2.624 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål til de lidt ældre Denon & NAD fanatikkere :-) {{forumTopicSubject}}
God aften HG,
Jeg overvejer lidt at sælge mine Denon POA 6600 monoblokke (har 2), og min pre-amp som er en Denon PRA-1500. Og overvejer at gå over til et par NAD THX 218. De skal/spiller pt. mine CW VS15 op. Jeg overvejer i givet fald at anskaffe mig 2stk NAD THX 218 også, og kører dem mono, så man få væsentligt mere power at kører trække på, forforstærker er i givet fald ikke besluttet endnu.
Men hvad mener i? Hvordan er lyden i forhold til hinanden? Og vil i stærkt fraråde eller vil i sige god for det?
Hører gerne idéer og erfaringer
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 16 Svar: 51
Med hensyn til det med diskanten i 6600 modellen, så har jeg slet ikke noget at klage over der, jeg ved der er mange delte meninger om dette, nogle siger det er der og nogle siger det ikke er, men jeg må nu tilslutte mig flokken der siger det ikke er der, jeg har slet ikke oplevet at diskanterne har været skinger eller skrigende overhovedet. Jeg ved så ikke om det kan være fordi mine for nogle år siden blev gået i gennem af en elektronik ingeniør (mener jeg de kalder det), som gik hele kredsløbet i gennem da der var noget "knas" med blokkene, jeg ved at de blandt andet fik skiftet ladelytterer og kondensatorer (er ikke så meget inde i det, men er ret sikker på det var det han sagde), og de blev vidst skiftet med noget der var lidt bedre, jeg ved ikke om det kan have gjort det, de spiller i hvert fald ganske udemærket nu, lyden klager jeg ikke over, det er mere råstyrke jeg kunne tænke mig noget mere af, så mine Vega'er kan få fuld power
maj 2011
apr 2012
Følgere: 188 AV-enheder: 3 Emner: 3 Svar: 1.047
maj 2011
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 783
jo kan godt være en nad 218 kan smide 1200watt i 4ohm men i peak og så du lige vidt.. så har skytch også pisse gode produkterog til billige penge vis det man kikker ud fra
skulle jeg vælge 1 af de 2 nævnte var nok blevet denon poa 6600 mest fordi jeg har hørt og læst en en del der haft problemer med deres 218 hvor det åbenbart har med af stå af efter vis tid dog skulle de være forholdvis billige at lave
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 783
bare et forslag
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
Spørgsmål til de lidt ældre Denon & NAD fanatikkere :-)