{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

problemer med S'erne {{forumTopicSubject}}

hej mit setup er
forstærker: nad C320BEE
cd-afspiller: nad C521BEE
højtalere: B&W DM603 S3
højtalerkabel: dali blue wave (bi-wire)
signalkabel:TARA LABS Prism 300a

mit problem er, jeg synesat i al den musik jeg hører, har kunsterne problemer med S'erne, altså det lyder som om de 'lesper'.. jeg tænkte på om der er nogen forbedringer jeg kunne gøre ved mit setup, har selv overvejet det såkaldte 'missing-link'..

jeg har også gået med tanken om at invistere i nad C352 forstærker, da jeg savner lidt mere 'kraft' eller 'bund' når jeg bare går rundt ogmed stille musik og lytter, vil jeg få noget godt ud af at invistere i den forstærker ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med S'erne
  • #1   26. jun 2007 Er højttalerne tilspillede? mine dali concept 8 gjorde det også et kort stykke tid til de var tilspillede.

• #2   26. jun 2007 det skulle jeg mene de var.. har spiller med dem i et halvt år eller mere.. men er der nogen bestemt måde man skal spille dem til på ?

• #3   26. jun 2007 Hvis dit kildemateriale ellers er i orden ( ikke mp3 ), så er der lidt forskelligt man kan gøre.

Forbedring af signalvejen, herunder kabler eller lignende.

Diskanten kan opgraderes med et lille filter, der tager de omtalte S-lyde.

Der kan eventuelt sættes et lille stykke toiletpapir foran diskanten.

Jeg har dog oplevet en del indspilninger, der er optaget meget dårligt, og så er det næsten ligegyldigt hvad du gør.

De "missing link" du skriver om, vil jeg gerne anbefale som værende en god opgradering.
    Der er mange der smider dyre kabler på deres apparater, men "glemmer" alt om disse bøjler.
    Hvad hjælper et signalkabel til 500,- kr, hvis der stadig er et par skod bøjler længere fremme i signalvejen.

• #4   26. jun 2007 min kilde skulle meget gerne være iorden, det er originale cd'er.. og har alt muligt forskellig musik.. og kan da også høre forskel på indspilningerne, men alligevel synes jeg at de alle har det problem med S'erne.
    jeg har prøvet mange af de forskellige 'gratis-ting' man kan gøre.. som at slibe kanten på cd'en, og male den sort.. ligge cd'en fryseren, og stille cd-afspilleren i vage. men sys stadig at jeg kan høre S'erne alt for tydeligt. det lille filter til diskanten du snakker om, hvad er det ? kræver det er indgreb i højtaleren (højtalerne tillader bi-wiring) og jeg har faktisk et lille stykke kaffe- filter siddende foran diskanten, ved ikke lige om der er forskel på det og så toiletpapir.

• #5   26. jun 2007 Det pågældende filter kræver et mindre indgreb.

• #6   26. jun 2007 har du evt. links til det filter ?

• #7   26. jun 2007 nope, men har diagram liggende

• #8   26. jun 2007 okay, nu vil jeg prøve det 'missing-link' og så vil jeg prøve at kontakte dig ang. det filter hvis det ikke virker.

• #9   26. jun 2007 Du siger da bare til, og missing link kan jeg eventuelt også klare

• #10   26. jun 2007 Lyder lidt underligt i mine øre...

Umiddelbart ville jeg da ikke kategorisere noget af dit udstyr i den lyse klang -klasse.
    B&W S3 diskanten kan sagtens klare meget høje frekvenser uden at falde bagover og lave Sser! Det er ihvertfald ikke noget jeg har det mindste hentydning af på mine!
    Men derimod Dalis Concept diskanter, de går helt amok sammen med NAD forstærkere...
    Dine Blue-wave kabler er mig bekendt heller ikke nær så lyst i lyden som eks. Silver-wave. TaraLabs er som udgangspunkt heller ikke et mærke der gør sig i lyse kabler smiley Jeg har ihvertfald aldrig hørt tendensen...

Kommentér på:
problemer med S'erne

Annonce