{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Synology NAS server. {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig købt en Netgear NAS server, men den lever langt fra op til det, at jeg havde forventet.

Jeg har derfor besluttet mig til, at købe en bedre en og valget er naturligvis faldet på en Synology. Men jeg er dælme i tvivl om, hviken model jeg skal vælge.

Den skal gerne kunne bruges til, at hente både musik og HD film fra, samt backup.

Nogen derude, der har erfaringer med nogle af Synology's servere ?

Link:
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synology NAS server.
  • #1   13. aug 2010 Jeg har ikke en Synology server - men derimod en Qnap Nas, som efter et hurtigt overblik skal kunne det samme.
    Jeg har en Qnap TS-439 med 4 x 1 TB Western Digital diske i. Den kører upåklageligt - tager udentlig backup fra computerne, indbygget gigabit netværk (1000 mbit), så det tager heller ingen tid at hente fra den.
    http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=110

Måske det kan være et alternativ, hvis prisforskellen er stor eller andet.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #2   13. aug 2010 Hvad havde du forventet af den anden ??

Bar så du ikke ender med at blive skuffet en gang til...

Og hvilket pladsbehov vil du vurdere du har ? Det være sig både til data og til backup..

• #3   13. aug 2010 Dem har jeg også kigget lidt på.
    Klare den nemt store filer over netværk, såsom HD-film ?

• #4   13. aug 2010 morten T: Faktisk ikke det store, men alligeevl blev jeg noget skuffet.
    Der skal som min. være to stk HD i, fire ville heller ikke gøre noget, men det er ikke super vigtig.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#5   13. aug 2010 Jojo det er også fair nok... Men for at anbefale et alternativ, må man nødvendigvis vide hvad du blev skuffet over ikke smiley

forskellen fra 2 til 4 slots er udover maxbegrænsningen tb mæssigt, også ret relevant i forhold til hvilke raid du vil køre på den.. Så jo, det er faktisk vigtigt smiley

• #6   13. aug 2010 Jeg streamer fint Blu-Ray rips ned på min WD TV Live - og kan samtidig spole og trykke play, og så kører det fra du trykker. Det streamer utrolig hurtigt.

• #7   13. aug 2010 Det jeg blev skuffet over var, at den arbejdede utrolig langsom. Jeg kunne f.eks ikke se en alm. film (ikke HD) på min bærbar computer, uden at det tog en krig, inden den gik i gang og derefter hakkede.

• #8   13. aug 2010 Casper T:
    Det var nemlig også planen, at købe en WD Tv live ved siden af.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#9   13. aug 2010 hvilken netgear har du købt ?

Det lyder altså mere som et opsætningsproblem, end en begrænsning hw mæssigt..

• #10   13. aug 2010 En MS200 2x1 TB.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#11   13. aug 2010 Mig bekendt er den da født med gigabit netkort, hvilket så rigeligt er nok til at streame en ganske almindelig SD film (eller HD for den sags skyld)...

Er du 101% sikker på det er sat korrekt op ? Det lyder altså mere som fejl40, end en nas du skal være skuffet over..

• #12   13. aug 2010 Der vil jeg nu mene, at det kører upåklageligt. Jeg henter musik, film, billeder - fra min Nas server (står i kælderen - koblet til med 2 x netkabler til en Switch - som kører videre til en Switch på første etage, hvorefter der er kørt et netkabel hen til min WD).

Kan optage en film, hvis du er interesseret i at se det (Kan desværre ikke blive med andet end mobiltelefon, men du vil kunne se hvordan det virker, og hvor hurtigt det går)

• #13   13. aug 2010 Morten: Det er nu ikke en fejl 40. Det virker jo som sådan ok nok, men det er bare sindssyg langsom. Og selve menu'en, er heller ikke noget, at skrive hjem om.

På den bærbar går det helt galt. Musik og billeder er der ingen problemer med, men når det drejer sig om film, f.eks BDRip, så står det helt af.

