Er her en elektriker....? {{forumTopicSubject}}
En autoriseret og velrenommeret elinstallatør har monteret et loftudtag i min stue - et IHC W lampeudtag til trådløst tryk, hvor elektronikken faktisk sidder i selve udtaget.
HAn installerede også andre ting og vi blev efterfølgende meget uenige, da jeg fandt ud af, at han forsøgte og prakke mig noget ekstra arbejde på - udover at han også havde taget lige vel rigeligt for sine ydelser ifm noget fejlfinding.
Jeg finder så ud af, at lampeudtaget kun leverer 130V selvom det forsynes med 230V - vi kan ikke få ret mange pærer til at virke i lampen. De lyser ret svagt.
Dette skriver jeg så til ham om, i forventning om at hani det mindste lige kigger forbi og stikker en måler op og får det bekræftet, så han kan fikse det.
Hans svar er blot: "Jeg er næsten 100% sikker på at det er pga. lysdæmper funktionen – at du måler 130V."
Citat slut. That's it.
Men når man kigger på loftudtaget, så står der 230V og med et pære-symbol anført nedenunder.
Inden jeg for alvor går i kødet på ham, er der så nogen herinde, der er elektriker og har kendskab til disse udtag og kan forklare mig humlen?
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Er her en elektriker....?