{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål ang. stereo forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er ny herinde og har da lige et par spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på.

Jeg har netop købt en NAD C355BEE ((link fjernet) stereo forstærker, hvor jeg har tilsluttet 2 x Dali Concept 1 højtalere, samt min gamle Sony subwoofer (skal forhåbentligt snart udskiftes),

Når jeg tænder forstærkeren så kan jeg høre en eller anden form for bass lyd. Den er ret lav og meget blød i det, så det er ikke et decideret brag eller lign. Er det normalt ?

Med venlig hilsen
Jakob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål ang. stereo forstærker
  • #1   4. feb 2008 hvad bruger du som lydkilde?

• #2   4. feb 2008 Nå ja, det glemte jeg at skrive... Jeg bruger min bærbare PC, som er forbundet via et jack-til-phono kabel...

Kan også lige tilføje, at lyden ikke er et brak eller skratten. Et blødt "bump", hvis det giver mening... Ligesom et blødt spark med en stortromme og så meget lavt. Lydens styrke er uafhængig af forstærkerings volume-indstilling. Har fundet frem til, at lyden stammer fra subwooferen...

Med venlig hilsen
    Jakob

• #3   4. feb 2008 prøv ta stikket til subben ud og drej det 180 grader og sæt det i igen alser strømstikket

• #4   4. feb 2008 Det kan også meget nemt være forstyrrelser i dit kabel fra din pc. Det sidder næsten aldrig sidde helt ordenltligt og frit for slør

• #5   4. feb 2008 Har du husket at sætte phono kablet i input?
    Tjekket med evt. høre telefoner, om der kommer lyd ud af bærbaren?
    Valgt rigtig input kilde?
    Tjekket om missing-link bøjler er monteret?

Tror ikk jeg kan komme på mere:)

• #6   4. feb 2008 Hej alle, mange tak foir svarene... Jeg var nede i Lyd Portalen i Kgs. Lyngy og spurgte ang. lyden. Han mente det højst sandsynligt var et 5 volt signal, som var skyld i lyden. Subwooferen er tilsluttet Pre Out 1, så han mente det var et lille strøm signal, som normalt ville aktivere en effektforstærker. Så jeg skulle ikke være nervøs ang. lyden.

Det er nemlig den eneste "mislyd" der er fra min forstærker. Han mente også at et bedre subwoofer kabel måske kunne kurére det...

Men lyden er virkelig svag, jeg skal helt ned med øret til min subwoofer for at kunne høre den. Og er der bare den mindste baggrundsstøj i rummet, så kan jeg slet ikke høre den.

Ellers mange tak for hjælpen...

Med venlig hilsen
    Jakob

Kommentér på:
Et spørgsmål ang. stereo forstærker

Annonce