{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Yamaha vs jvc. {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en yamaha rx-v463 hjem som jeg ville sætte op da den kan køre surround samt så skulle den have flere watt end min jvc x-616r og ud fra hvad jeg har læst så skulle yamaha være rimelig strømstærke så havde en smule større forhåbninger til den end min jvc.

Begge forstærkere er testet på mine vs15 højtalere så hvordan testen ville være på andre kan jeg ikke svare på.

Første test var ved lav volume hvor jeg syntes begge havde en skøn lyd og det var svært at sige hvilken der lød bedst for de lød meget ens og det var med alle indstillinger sat på neutral.

Anden test var hvor begge forstærkere fik lov til at arbejde for at glæde mig men jeg skulle ikke skrue så højt op igen før jeg opdagede en forskel.
Bassen arbejdede næsten ikke mere i den højtalere der var sat til yamaha hvor den der var sat til min jvc fint ville flytte sig og lave tryk. Det eneste der rigtig skete ved at skrue højere op for yamaha'en var at mellemtone og diskant blev højere men bassen, ja den ville ikke meget i forhold til den der er sat til min jvc samt så virker det ligesom at ved min jvc, så går bassen en del dybere end ved yamaha.

Diskanten blev også for skinger ved højere volume på yamaha'en.

Testen er både lavet ved neutrale indstillinger, skruet helt op for bassen og med forskellige sange som jeg kender godt.

Min konklusion er at denne model yamaha ikke er egnet til cerwin vega eller andre højtalere i den størrelse.

Andre der har oplevet lignende ved sammenligning mellem de 2 mærker?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha vs jvc.
Kommentér på:
Yamaha vs jvc.

Annonce