Mangler noget bass NAD C372 {{forumTopicSubject}}
Hej.. Jeg har for et godt ½ år siden købt mig en NAD C372 Forstærker.. Den spiller rigtig godt og rigtig god lydkvalitet..
Men jeg synes bare der mangler noget bass, for bass-level er på 100% på selve forstærken samt Treble er også på 100% og her lyder det bedst i mine øre.
Der skal skrues godt op på forstærken før der kommer rigtig gang i bassen på min 15" dantax højtallere. Forstærkeren er koblet til min bærbar computer, hvor jeg har prøvet at lave forskellige indstilliger med lyden, men det hjælper ikke rigtig.
Noget specielt man skal gøre ved forstærkeren, for har bare koblet den til med standart indstilliger bagpå den.
De tidligere forstærkere jeg har haft kunne få membranerne til næsten at hoppe ud af højtallerne.. men nu bevæger de sig knap nok. kunne godt tænke mig bare en anelse mere bass.. Nogen foreslag ?
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 3 Emner: 83 Svar: 395
Ret mig hvis jeg er helt på herrens mark.
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 6 Emner: 54 Svar: 695
men tjek lige på forstærkeren om instillingerne står på stor eller large på front
aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Og så er Softclipping slået fra.. Den er ikke brokoblet, køre kun på kanal A..
jul 2006
Følger: 17 Følgere: 86 AV-enheder: 5 Emner: 27 Svar: 357
Den kan også være fordi at du både har Treble og Bass på 100%... prøv at skrue treble ned på 50% og lad bassen stå på 100% så brugte det give mere!
Jeg selv har samme forstærker og har treble på 50% og bass på 75% og der er mere end RIGLIG med bass..
Jan B
aug 2008
Jamen mit spiller også fantastisk det skal bare højt op, så kan man sagtens mærke bass'en Det var bare hvis nogen lige ku et trick til at få bare lidt mere bass... Køre med 2 stk Dantax Extreme 4000.. De er nok ved at gå af mode
jul 2006
Følger: 17 Følgere: 86 AV-enheder: 5 Emner: 27 Svar: 357
Hehe okay... Jeg kan nu også godt savne lidt bass fra mine CLS-215 når der ikke er skruet så højt op... men det er jo så derfor jeg har købt min subwoofer..
aug 2008
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 3 Emner: 15 Svar: 271
Og der kan være flere grunde til manglende bass.
-Forkert placering af højttaler
-At der bare skal nogle db til, før bassen høres.
Men du skriver ikke noget om der er mindre bass nu, kun at de bevæger sig mindre. Og det har intet med hvor meget man kan høre bassen.
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 6 Emner: 54 Svar: 695
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 17 AV-enheder: 10 Emner: 33 Svar: 1.023
hvis du eventuelt finder ud af at det er placeringen der er helt hen i skoven. så kan en equlaizer give dig den dybbass du mangler.
aug 2008
Men hva, flytter alligevel snart. Så må jeg hellere få det stillet korrekt op.. men tak for alle svarene..
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 113
Mangler noget bass NAD C372