Valg af nyt anlæg, inspiration søges ? {{forumTopicSubject}}
Har solgt mit gamle anlæg og nu skal der noget nyt ind..
Har haft utroligt mange ting i tankerne, om det skulle være surroundsound eller om jeg skal holde mig til stereo, og må sige jeg nok har lagt mig fast på et stereo anlæg igen, da det er begrænset hvad jeg kommer til at bruge det..
Har haft mange ting i tankerne både med hensyn til forstærker og højtaler og tror jeg har besluttet mig for at anskaffe mig en forforstærker og en effektblok eller to monoblokke, for at have mulighed for at prøve med forskellige kræftværker..
Har kigget en del på vincent og icepower af alle forskellige afskygninger.
Når det kommer til højtaler er jeg ret i tvivl om hvad jeg skal søge efter, jeg vil gerne have noget der er pænt at se på, men samtidig kan levere noget lyd. Jeg høre hovedsaligt house, electro osv. altså musik der bedst kommer til sin ret med en solid bund.. Men forstå mig nu ret det er ikke musik fra youtube jeg høre, for går utrolig meget op i en ren og god lyd.
Jeg har spekuleret lidt i to stander højtaler og evt. 2 aktive subs som så vil være delt af et aktivt delefilter, skal dog siges jeg ingen erfaring har med dette, om det overhovet er noget der ville kunne fungere optimalt. Har selvfølgelig også overvejet gulv højtalere og det må det også hellere end gerne være..
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at komme lidt på ret kurs.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 44
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Jeg laver et fotoalbum en af dagene med min lille modifikation af mine højttalere, som har ændret lyden markant.
jul 2012
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Jeg har aldrig hørt/mærket (for du kan mærke det i gulvet også) noget lign. fra en højttaler der er så fysisk "lille". Det er jo ikke ligefrem 10" bas enheder der sidder i X-D
jul 2012
Valg af nyt anlæg, inspiration søges ?