{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

martin P
martin P
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Subwoofer problem {{forumTopicSubject}}

Hej, håber der er nogle kloge hoveder der ude som kan hjælpe.
Har lige købt mig en dali sub e-9f, har så koblet den til og prøvet at følge guides omkring indstilling samt brugt receiverens automatiske mcaa kalibrering. Har dog et problem, når jeg afspiller nogle sange så er det som om at hvis der er moderat bas i sangen så giver sub ingenting, men derimod hvis der er en kraftig bas så giver sub en virkelig kraftig træls rungende bas, hvad kan jeg gøre??? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer problem
  • #1   27. dec 2014 Det kunne måske lyde som et Cross-Over Problem, eller fordi du har aktiveret noget filter i din forstærker f.eks Dynamic EQ.

• martin P
    martin P Tilmeldt:
    jun 2007

#2   27. dec 2014 Synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger på den crossover, men når jeg afspiller nogle enkle sange med kraftig bas, giver den sådan nogle helt forfærdelige udslag smiley har ikke tjekket det dynamic EQ måske det hjælper, tjekker jeg op på sener smiley

Hvis du/i har andre ting jeg bør prøve må i meget gerne skrive det smiley

• #3   27. dec 2014 Kontakt hifiklubben om problemet. Er den defekt så ind og byt den.

• martin P
    martin P Tilmeldt:
    jun 2007

#5   27. dec 2014 Takker for svaret smiley vil jeg prøve smiley

• #6   28. dec 2014 Jeg vil give coffee til dels ret... han har nemlig fat i noget af det rigtige dog vil jeg ikke anbefale dig at sætte subwooferens cross-over på 80hz og så køre en kalibrering... sæt din volumen på halv styrke og sæt din delefrekvens på subwooferen så højt som muligt og derefter kør en kalibrering så er det nemlig din receiver der håndtere crossover på din sub.!

• martin P
    martin P Tilmeldt:
    jun 2007

#7   28. dec 2014 Tror os coffee skriver at subwoofers cross skal stå på max smiley men takker for svaret, har ikke lige haft muligheden for at prøve det endnu, men har jeg her en af dagene smiley så vender jeg lige tilbage med en Update ??

• #8   28. dec 2014 En normal subwoofer kan nu gå højere end 80hz ! og din dali kan gå til 120hz så vidt jeg husker

• martin P
    martin P Tilmeldt:
    jun 2007

#9   28. dec 2014 Han skriver at jeg skal sætte sub cross på max, også siger han receiveren til 80 smiley

• #10   28. dec 2014 Ahh bare mig der er en hat og ikke kan læse.... smiley Held og lykke med det.!

• #11   10. jan 2015 Hej hvor har du sat subwooferen til? Lfe kanal eller? Hvor dybt går dine side ht ned er også lidt vigtigt da subben jo bør tage over der hvor de andre stopper med at sige noget, lad os sige at side ht går ned til feks 60hz og ikke rigtigt siger noget der under er det en god idé at sætte subwoofer til at starte ved 80hz da side ht nok allerede et rullet en del af omkring 70hz,bare en tanke ret mig hvis jeg tager fejl.

Kommentér på:
Subwoofer problem

Annonce