{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Holger W
Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482

computer valg, nørd hjælp :P {{forumTopicSubject}}

hey HG

Føniks Computer Intel Gamer PC
650W Energon EPS-650 120mm
80mm Arctic Cooling AF8025 19dB
Antec Three Hundred u/PSU
500GB Western Digital 7200rpm 16MB SATA2
1024MB XFX ATI HD5750 HDMI DDR5 PCI-E
4GB DDR3 1600MHz CL9 Kingston HyperX 2x2GB
ASUS P5G41T-M LX2/GB/SI DDR3 S-775
Intel Core 2Quad Q9550 2.8GHz 12MB S-775
Arctic Cooling Alpine 7 S-775
48x16x Lite-On DVD Sort SATA
All-in-1 Intern kortlæser sort

er den fin nok?

jeg spiller meget world of warcraft, og vil gerne spille med højest grafik .)

evt. rettelser her:

http://fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=91335

mvh
Holger

ps. gå helt ikk for meget ud over den nuværende pris, så heller skære lidt ned et sted smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  computer valg, nørd hjælp :P
  • #1   27. apr 2010 Den er fin nok, til sådan et spil.

Men skal du ud og præstere max i alle de nyeste spil, så må den melde pas.

• #2   27. apr 2010 lad være mad at købe en færdig samlet computer hos føniks smiley

• #3   27. apr 2010 Daniel, i7 er jo netop en quad processor, og bare fordi der står 2,8 ghz, er det ikke ens betydning med at den køre med den clock, har selv en 2,8 i7 860'ern og den køre med knap 3,3 ghz konstant...

men jubas har ret, du kan nok ikke klare alle nyere spil i max med den der, der skal du op i en 5870 eller en 5900 serie, men så kan de os smiley har selv en 5870

• #4   28. apr 2010 Hvad er der galt med at handle hos Føniks?

Har lige fået min nye maskine og der er intet dårligt at sige om det sted.

• #5   28. apr 2010 har kun dårlige erfaringer med det sted...

en længere historie smiley

men handler om en færdig samlet computer, som ellers var en stor maskine, men som viste sig at være noget lort...

PS. hvis i mener at den maskine han linker til ikke kan trække de nyeste spil i højeste grafik...ja så pointere det bare at det ikke er det rigtige sted at handle :)...min maskine er væsentlig mindre men trækker alle nye spil smiley det eneste 2 de kniber med er Just Cause 2 og GTA IV, da jeg ikke har nok ram i computeren (2GB) ellers tager den alle spil i max opløsning og detalje smiley

• #6   28. apr 2010 Jeg kan i hvert fald kun sige god for Føniks Computer, så du kan trygt handle der.

At jeg så måske ville ændre lidt i opsætningen. Spar kortlæseren, gå ned på en 500w PSU måske et større grafikkort

• #7   28. apr 2010 jeg har den klare mening, at man kan samle alt selv billigere, og så ved man at det virker...

og så har jeg den oplevelse at man absolut IKKE skal handle hos føniks smiley

og vil give Dr. M A D S E N ret, i at der skulle sidde et Nvidia GFX istedet for smiley

• #8   28. apr 2010 Holder osse med jer i at der skal Nvidia grafik i. Det køre bedst uanset hvad man vælger.

At du har haft en dårlig oplevelse skal jo ikke afskrække andre for at handle der, fordi du har været uheldig smiley hihi.

Kan som sagt kun sige gode ord om den hjemmeside, og deres kundebetjening. Og de fleste af mine kammerater handler osse altid hos dem og har samme oplevelse som jeg jeg. Så Så ringe et firma er det nok ikke smiley

Om man skal samle det hele selv? Ja du kan snildt spare lidt knaster, men man kan så vende den om og sige at hvis man kommer til ats amle noget forkert og det går i stykker, jamen så har du ikke samme garanti; Når de samler en maskine giver de jo garanti på det hele, plus de test prøver den ( siger de )

• #9   28. apr 2010 Men vi har jo allesammen forskellige opfattelser af de forskellige butikkers kvalitet og opførsel smiley

