{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til dc1515
  • #1   5. jan 2014 og vil det her være overkill ?
    http://www.thomann.de/dk/behringer_inuke_nu6000dsp.htm

• #3   5. jan 2014 dc1515 kan tåle møg meget effekt, så kom du rolig en inuke 3000 og smid på. og forbered dig på dine øre begynder bløde smiley

• #4   5. jan 2014 haha, super fedt! - har sat en denon reciever til dem nu, og kan godt høre at de ikke bliver ydet max i bassen..
    men hold nu kæft hvor de spiller godt! - det er noget af den bedste lyd jeg længe har hørt ! smiley
    jeg har hørt om nogen som har brændt delefilteret af på nogle magen til, jeg kan ikke huske hvor mange watt de havde smækket i dem men det var alt for meget - så når nogle siger at man ikke kan få nok watt - er det så noget pis de fyrer for at at være kloge eller passer det ?? smiley

• #6   5. jan 2014 En god idé er at smide en equalizer eller en Cerwin Vega bass turbocharger på dem. Bassen kan godt virke lidt tynd uden.

• #7   5. jan 2014 altså selvfølgelig kan du ikke smide 10000rms watt igennem dem,, men ellers ja så kan du ikke fynlde for meget i dem,, guppi rep her inde fra har en crown macrotech 5000 på et sæt dc1515 og de ikke specielt brændt af,, jeg trækker mine med crown xli2500 og det 2 gange 1200watt de får ind.. og de æder det ligesom de skal..

men altså enhedern kan godt bevæge sig helt vildt med en lille forstærker,, men det ikke enes betydene med de spiller max,, det tegn på få lidt strøm de får iggem,, smider du så 3 gange 1000 watt i dem,, så bevæger enhederne sig kun en brygdel af hvad de plejer,, og laver 6 dobbelt så meget men mere kontrold og ergo så kan de ta nogle tæsk,,, det en kanon sjov højttaler hvis man er til kraftig lydtryg der trykker bryst kassen i stykker på en, smiley

• #8   5. jan 2014 beklager de mange stave fejl,, gik lige lidt for stærkt,, men som dipolist siger,, så fyld du bare 1000ægte watt i dem,, men ikke i 10timer i streg

• #11   5. jan 2014 var godt du fik en ny forstærker så kan du vel os høre en del forskel fra nad218 og til den ? smiley brænde et delefilteret ?? skal seriøst meget til for et delefilter står af og er os meget sjældent det sker..

cerwim vega m han kunne os tag en rambux 5.0 den yder kun sølle 7700rms watt i mono i 4 ohm men hvad skal han bruge det da højtalerne aldrig ville kunne udnyttet fuldt ud ?

som dipolist er inde på så handler det ik om talene men hvordan det er opbygget smiley

rasmus du har jo os gode erfaringer med brug af equalizer overvejer selv at købe en eller en dac smiley

• #12   5. jan 2014 ja okay min fejl :).. så det har noget med de frekvenser at gøre som bliver smidt i højttalern fra forstærkerne,,, .?..

michael.. som jeg os skriver at skal han ikke smide 10000watt i,, men end små 1000watt kan han godt fylde i dem,, og det vidst os rigligt til at at få øreskader og mer til smiley

• #16   6. jan 2014 Michael:
    Ja jeg har da i hvert fald været glad for at have en eq. Har faktisk lige solgt den i dag, da den ikke passer så godt designmæssigt i mit Emotiva-setup smiley
    Men jeg synes det er en let måde at tweake lyden til det bedre (smag er jo forskelligt).
    De folk som begynder at hyle over at musik skal høres 'direct' osv. giver jeg ikke så meget for, da cd'er i forvejen er blevet rettet 100% igennem.