Casper: Det kunne godt være, at jeg skulle kigge på sådan en i stedet for.

• #14   13. aug 2010 Kan det være den hastighed du kører over netværket. hvordan har du sat det sammen kører du 100mbit eller 1gbit eller trådløst? Du kan evt. smide flere ram i mener den bruger PC2700

• #15   13. aug 2010 Samtidig med det - så tager den ikke meget mere end 30 watt, når den kører - så den er enorm energibesparende. (Ja, du læste rigtigt - MED diskene kørende)
    Vi har samtidig sat den op, så den automatisk lukker ned når vi alligevel sover. Førhen kørte en almindelig computer, så der er store besparelser.

Hvis du beslutter dig for en Qnap, kan jeg godt hjælpe dig med opsætningen, hvis den skulle volde problemer.

• #16   13. aug 2010 Kører trådløs og ja, det var også min første tanke, at det kunne være problemet. Den har kun 256 mb ram.

• #17   13. aug 2010 Casper T: Ja jeg må lige overveje, hvilken en det skal være.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#18   13. aug 2010 Undgå for så vidt muligt at streame over wlan...

Det er ikke umuligt, men det er godt nok tæt på smiley

• #19   13. aug 2010 Hmm nu har jeg lige prøvet, at slette begge disks, for at køre med RAID 0.
    Der kunne jeg uden problemer se en BDrip pp den bærbar, uanset hvor jeg var i huset. Den startede efter 5 sek. og kunne ses, uden noget hakkeri......wird.

Men det kører vel også hurtigere, når det er RAID 0, i forhold til RAID 1 ?

• #20   13. aug 2010 ...det var i øvrigt med WLAN.

• #21   13. aug 2010 kører du så 11mbit 54mbit eller 300mbit trådløst? fordi jeg har også problemer med at streame blu ray når det er trådløst men ingen problemer what so ever med kabel.

• #22   13. aug 2010 Kan ikke huske hvad der er hvad mht. Raid men dene ene spejler diskene og den anden kører "dobbelt hastighed"

• #23   13. aug 2010 Det vel antal af diske. RAID 0 så kører man med to forskellige. RAID 1 "spejler" disken. os.v. Jo flere man har, jo sikre.

Er jeg helt forkert på den ?

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#24   13. aug 2010 ja lidt, og så alligevel ikke smiley

http://da.wikipedia.org/wiki/RAID hyggelæsning fra mig til dig smiley

• #25   13. aug 2010 Så var jeg da rigtig nok på den smiley

RAID 0 (striping) Data fordeles skiftevis fra disk til disk. Kræver minimum 2 diske.
    Redundans: Når en enkelt disk fejler, fejler hele systemet. Redundansen forringes til 1 divideret med antallet af diske.
    Performance: Søgetiden er den samme som de underliggende diske. Overførselshastighed øges med en faktor svarende til antallet af underliggende diske, både ved læsning og skrivning.

RAID 1 (mirroring) Data spejles på flere diske. Kræver minimum 2 diske.
    Redundans: Redundansen forøges med en faktor svarende til antallet af diske. To diske betyder eksempelvis dobbelt så høj redundans.
    Performance: Ved parallel tilgang øges søgetiden med en faktor svarende til antallet af brugte diske. Overførselshastigheden øges med en faktor svarende til antallet af diske, men kun for læsninger. Ved skrivninger gælder samme overførselshastighed som for de underliggende diske.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#26   13. aug 2010 jojo, men nu er raid jo lidt mere end bare 0 og 1 smiley

• #27   13. aug 2010 Ja selvfølgelig. Det var bare de to, jeg kørte med.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#28   13. aug 2010 Ja i og med det er muligehederne for 2 diske... Hvis du vælger en 4 disk løsning, som du snakkede om tidligere i tråden er der et par raid muligheder du kan læse op på

Kommentér på:
Synology NAS server.

Annonce