• Holger W

#10   28. apr 2010 Så det vil være bedre at købe et. Gtx260 grafikkort ? Det skal bare hdmi smiley

• #11   28. apr 2010 Holger W

jeps det er det kort jeg køre med, kanon grafikkort til prisen

• #12   28. apr 2010 Gå efter et GTX260+ hvis du kan smiley

har selv sådan et, og de er lidt bedre end standard GTX260...har selv givet 1000.- for mit, og det er et speciel edition kort, som er overclocked fra frabrikken, og har fået bedre køler smiley

• #13   28. apr 2010 aldrig aldrig aldrig smid Nvidia i, har altid været Nvidia mand, lige indtil jeg selv prøvede et ATI kort, ATI er 100 gange bedre i spil end Nvidia de er + du skal op i en GTX 295 for at slå en HD 5870 det vil sige det er et kort til 1000-1500 kr mere end ATI og så slår 5870 faktisk GTX 295 i mange spil smiley

og aldrig gå ned i PSU 500w er måske lige til den stive side, hold dig til de 650, strøm kan der ikke være nok af!!

• #14   28. apr 2010 Og det sku forståes sådan at ATI er bedre hvis det er SPIL du bruger den til!!

• #15   28. apr 2010 meninger og meninger...det er nu et MEGET kendt fakta at NVIDIA's driver fungere klart bedst!...

NVIDIA kan sagtens følge med ATI, for når nvidia de ikke kan mere så er det fordi at de ikke har flere ram, hvorimod at nede i den opløsning/detajle at de kan følge med, der er Nvidia bedst...men opløsning er stadig mere end rigeligt dernede smiley

• #16   28. apr 2010 jeg syntes du skal smide et ati kort i. jeg har et 4890 1GB i min pc og jeg kan trække just cause 2 og bfbc2 og gta iv i full HD

• #17   28. apr 2010 min maskine:

Intel Core 2 Duo E6600 (den første generation)
    2GB DDR2-800
    Geforce GTX260+

23" Phillips Full HD skærm (1920*1080)

den trækker ALLE spil i maks opløsning og detalje, de eneste 2 spil den ikke kan klare i den opløsning (1920*1080) er just cause 2 og GTA IV fordi at maskinen ikke har nok ram...

• #18   28. apr 2010 min er en

intel core i7 920
    ram corsair dominator 6GB 3x2 GB
    hdd 2 250 GB
    1 750 GB
    1 500GB = 1750GB
    gfx XFX readon hd4890 1GB
    tastatur logitech G19+logitech G500 Mus
    motherboard asus p6t
    skærm asus vk246h full hd skærm

og den kan klare det meste intil vidre så jeg ville enten vælge det som du selv forslår eller det som Jarnus m har i

• #19   28. apr 2010 Janus M, jeg kan nemt finde test der vil give hold i det jeg siger om ATI og Nvidia ? hvis det har interresse ?

• #20   28. apr 2010 jeg kan også nemt finde test der holder stik i det jeg siger? smiley

skal vi nu ikke bare droppe det Martin? smiley

du mener at ATI er bedst og jeg mener at NVIDIA er bedst smiley "punktum"

vi har alle vores meninger smiley

• #21   28. apr 2010 Alle de test´s er irrelevante. Det er op til en selv hvad man synes er bedst. Det er det ´samme med AMD og Intel. Hvad testholdet synes er bedst er fuldstændig ligegyldigt da det er subjektivt.

• #22   28. apr 2010 Allan det er jo ikke AMD og Intel folk der laver de Test jeg finder, det er GEEKS som sidder og hjælper os som ikke har en kæft forstand på lortet...

om man så som dig vælger ikke at tro på de test er jo så op til en selv, man kan i hvert fald ikke bare sige at det er hvad man er til nvidia eller ATI eller intel eller AMD.....hvis man skal have det bedste, så gør man nok klogt i at følge lidt med i test osv.

manden spørger om det kan trække WOW den computer i max, JA det kan den, hvis den skal kunne spille alle nyere spil i full HD, så gør du klogt i at vælge et grafikkort der er en tand større!!!

