{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af nyt anlæg, inspiration søges ? {{forumTopicSubject}}

Har solgt mit gamle anlæg og nu skal der noget nyt ind..

Har haft utroligt mange ting i tankerne, om det skulle være surroundsound eller om jeg skal holde mig til stereo, og må sige jeg nok har lagt mig fast på et stereo anlæg igen, da det er begrænset hvad jeg kommer til at bruge det..

Har haft mange ting i tankerne både med hensyn til forstærker og højtaler og tror jeg har besluttet mig for at anskaffe mig en forforstærker og en effektblok eller to monoblokke, for at have mulighed for at prøve med forskellige kræftværker..
Har kigget en del på vincent og icepower af alle forskellige afskygninger.

Når det kommer til højtaler er jeg ret i tvivl om hvad jeg skal søge efter, jeg vil gerne have noget der er pænt at se på, men samtidig kan levere noget lyd. Jeg høre hovedsaligt house, electro osv. altså musik der bedst kommer til sin ret med en solid bund.. Men forstå mig nu ret det er ikke musik fra youtube jeg høre, for går utrolig meget op i en ren og god lyd.

Jeg har spekuleret lidt i to stander højtaler og evt. 2 aktive subs som så vil være delt af et aktivt delefilter, skal dog siges jeg ingen erfaring har med dette, om det overhovet er noget der ville kunne fungere optimalt. Har selvfølgelig også overvejet gulv højtalere og det må det også hellere end gerne være..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at komme lidt på ret kurs.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af nyt anlæg, inspiration søges ?
  • #1   26. feb 2013 havde det været mig havde jeg valgt sorround, og så køre lyd gennem hdmi, det gir en helt anden lyd må man sige, og det lyder rigtig godt ved at forstærkeren fordeler det hele.. så det ik bare er samme lyd ud af hver højtaler men at man virkelig får den rigtige lyd oplevelse... til valget af højtaler hvor du siger du godt vil ha med en go bund. så ville jeg ta et kig på nogen af audiovector's modeller, det kan ihvertfald aldrig skade ta et lyt til dem smiley virkelig formidable allround hifi med kvaliteten med sig og ikke mindst lyden samt det er rigtige pæne højtalere smiley

• #4   26. feb 2013 Jeg har bestemt heller ikke fortrudt mit valg af AudioVector. Det er så en M3 model (Den helt skrabede) M3 modellen har en meget solid bund, og hverken mine øvrige kammerater der har Aktive subs, eller mig selv, føler der er grund til at købe en sådan. De er lidt tunge at drive, deraf kommer det at du har fat i det rigtige med at køre pre og så effekt/2x mono smiley

Jeg laver et fotoalbum en af dagene med min lille modifikation af mine højttalere, som har ændret lyden markant.

• #5   26. feb 2013 m2 er jo den første model så kom m3 hvor der lidt ombygning i kabinettet plus en ny bas.. så faktisk ik den alt for store forskel. først ved mi3 kom der helt nye enheder osv og c2 ligger så mellem m3 og mi3 som så sku være den skrabede version af mi3 og c2 mk2 sku være opgradering så man vil få det samme som standard mi3 smiley c2'eren har dog som forgængerne (m3 og m2) sine helt egne specielle enheder som kun blev lavet til c2, har selv et par til stå nu da jeg fået opgraderet, men der var virkelig god bund i og god fylde os smiley ihvertfald i forhold til når man tænker prisklasse og hvilken klasse højtaler modellen c2 ligger i smiley

• #6   26. feb 2013 Og hvis man ser på den fysiske opbygning, er det næsten en voldsom overraskelse man får, når der kommer lidt musik eller en film på, der er lidt bas i.

Jeg har aldrig hørt/mærket (for du kan mærke det i gulvet også) noget lign. fra en højttaler der er så fysisk "lille". Det er jo ikke ligefrem 10" bas enheder der sidder i X-D

• #7   26. feb 2013 ja synes faktisk at det utroligt så godt en højtaler i den klasse som c2 modellen kan lyde smiley man får dælme ik så meget ud af en højtaler til den pris som man gør ved c2 smiley

Kommentér på:
Valg af nyt anlæg, inspiration søges ?

Annonce