Optimering af lyd - begrænset budget (reciever og sub) {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har rodet mig ud i et familieprojekt forstået på den måde, at jeg skal hjælpe min far med at få gjort lidt ved lyden i stuen. Situationen er den, at han har haft et pioneer anlæg i 27 år, men nu kan det altså heller ikke mere!
Forstærker og subwoofer trænger til at blive skiftet ud i den grad. Han har 2 jamo satilit højtalere som stadigt spiller fint, og ud fra hans budget bliver der nok heller ikke råd til at få dem skiftet ud.
Budgettet lyder på sølle 2.500 kr., plus de sædvanelige 10% der kan rokkes med.
Forhistorie - Vi tænkte at problemet let kunne løses ved at købe en pioneer vsx 323 fra elgiganten på tilbud til 999.- da højtalerne bliver trukket over subwooferens indbyggede forstærker, der efterfølgende er tilsluttet forstærkeren. Subwooferen giver dog ikke mange vibrationer fra sig mere, og højtalernes lyd forvrænger når der skrues op, hvilket de ikke gjorde før.
Som jeg ser det, skal der således bruges en reciever (da den som minimum skal kunne tage FM, også gerne DAB+, hvis muligt), og så købes en ny subwoofer.
Jeg har set denne subwoofer (link fjernet)
Monitor Audio Vector VW 8 sort demo til 1499.-
Jeg ved godt at træerne ikke gror ind i himmelen, men jeg forsøger at strikke det bedste sammen til prisen, og den gamle vil helst ikke ud og købe privat
jan 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
Beklager at jeg ikke fik skrevet, at området jeg befinder mig omkring, er Aarhus, Randers eller Hobro.
Jeg ser helst, at det ikke skal være privat brugt, og i så fald - helst ikke mere end 1-2 år gammelt.
Er der bedre alternativer end den pioneer vsx 323 k til prisen, eller lidt ekstra fra ny/demo? Eller er det hvad jeg kan forvente til de små penge?
Og hvad er synes på den linkede subwoofer?
Optimering af lyd - begrænset budget (reciever og sub)