• #17   6. jan 2014 sfl gir et equalizer en del.. men ja som du selv nævner så folk nogen sjove syns punkter :d men forstår ik du solgte din eq1 de jo sværte at opdrive efterhånden de var fra den gang nikko var på toppen da den blevet lavet.. den var perfekt til dit emotiva setup smiley men hvornår opretter du en av enhed jeg er kun herinde hverdag for at se om du har fået oprettet en med dine fine ne10 smiley

• #19   6. jan 2014 jeg takker for en god respons, jeg er blevet en del klogere nu må jeg sige - umiddelbart vil jeg ikke mene der skulle equalizer på, men der jo heller ikke to ører som hører ens smiley
    Det ender nok højest sandsynligt med den beringer inuke3000 smiley
    Endnu en gang mange tak, setup'et bliver smidt op på hg lige så snart jeg fået købt mig den forstærker smiley

• #20   6. jan 2014 Michael:

Ja den var faktisk rigtig fin den EQ-1. Nu solgte jeg den så til en fyr som lige manglede den i sit anlæg. Så havde han fuldt anlæg fra den serie.

Haha jamen det må jeg da se at gøre så! Også inden jeg får mine nye højttalere hjem - så kan det jo være NE10'erne skal stilles væk smiley

• #21   6. jan 2014 Hvilke højttalere er det du får hjem Rasmus?????

• #22   6. jan 2014 rasmus så stil dem ind i min stue smiley

• #23   6. jan 2014 René: Hvis alt går efter planen får jeg et sæt renoverede S1 hjem her i januar. Der er brugt over 3000 kroner på at renovere dem. Bedre kondensatorer og modstande i delefilteret, nyt bedre intern kabling og nyt og bedre isolation i højttalerne, og både basser og diskanter er blevet restaureret.
    Skulle spille rigtig godt. Glæder mig til at få dem hjem. Det eneste minus er at kabinettet lige skal shines op.

Haha ja god idé Michael smiley

• #24   6. jan 2014 Rasmus, så er jeg 100% sikker på at dine ne10 kommer til at samle støv hvis det er vellyd du går efter smiley Havde faktisk også delefilteret ude af den ene fordi at jeg ville se størrelsen på kondensatoren men fandt ud af der sad 4 så de skal snart skiftes smiley

Men ellers lyder det rigtig spændende smiley Så mangler du jo snart et sæt standere til dem smiley

• #25   6. jan 2014 Haha ja det tror jeg gerne på smiley Så må jeg tage dem frem når der skal holdes fest!

Yeah jeg glæder mig skam også til jeg får dem hjem! - og ja det må jeg lige kigge på. Har nogle i tankerne, men skal lige se om det er muligt at få dem.

• #26   6. jan 2014 Forstår dig godt smiley

Hmm hvor har du fundet standere henne i den størrelse? smiley

• #27   6. jan 2014 Har jeg heller ikke endnu :b Har fundet en der selv laver dem, så må lige høre om han kan strikke nogle sammen til mig ^^
    Er det et problem med dine at de står på små standere? De rykker sig ikke når man spiller højt vel ?

• #28   6. jan 2014 Nå okay syntes nok lige for det er ikke normalt med så store stander højttalere smiley

At mine står på små stander? hmm har aldrig set nogle lige så store som mine endnu og der er billeder af dem i foto albums dog har jeg stadig ikke fået mig taget sammen til at få dem lavet færdig smiley

Men nej der er ingen problemer overhovedet, kabinetterne er meget lyddøde så ingen problem smiley

• #29   6. jan 2014 Nej nemlig :b

Nåh ja havde lige glemt du havde DIY standere. De er ellers ret cool (y)

Super. Jeg finder nok ud af noget så.

• #30   6. jan 2014 Hehe ja havde ikke så mange andre muligheder smiley Mangler bare at få dem lavet færdige for så skal de nok blive fede men ja ellers ser de generelt ikke værst ud smiley

• #31   6. jan 2014 rasmus de ne10 ville pynte i mine stue smiley s1 er et godt valg det vil du aldrig fortryde kun den dag du sælger dem den er erfaring kender jeg desværre selv smiley men s1 er uden tivl den bedste velydte cv højtaler og den smukeste smiley

• #32   6. jan 2014 smiley Det ville de sikkert
    Glæder mig til at høre dem!

• #34   7. jan 2014 Spænding og volt er det samme og udgør ikke watt alene, der skal strøm/ampere til smiley

Kommentér på:
Forstærker til dc1515

Annonce