• #23   28. apr 2010 Martin jeg sidder osse og læser test, anmeldelser osv inden jeg beslutter mig for mine køb, men man er altså osse nød til at danne sig sine egne erfaringer med tingene.

De folk som sidder og laver den slags test´s som du linker til jamen de vurdere ikek ud fra testresultaterne når de skal afgive samlet bedømmelse, men ud fra hvad de synes bedst om selv, og sådan en test kan jeg ikke bruge til en skid. Det man kan bruge den slags test´s til er til at tjekke måleresultaterne for de individuelle produkter.

Og det med at jeg ikke lytter til tester er noget forbandet ævl at lukke ud.

• #24   28. apr 2010 Desuden findes der for og imod tester for begge mærker og teknologier så derfor spørger jeg igen. Hvad skal man med de test´s?

Nogle testfolk mener ATI er bedst mens andre mener at NVIDIA er bedst.

Så derfor mener jeg at disse test´s er subjektive og vildledende, da måleresultaterne som regel er indentiske.

• #25   28. apr 2010 Siger ikke du ikke ser test, men du taler som om du ser bort fra dem, hvilket det oss lyder til du jo oss gør smiley
    nogen er for nogen er imod, men der er oss noget som hedder fakta!!! hehe

Ja og nu har jeg leget "nørd" i 8 år siden jeg var 12, sku mene jeg har en smule erfaring og jeg har KUN kørt Nvidia og intel en enkelt gang har jeg haft AMD, det er første gang jeg har en ATI kort, og jeg kan kun sige at det er det mest kraftfulde jeg har haft + den ser 100 gange bedre ud i spil!!!

• #26   28. apr 2010 Værsgo, den er en del bedre smiley

http://topdata.dk/product.asp?product=6899

Hvis du vil have et gamer kabinet må du bare vælge den her: http://topdata.dk/product.asp?product=6721

Men den er kun li så hurtig i spil, som den første linked til.

Jeg vil forslå at give de sidste penge for en som er 60-80% hurtigere i spil, end de andre linked til. http://topdata.dk/product.asp?product=6621

• #27   28. apr 2010 Martin A: som sagt, stop nu bare ;)...

vi har hver vores meninger, jeg har sgu også leget med computer i 10 år snart, og er i uddannelse som IT-supporter...jeg ved skam godt hvad jeg siger til folk...

men igen! som allan siger, og alle andre, hver sin mening hver sin smag...

alle de test er nøjagtig som allan siger, det er udfra testpersonens synsvinkel! derfor er det egentlig ikke meget du kan bruge denne test til, det samme gælder for højtalere og alt andet! det er hvad man selv syntes. men kan altid spørge andre om meninger, b.la. test osv...og derfra lave sin begrundelse...

men hver sin mening, hver sin smag... smiley

• #28   28. apr 2010 Janus M

så nemt kan man bare ikke stille det op, men jeg holder her så, min "menning" er kommet på bordet, bare køb noget geforce fx5200 eller noget i den stil, det er jo en smags sag, den kan helt sikkert køre alle spil i max smiley

det er i hvert fald hvad største delen mener her smiley

• #29   28. apr 2010 Janus M

haha, der må jeg grine smiley Ikke fordi jeg vil diskutere, men at være IT-supporter betyder ikke at man ved alt om nutidens hardware. Jeg er ikke ati fanboy, eller nvidia fanboy. MEN ATI er kommet lang efter 19xx serien. De har solgt over 6 millioner fra 5xxx serien, hvorimod Nvidia næsten taber penge på deres GTX 4xx fordi deres priser er for dyre, og det tager noget tid, før DX11 er på banen.

ATI har jo også den regel, at der kommer en ny driver hver måned, for at optimere det mest muligt.

Nvidia tjener en jo helveds masse penge via erhverv. Især deres quadro serie.

I øvrigt går Apple jo også over til AMD/ATI smiley

Som sagt, ikke noget der skal diskutteres.

