Test af CV A2.6KW2 {{forumTopicSubject}}
I denne weekend d. 4-7 har jeg ovennævnte effektblok til låns, og jeg vil nu fortælle hvad jeg personligt selv syntes om den, i den tid jeg har haft og har endnu til at "lege" med den..
Jeg har B-ampet så ledes at min NAD C372 får lov at tage sig af mellemtone og diskant, og at CV blokken ska tage sig af mine fire 15".... Som CD-afspiller har jeg min NAD C525BEE...
Jeg har testen blokken med lidt forskelligt musik og leget lidt med den såkaldte BassBoost funktion... Og jeg må sige at jeg faktisk er blevet positivt overrasket over den, i forhold til hvad jeg har læst og hørt om den... Jeg syntes nærmest at det var som at få helt nye højttalere da jeg sad den til og skruede op! Man kunne tydeligt mærke at de fire 15" sammenlagt havde 900 watt i ryggen..
Men der er nu også noget Negativt ved den, som der jo altid vil være når man skal teste...
Det første er at man skal ned og tænde den på selve forstærkeren! men sådan er det jo da det er en PA... :S
Den anden negative ting er blæserne i den... Ved musik lytning kan man ikke høre dem, men imellem sangene kan de være belastende.... Det samme problem havde jeg da jeg så film med GOD lyd hvis i forstår... Når der ikke var nogle lyde i filmen, kunne man også høre en brummen eller hvad man skal sige, nede fra forstærkeren...
En sidste ting som nok er den mest nederen eller hvad man skal sige, det er PRISEN... jeg må sige at den gør det godt, og det er en fin og også lidt blæret maskine... men 7K? er det ikke lige i overkanten... jeg syntes at det er for meget for den... Det er nok også den største grund til at jeg ikke vil eje en... for de penge vil jeg sku hellere invistere i noget NAD...
Men min bedømmelse er:
Det er en okay forstærker... den levere masser af power til bass i hvertfald (BassBoost kan bruges hvis man ikke har nok ) men blæserne i den er nok det der trækker mest ned i den, samt prisen er ALT for høj efter min mening...!
I må gerne kommentere og tilføje både positive og negative oplevelser med denne forstærker..
Men jeg har i hvert fald nydt at lege med den i den her weekend..
Jan B
jul 2006
Følger: 17 Følgere: 86 AV-enheder: 5 Emner: 27 Svar: 357
Ja det ska du sku nok ha ret i.. det var jo den du anbefalede mig..
men jeg ved sku ikk... tror jeg vil låne en NAD C272 til at sammenligne med.. eller sku jeg se om jeg ku få fat i en 218THX..
Jan B
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
du får jo ikke et helhedsindtryk af den idet du har andre kvaliteter (forstærker) på diskant og mellemtone.
så alt i alt kan din test ikke bruges til ret meget, jooo lige på nær at du har endnu en gang påpeget at den larmer............
OG den lyder altså ringe........af helvede til
ubrugelig test, bevidner endnu en gang om at 80% af brugerne herinde ikke ved ret meget om hvad de snakker om
nov 2006
nov 2006
nov 2006
så derfor synes jeg også den test som han laver er MEGET misvisende
nov 2006
at den SLET ikke er pengene værd
jul 2006
Følger: 17 Følgere: 86 AV-enheder: 5 Emner: 27 Svar: 357
Det lyder næsten helt som om jeg slet ik sku ha oprettet det her forum... men sorry da, ska ikke ske igen så... men man skal vel begynde et sted?
Jan B
Test af CV A2.6KW2