1.238 visninger
|
Oprettet:
Forstærker og OHM {{forumTopicSubject}}
Hej leder efter en billig men ok forstærker til mine nye cw VE-12f højtalere.
Men højtalerne hedder 4ohm, og de fleste forstærkere er jo 6 eller 8 ohm?
Har det noget at sige? Og vil denne forstærker være ok?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/STRDH520/sony-7-1-3d-receiver-str-dh520
pris maks 2000kr
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
dec 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
vil helst have nyt. Vil forstærkerne fra elgiganten til ca 2000 kunne gøre det?
Det skal siges at jeg også har 2 dali baghøjtalere sluttet til.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 137 Svar: 664
skal det være en sorround forstærker bliver du nød til at købe en effekt ved siden af. hvad har du nu? sorround allerede? for så køb en effekt og smid på hvis du kan.
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 783
køb en ny/brugt Surroundforstærker med pre out og så køb en t-amp de koster ingen penge.. nej den sony du linker til vil ikke kun drive dem fuldt ud den vil godt kun skubbe dem lidt igen men det vis os det
http://www.thomann.de/dk/the_tamp_e400.htm den ville kunne sparke dem rigtig godt i gang
http://www.thomann.de/dk/the_tamp_e800.htm den her ville kunne drive du fuldt ud ud fra cv egen data på din model
dec 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
Den jeg har nu er en gammel tynd recivier som måske er på 80 watt, og rent volume mæssigt, spiller den højt nok til mit forbrug.
Det mit spørgsmål engentligt går ud på er mere det med ohm? Vil jeg brænde en forstærker på 100 watt 8 om af, med mine 300 4 ohm højtalere?
dec 2010
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 137 Svar: 664
og til dig Michael - syntes du skal læse flere tests omkring dette. for det er altså sandt flere steder. de billige forstærker opgiver deres watt på flere måder hvor mange af de er meget misvisende.. fx viser de 100 watt. men det er kun med 1 højtaler tilkoblet. næst kan man fx læse bag på forstærkeren at den max bruger 400 watt på elnettet.. og med en class b/c vil man maks kunne rykke 240 Watt da de kun er 60% effektive.
så står der 7 x 100 watt. det kan man ikke regne med.
selvfølgelig vil man kunne regne med nogle mærker. men der er en grund til man skal op og give en del penge for at få fx NAD, H/K, onkio ovs. men man kan nemt blive snydt..
dec 2010
jan 2012
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 5 Svar: 83
Som Michael siger, når der står på en forstærker den har 7*100 watt, hvor det er 100 watt per kanal så har den det også.
Alt andet ville være falsk varebetegnelse, og ville kunne koste firmaet en del, og da det er Sony tvivler jeg sgu på de laver den slags numre.
Og som Michael også siger, fordi der står 100 watt behøver det jo ikke være 100 af de stærkeste watt. Det kan jo sagtens være næsten ubrugelige watt, men dog stadig watt.
Hvis man skal op i noget hvor man kan regne med at få value for money så skal man op i Yamaha, Onkio, Pioneer, NAD, H/K og andre kendte Hifi mærker.
Sony's forstærkere vil man ikke kunne bruge til en skid, de lyder af helvedes til
Anders C
Køb brugt, du får MEGET mere for pengene. Og en t.amp er klart anbefalet De er ikke særlig dyre, og lyder faktisk utrolig godt. Det er nok den bedste forstærker jeg har hørt til de penge! Sindsyg kvalitet for ingen penge
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
www.sony.dk/support/da/product/STR-DH520/specifications
2x100w målt i 8 ohm, med 1% THD, ved 1000 Hz..
Forstærker og OHM