• Holger W

#30   28. apr 2010 krig krig krig smiley

altså spillende jeg skal spille skal være i full HD smiley og trække en 24"...

så... men tror jeg vil tage nvidia 260.. smiley

• #31   28. apr 2010 Holger tjek mine link, ingen du gør et dumt køb smiley

• #32   28. apr 2010 sagde jeg at jeg vidste alt siden at jeg er i uddannelse som IT-supporter??...nej det gjorde jeg ikke...sagde bare at jeg ved hvad jeg snakker om?

ved du overhovedet hvad en IT-supporter laver?? smiley

for det lyder ikke sådan...

• #33   28. apr 2010 Martin du får det til at lyde som om, at det kun er din mening og din holdning som gør sig gældene i IT verden hvilket slet ikke er sandt.

Hvis det kun var Geforce og Intel som virkede, så havde de andre producenter jo nok drejet nøglen om for længst skal du se.

Og jo de meninger som testfolkene har ER NETOP taget ud fra deres egen synsvinkel, og netop derfor mener jeg ikke man kan bruge de test´s til en skid andet end at se måle resultaterne som man jo så selvfølgelig kan bruge smiley

Køber du osse Hifi ud fra test´s eller danner du din egen erfaring?

Hvis man skulle vælge alting ud fra test´s jamen så hvad skulle vi så med så mange mærker og modeller?

• #34   28. apr 2010 Janus glem det nu, Martin han er den type som kun mener Intel og Nvidia kan bruges.

Jeg har selv rodet med IT i mange år og begge mærker (AMD & ATI) samt (Intel & Nividia) fungere ganske fint hvis man opsætter det som det skal.

Man kan ikke bare udelukke de mærker som man ikke bryder sig om, men man kan vælge at anbefale ting frem for andet.

• Holger W

#35   28. apr 2010 ok, hvad menes der med :

UNDERSTØTTER CROSSFIRE

• #36   28. apr 2010 Crossfire, er ATI's udgave af SLI

altså at man køre med 2 grafikkort som arbejder sammen med grafikbehandlingen i spil og hvad der nu ellers er smiley

• #37   28. apr 2010 ATI hedder : CrossFire

Nvidia: SLI eller 3-way SLI (3 kort sat sammen)

• Holger W

#38   28. apr 2010 ok smiley

så blev jeg det klogere.

skumcat, jeg hælder nu mest ti lat købe ho fcomputer da de nærmest er min nabo, og kan derved let kaste computeren tilbage i hoved af dem hvis den driller smiley

men gode valgmuligheder smiley

men vil dette ikek være fint nok?:

Intel Core 2Quad Q9550 2.8GHz 12MB S-775
    ASUS P5G41T-M LX2/GB/SI DDR3 S-775
    4GB DDR3 1600MHz CL9 Kingston HyperX 2x2GB
    896MB POV GeF GTX260 GDDR3 PCI-E
    500GB Western Digital 7200rpm 16MB SATA2
    Antec Two Hundred u/PSU
    80mm Arctic Cooling AF8025 19dB
    650W Energon EPS-650 120mm
    Arctic Cooling Alpine 7 S-775
    48x16x Lite-On DVD Sort SATA

• #39   28. apr 2010 hvis du spørger mig så er det fint nok smiley

men jeg ville nok vælge en Core i5/i7 CPU istedet for, så du ikke ligepludselig står og skal skifte cpu i den nærmere fremtid smiley

• #40   29. apr 2010 Allan, det er ikke menningen at det skal stå sådan at det jeg siger er det rigtige...
    har intet imod hvis jeg tar fejl...det eneste jeg gør er at fremhæve det bedste spillekort der er på markedet til pengene lige nu, og det vil JEG mene er en ATI HD 5870

det har så ikke en skid at gøre med menninger eller noget....og igen de TEST jeg finder frem smiley FOR FUCK SAKE smiley det er ikke kun ÉT de tester og siger, WOW det er bare det bedste du kan få, fejl smiley de tester alt, stiller det op mod andre producenter og så kan vi ellers sidde og se en masse tal, og ud fra det bedømme i stedet for vi selv skal til at finde ud af det på den hårde måde ved at købe det om hvad der er bedst smiley

har ikke sagt at Nvidia er ringe, det er de ikke, de føre sådan set på markedet med deres nye GTX 470 og 480, som dog kun yder 5% mere end 5800 og 5900 ATI serie, som btw er ved at være halv gamle (inden for markedet)
    dog så er de nye kort ikke kommet rigtig på markedet pga. en masse temp. fejl, en ting Nvidia gennem tiden med deres nyere grafikkort har døjet meget med, mest dem i bærbare, men feks. deres nyeste kommer ud med fejl...

