Alt-i-et system vs. Separat reciever og CD afspiller {{forumTopicSubject}}
Hej Venner
Jeg skal have en forstærker + cd afspiller til mine Dali Spektor 1, men jeg er blevet i tvivl om jeg skal købe en alt-i-et løsning såsom "MARANTZ - M-CR612" eller om jeg skal købe en separat reciever såsom "YAMAHA - R-S202D" og så købe en cd afspiller ved siden af.
Hvad er fordele og ulemper ved et stereosystem og separate systemer? Og er der andre gode alternativer end dem jeg allerede har fundet?
Mine behov er:
- Skal lyde godt med mine Dali Spektor 1
- Skal ikke være dyrere end de valgte løsninger
- Skal kunne modtage DAB+ og Bluetooth.
- Jeg lytter til ALT musik lige fra jazz og klassisk til indie og rock, samt taleradio, så min stereoløsning skal være en fin all-rounder
På forhånd tak for jeres rådgivning.
Mvh. Søren
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Er der plads begrænsning ?
Som jeg ser det så er ulempen ved en "alt i et system" at de sjældent er specielt gode og går der noget i stykker så er hele apparatet som regel lige til skrot..
Skal det være nyt ? for tænker budget på 5500-6000kr jo ikke er det vilde når du både skal have CD afspiller, forstærker, DAB+ samt Bluetooth og det samtidig gerne skal være kvalitets lyd.
jul 2019
https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-sa1-forstaerker-med-bluetooth/argsa1wh/
Den kan hvis jeg husker ret tilbageleveres hvis den ikke opfylder dine krav.
Og så ville jeg finde en brugt cdafspiller til den.
jul 2019
Jeg købte den brugt for et års tid siden til 800kr
jul 2019
https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-audio-stream3m-musikstreamer-med-radio/argstream3mbk/
Så har du både DAB+ adgang til spotify (kræver abonnement) og netværks afspiller i et.
apr 2022
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
sep 2021
Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 18
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 152 Annoncer: 1 Emner: 92 Svar: 1.019
Alt-i-et system vs. Separat reciever og CD afspiller