Hjælp til valg af RCA/Phono kabel {{forumTopicSubject}}
Hej HG
jeg står og skal bruge et godt RCA/Phono kabel da jeg har fået ny Forstærker og den har kun analoge indgange.
i første omgang skal RCA/Phono kabelet kun bruges mellem min Sonos Connect og forstærker, men sener skal det nok bruges mellem en DAC og forstærker (da den indbyggede DAC i Sonos ikke er meget vær)
mit budget er på ca. 5-700kr (da jeg ikke ønsker at bruge flere 1000kr på det)
det er lige meget om det er nyt eller brugt.
jeg går selv og overvejer at købe et BJC LC-1 da det får meget ros, men er der andre alternativer i den prisklasse
PS mit setup er
Forstærker:
CAMBRIDGE Azur 851A
Højttaler:
B&W CM8
Højttaler Kabler:
QED Silver Anniversary XT
så det skulle gerne passe lydmæssig til det
på forhånd tak
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 34 AV-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 770
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Er ½m nok, eller skal du op i 1m, som er standart for signalkabler?
Evt. tag et kig på den her, der er virklig godt hul igennem, lækkert blødt og detaljeret, taget prisen i betragtning !
http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/kabler/signalkabler/dh-labs-bl-1-serie-2-rca/c-23/c-93/p-383
http://www.audiocompagniet.dk/shop/default-web/kabler/signalkabler/dh-labs-white-lightning/c-23/c-93/p-379
aug 2007
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 27 Svar: 162
så det DH Labs BL-1 Serie 2 bliver nok lige i overkanten af hvad jeg vil gi (selv om det sikkert er et meget godt kabel til prisen, og kan godt se på nettet at det bliver rost)
men vil helst ikke gi meget mere en 500kr
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 106
aug 2009
Følger: 16 Følgere: 25 AV-enheder: 1 Emner: 33 Svar: 1.283
aug 2011
Alt under er simpelthen for ringe, ifølge MINE øre, på MIT anlæg
- Har også prøvet nogen der er dyere, men nogen af dem havde så nogen nuancer eller et sted hvor lyden den peekede, specielt i diskanten...
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 106
Jeg kan heller ikke høre forskel på det billigste højttalerkabel i Hifi klubben til 49,- meteren, og så et VDH Magnum hybrid til 300,- meteren. Absolut intet
aug 2011
Det er vel et spørgsmål om hvad man vil med sit hifi
Men hvorfor skulle nogen ellers producere forstærkere til 500.000kr (dansk firma) eller højttalere til 200.000kr (AudioVector, Dynaudio mf.) hvis ikke at ALT gør en forskel?
Det samme kan siges om Nordost?
De levere kabler til NASA blandt andre, da de er af højere kvalitet...
aug 2011
Hvor hos andre der GØR det...
En af mine venners forældre skal have nye højttalerkaber og højttalere, der prøvede jeg at demonstrere de J-M Reynaud HP 216 B jeg har, og selv hans mor var ved at tabe underkæben over hvilken forksel et højttalerkabel til 300kr/m gjorde på deres 25år gamle kompakthøjttalere !
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 92
Mvh
Hjælp til valg af RCA/Phono kabel