og så kan jeg stadig heller ikke lade være at pointere at ATI er bedst til spil, uanset hvordan vi vender og drejer den....den eneste måde man ville kunne finde ud af det på for jer der er påståelige er at have 2 computere ved siden af hinanden så i ku se det med det blotte øje....og nu når man er gamer, så sys jeg selv at det er rart med en nice grafik når man gamer!!

www.Guru3d.com er en ud af mange som laver test på alt inden for computere og har fundet den her: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5870-review-test/24

det er et kort jeg selv har som der er sat op mod andre kan godt prøve at finde en anden der er jeres GTX 260 http://www.guru3d.com/article/inno3d-geforce-gtx-ichill-accelero-xxx-review--test/20

som har samme score som den jeg viste med det andet link, altså det er ikke bare et produkt de tar og siger DEN ER BEDST ligeså snart der kommer noget nyt smiley

RÅD: hvis det stod til mig find en computer eller lav en selv med i7 cpu 6+ gb 1600 mhz ram sata3 hdd eller SSD og en ATI kort helst fra 5800 eller over så sku du ingen problemer have i lang tid smiley det garantere jeg

• #41   29. apr 2010 Du snakker godt for din sag uden tvivl Martin smiley

Men det eneste jeg vil frem til er, at man skal vælge hvad man selv synes er bedst. Om det er Nvidia/ATI eller om det er AMD/Intel smiley

Det er som sagt individuelt, hvad man er til.

Min mening til de test´s er stadig den samme uanset hvad, men som sagt så læser jeg dem igennem og kigger på deres tal og måleresultater inden jeg foretager mig et valg.

Men hvis du kan bruge hele testforløbet til noget jamen så er det jo bare fint smiley

• Holger W

#42   6. maj 2010 ok..

har studeret lidt rundt omkring..

og ville den her ikke være bedre?

som sagt, spiller wow, kræv: full HD, og gerne 35+ fps i 25man raid. smiley

• Holger W

#43   6. maj 2010 - AMD PHENOM II 965 (4x3.4ghz) 8MB CACHE (BLACK EDITION) (AM3)
    - GIGABYTE KVALITETS BUNDKORT 770TA-UD3 (AM3 & DDR3)
    - HD5850 1GB DDR5 GRAFIKKORT (2x DVI, 1x HDMI, 1x DISPLAY PORT)
    - USB 3.0, SATA3 (600), ESATA, FIREWIRE, GIGABIT LAN OSV...
    - 500GB HARDDISK, 7200RPM (WD) (KAN ÆNDRES TIL STØRRE, LINK HERUNDER)
    - 4GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM "DUAL CHANNEL"
    - 24x SATA +/- OG DVD-RAM DUALLAYER DVDBRÆNDER (SONY)
    - 750W GAMER STRØMFORS, 17DB, ULTRA STØJSVAG
    - KABINET ECCO-CASE (ANDRE KAN EVT. VÆLGES)
    - ORIGINAL TEMP-STYRET AMD CPUKØLER M. KOBBER HEATPIPES
    *** ANBEFALES +199KR FOR STØJSVAG CPUKØLER (SCHYTE SHURIKEN) ***
    - 10 USB PORTE (2 ER PÅ FRONT)
    - 7.1 SURROUNDSOUND LYDKORT
    - 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT HASTIGHED)

• #44   6. maj 2010 den kan SNILDT trække wow i full HD, wow er ikke så krævende igen, det eneste du vil kunne opleve lag i er din netforbindelse der kan være for ringe hehe

ville bare stadig anbefalde de i7 processore, men det er self det dyre...men fin fin er den

Kommentér på:
computer valg, nørd hjælp :P

Annonce