyden den var også høj, bare ikke super høj, den var stadig behalig at lytte til, bassen bevægede sig ikke mere end hvad er normalt for en 5.25" bas når der spilles højt, som ikke indikerede overbelastning , at bassen ikke kunne følge med, for det kunne den
Skal jeg bare have nogen vildere højttalere eller overstyre udgangssignalet (preout) fra min rotel forstærker omkring 82-84 ?
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Din forstærker kan sagtens lever fuld power ved 50-60 da det kommer an på indgangs følsomhed og udgangs effekt fra fks. din CD-afspiller.
Derfor skal man aldrig skrue længer op end at lyden ikke begynder at ændre sig og så gerne lidt laver, DC i udgangene er dræbende for dine enheder..
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
70'erne er på ingen måde noget der for lyden til at nærme sig det maximale med mindre der er djskoge på twitch om fredagen (bassklubben spiller så højt de kan)
jul 2019
jul 2019
Maksimal SPL-peak: 102 dB SPL @ 1m
ellers er mit bud at forstærkerne klipper med risiko for at brænde højtalerne af, kunne forestille mig at det er diskanterne der brokker sig, og det gør de ikke ret længe før de går til de evige hifi marker
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
Unormal lyd når der spiles højt, overstyring ?