der er forskel på optiske kabler {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har før spurgt herinde om der er forskel på et billigt haraldnyborg optisk kabel og et af de dyrere af slagsen.
Der var lige så mange meninger om det som når man spørger om der er forskel på højtaler kabeler.
Så jeg valgte at købe et billigt kabel fra Harald Nyborg. Det lød faktisk fint syntes jeg og jeg var godt tilfreds med det.
Men jeg sad så en søndag og kiggede på kabler fra China og faldt over et optisk kabel som havde nogle gode spec. Samt gode anmeldelser fra andre købere, og bare til den nette sum af 85 kr.
Derfor bestemte jeg mig for at teste om der er forskel på det og det fra Harald nyborg.
Det kan jeg så fortælle jer at det er der, trods det er et digitalt signal. Jeg vil ikke sige den er stor. Men det er som at nu er detaljen i hver tone mere klar og det er med til at gøre lyden mere detaljeret uden at farve den.
Så mit råd er at hvis man har et anlæg til fler tusind kr. Så lad være med at nøjes med et kabel fra Harald Nyborg til 20 kr.
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Min erfaring har været med Coaxial (der er blevet brugt alt fra lakridskabel til de dyre ~1.800kr/m), at der kan JEG og hele min vennekreds ikke høre forskel.
Men det kunne da være sjovt med et ordentligt Optisk, og høre om vi kan høre en forskel...
Kunne derimod godt forstille mig at der vil være forskel på Optisk da lyset helst skal igennem uforstyret med gode gennemsigtige linser i enderne af kablet samt at igennem kablet skal der være en ordentlig reflektion som stadig ikke er forstyrende
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 126
okt 2013
Så kan man lige så godt gøre sig selv den tjeneste at købe nogle kabler der er bedre end de 20 kroners der fås i haraldnyborg.
Man skal jo huske på at se på sit hifi anlæg som en enhed. Derved huske at det er ikke bedre end det svageste led.
Så køb nu nogle ordentlige kabler det kan gøre en verden til forskel er min erfaring.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
Jeg tror på at hvis man har en opfattelse af at det hele er lækkert og hænger godt sammen kvalitetesmæssigt, så har men også en bedre opfattelse af det anlæg man har og så føler man at man har en bedre oplevelse når man lytter til det.
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 132
okt 2013
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 490
Den støj som var, var sådan en susen som man kender det fra analogt tv hvor man ramte de kanaler der havde myrrekrig (sort hvidt flimmer)
der er forskel på optiske kabler