{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebords lampe 300 kr.
  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Opsætning af gardiner/ gardinstang 499 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Opsætning af nøgleboks 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analog vs digital
  • #1   27. maj 2007 Det er jo to helt forskellige teknikker man benytter.

Ved normal analog forstærkning, der forstærker man jo spændingen så en sinuc på indgangen (eks. linie signal +/- 0,5v.) bliver forstærkerket op til en spænding der f.eks. bliver +/-20v.
    Se evt. illustration: (link fjernet)

Digital forstærkning eller PWM, der konvertere man først det indkomne analoge linie signal til et pulsbredde signal, som derefter bliver spændings forstærket og i sidste ende igen bliver konverteret til et analogt signal.
    Fordelen ved dette er bla. at transistorene enten arbejder i en helt åben tilstand eller i en helt lukket tilstand og ikke som i analogt fungerende som en variabel "modstand"... Det betyder, at der ikke bliver afsat nogen energi i selv transistorene, og effektiviteten er derfor skyhøj. Og transistorer er af natur også uliniere, men det er man rimelig ligeglade med i digital forstærkere, da transistorene igen, kun bliver brugt som en kontakt/switch og ikke en mellemting...
    Se evt. illustration: (link fjernet)
    eks. på PWM signal i forhold til analog: http://sound.westhost.com/articles/pwm-f3.gif

Uden at blive alt for teknisk så skal jeg se om jeg kan finde en animation, som jeg har set, som på en rigtig god måde forklare PWM princippet smiley

Kommentér på:
Analog vs digital

Annonce